torsdag den 10. februar 2011

Jeg glæder mig


Jeg går og glæder mig i dag. Jeg glæder mig over hvert eneste øjeblik af denne torsdag i februar. Over skyerne på himlen og det regnvejr, der trækker ind over markerne. Over lyset, som har et strejf af forår i sig. Et glimt i en vandpyt og en kop te med blåbær.

Jeg glæder mig over den bog, jeg læser lige nu. Som var lige den bog, jeg manglede i min forståelse af nogle ting. Nogle aspekter, som gjorde mig frustreret. Som blokerede for min vej med tykke træstammer af tanketvivl. Men nu forstår jeg! Som et lyn fra en klar himlen så jeg bogen og mærkede, hvordan ordene ville mig noget. Syncronicitet! Og jeg lagde mine gøremål og planer fra mig og flød med indskydelsen. Intuitionen. Nu flyder jeg bare. Og glæder mig. Det giver jo mening! Livet.

Jeg glæder mig også til i morgen! I morgen skal jeg til København, min fødeby og byen i mit hjerte. Jeg skal mødes med en kvinde fra Landsbyen, for nu har vi besluttet, at vi ikke vil nøjes med at bare at nikke til hinanden fra vinduerne i vores bloghuse og lægge små gode hilsener i postkasserne. Nej, nu vil vi ses IRL! I morgen. Så jeg tager turen til København og Siv kommer rejsende fra Norge med en masse andre gode norske mennesker, som hun skal tilbringe weekenden med. I min by! Og som nordmændene - og kvinderne - i øvrigt kalder for Køben. Hvor kommer det dog fra? ;)

Siv river et par timer ud af kalenderen og så går vi på café! Snakker og researcher lidt! Det er planen. Enkel og god. Og senere på aftenen, når Siv igen slutter sig til rejseselskabet, drager jeg videre til gode kødgryder. Også det giver glæde i hjertet, for lur mig om jeg ikke skal have en af mine livretter.

Jeg glæder mig! :)

13 kommentarer:

  1. Uuuh, hvor lyder det dejligt, Lene!
    Sådan en rigtig lykkedag :-)
    Jeg kan ikke rigtig samle mine tanker lige nu. Måske en tur på terrassen ville gøre godt - eller en reel gåtur?! Trænger til luft!

    Rigtig god tur til København; hils den gode hovedstad fra mig - og sig at jeg tænker på hende...

    SvarSlet
  2. Jeg skal nok hilse hovedstaden, Eva! :)

    Er du også en af hendes døtre? ;)

    SvarSlet
  3. Hvor er det skønt - det lille skriv i starten af dit indlæg.
    Livsglæde, livretter. Livet.
    Alt er såre godt.
    Hav en fantastisk dag.

    SvarSlet
  4. Det lyder som en skøn dag du har i vente. Fantastiske ord øverst i indlægget. Er det nogen man må låne? Knus og god fornøjelse i morgen :)

    SvarSlet
  5. Jeg ønsker dig god fornøjelser, løfter en moraliserende pegefinger og citerer min gamle Fru Moder: "Opfør dig nu ordentligt!"

    SvarSlet
  6. Sikke en skøn Fredag !
    Nyd det hele fra mig :-)

    SvarSlet
  7. Lykken er å glede seg til noe hyggelig som skal komme,ønsker deg en perfekt dag.
    Tusen takk for hyggelige ord på min blogg

    SvarSlet
  8. Søde Anette, du er mere end velkommen til at "låne" ordene. Du kan tage dem og gøre dem til dine. Jeg har selv snuppet dem et sted på nettet og giver dem videre. Let it flow! ;)

    SvarSlet
  9. Ja, uden tvivl dejlige livsbekræftende ord, Lene.
    God tur til Hovedstaden osse min hjemby vil altid have Pladsen i mit hjerte.
    Spændende at møde dem fra blog byen, glæder mig til vi skal ses i maj:-)
    Knus

    SvarSlet
  10. Det lyder som en skøn og perfekt dag der venter dig - er vild med dit billede med de livsbekraftende ord :-) Ha en skøn tur til København :)

    SvarSlet
  11. Så spennende Lene:) Utrolig mange hyggelige mennesker man blir "kjent" med via blogging. MAdame la akkurat igjen en kommentar hos meg, hun skulle også møte en dame fra norge imorgen.
    Lykke til, klemmer fra meg:)

    SvarSlet
  12. For noen flotte ord :-) Jeg tror også jeg 'låner' dem av deg ;-) Nå har vi planlagt denne dagen så lenge, og så er den plutselig her - det skal bli så artig å møte enda en av landsbykvinnene :-D Man føler jo allerede at man kjenner hverandre litt, så det skal bli fint å treffe deg in real life :-) Jeg vet ikke hvorfor vi nordmenn kaller København for Køben - skal prøve å finne ut av det....

    Ha det godt så lenge da - klem Siv

    SvarSlet
  13. Jeg kommer nettopp fra et "Bloggermøte" jeg hadde i kveld, med 2 skjønne kvinner! God tur til Køben i morgen, og så må du nyte dagen sammen med Norske og danske bloggere!!!!! Knus.
    Takk for de fine ord!

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.