søndag den 20. februar 2011

Tornerose, Aimee og et hus


Aimee i sit kommende hjem

Aimee og jeg har været til lydighedstræning. Spændende udfordring for en brun dame, som har helt sin egen mening om tingene. Og som skynder sig langsomt. Man kunne vist lære meget af hende, en livsnydende labrador, som ikke lader sig påvirke synderligt at en ivrig hundeejer. Kontakt, Aimee, kontakt! Næste gang bliver det træning på tom mave og med pølser i lommen! Men det gik. Hun var såmænd dygtig nok. Fik en masse nye indtryk og er træt nu. Dejlig træt!

For vi har også været ude i huset. Ja, det dér hus, som har været undervejs så længe, at jeg for længst er holdt op med at svare på, hvornår det står færdigt og hvornår vi flytter ind. Engang. Men nu er der sket noget. Noget tyder på, at tiden nærmer sig. Der har været en maler. Han har malet og tapetseret. Det tager form. Jeg nyder tanken om, at det nærmer sig. Drømmer lidt. Måske bliver det i 2011 at jeg pakker min flyttekasser ud, som på 6. år står opmagasineret? Det er planen. Så meget kan jeg godt sige. I løbet af sommeren ...

Spisestue med gammel kakkelovn

Havestue

Køkken (de rustikke fliser er dækket af malerpapir)

Mit magiske arbejdsværelse - elsker det lys!

Lidt af gæsteværelset

Kærestens kontor

Karnap og spisekrog

Og hvordan kommer Tornerose så ind i billedet? Hun sov i 100 år. Og den tanke gav mig associationer! ;)

13 kommentarer:

  1. Hold da op hvor kommer du til, at bo skønt og i dejlig lyse omgivelser! Jeg kan godt forstå, at du finder ventetiden lang.
    Dejlig søndag og tak for kigget!

    SvarSlet
  2. Lene! Så skjønt et hus! Lyst, stort, mange værelser... Så fantastiskt flott det allerede ser ut: tenk når dere kan begynne å flytte møbler og andre ting inn... Jeg er kjempeglad på dine vegne, skal du ite.

    Så spennende... gleder meg til fortsettelsen!

    Ha en fiiin søndag videre, Lene.

    PS, kjære du, for et klokt og innsiktsfullt innlegg du hadde tidligere her i dqg, leste det og gledet meg over din visdom, din evne til å reflektere, og din evne til å formidle dine tanker - som du jo ofte gjør ved at du stiller spørsmål: ofte ved såkalt etablerte sannheter og normer. Men jeg hadde ikke tid til å kommentere. Vit likevel at det du skriver er kjærkommen lesning!

    Ha en fin søndagsettermiddag og kveld videre, og spis gjerne italiensk! På en restaurant!

    Klem

    SvarSlet
  3. Det er vel nok spændende med jeres hus! Jeg synes, det ser så smukt ud, og jeg håber, du snart kan se en ende på projektet, og at I kan flytte.
    Klem og en dejlig søndag aften til dig!

    SvarSlet
  4. Så fiiint det kommer til å bli til slutt... Flotte rom med mye lys! Lykke til med å være tålmodig, og lykke til med flyttingen når den tid kommer!

    SvarSlet
  5. Hvor ser det dejligt ud! Smukke rum og et smukt lys ind af vinduerne. Det har været værd at vente på. Og så meget plads I får!
    Knus herfra

    SvarSlet
  6. Jeg håber virkelig huset snart bliver færdigt så i kan flytte ind. Og jeg er sikker på at Aimee synes om det for der ser skønt ud :)

    Kenzo får ingen mad inden træning!! han skal arbejde og høre efter. god træning - jeg håber i nyder det lige så meget som vi nyder vores træning ;) Knus

    SvarSlet
  7. Dette ser ut til å gå rette veien, for en herlig ovn i stua!
    Og store og gode vinduer som slipper lyset inn.
    Tenker det skal bli godt å flytte inn.
    Nyt kvelden, klem fra meg;)

    SvarSlet
  8. WOW Lene...dette blir kjempebra!!! Jeg gleder meg på dine vegne!!! Jeg håper drømmen blir oppfyllt og at du pakker ut alle eskene i løpet av sommeren 2011!!!
    Tom mage og pølse høres fornuftig ut!! Tror du vil oppnå full kontakt:))
    Vært på lang tur og jeg har passert 10 000 skritt på skritt-telleren min:))
    Nyt kvelden, klem fra meg:)

    SvarSlet
  9. Iiihh, hvor er det fint! Så smukt og hyggeligt og med fabelagtigt lys...
    Glæder mig til at se (eller læse) mere om stedet, når I forhåbentlig snart kan flytte ind :-)

    SvarSlet
  10. ahhhhhhhhh :)) dette blir fantastisk !!!! nå forstår jeg hvorfor du er utålmodig ;) knus

    SvarSlet
  11. Nydelig! Og DEN kakkelovnen...(bare si ifra om du blir lei den... så kommer jeg strake veien til Damnark ;)

    SvarSlet
  12. Dejlige lyse og praktiske rum Lene, en skøn gammel kakkelovn, jeg kan godt forstå at du har svært ved at vente med at flytte ind.
    I kærlige tanker, god Søndag aften.

    SvarSlet
  13. Ja, kontakt skal vi have med vores hunde :-)
    Vi øver også kontakt efter alle kunstens regler. Pølser eller kogt kød skal vi have med, som lokkemad, når vi går til træning.

    Hvor ser Aimee smuk ud, som hun sidder dér i sine kommende omgivelser. Meget dekorativt :-)
    Den kakkelovn er fantastisk!

    Det har sandelig været et langvarigt projekt med huset. Jeg beundrer den tålmodighed, du og din kæreste er i besiddelse af.

    God fornøjelse til dig og Aimee med træningen!
    Klem til jer fra Teddy og mig :-)

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.