søndag den 13. februar 2011

10



Søndag er serveret. Efter en lørdag så smuk, at man skulle tro den var en sjælden diamant, er søndagen ankommet med barskt og koldt vejr. Det er vinter endnu, skriger stormen og lader alle illusioner øde. Var lørdagen blot et fatamorgana, en foræring af de dejligste, så vi kunne lidt ro i vores vinterhjerter? Jeg ved det ikke, men jeg ved at det er koldt udenfor. Kulde med bid!

Somerset Maugham sagde engang: It's a funny thing about life. If you refuse to accept anything but the best, you very often get it! De ord tænker jeg meget på i disse dage. Jeg er nået til et stadie på min rejse, hvor lys og mørke danser tango og tro og tvivl blander sig som farver i et mystisk maleri. Hvor mit ego taler meget højt og det højere selv gør alt hvad det kan for at forsikre mig om, at jeg er på rette vej. Mit ego spørger med skadefryd i stemmen, hvordan jeg dog kan gå og tro, at jeg er på rette vej, når jeg ikke engang ved, hvor jeg skal hen. Jeg kender jo ikke vejen. Jeg kender ikke denne snoede sti med høje træer, som knager og brager i vinden og jeg aner ikke, om jeg skal til højre og venstre ved næste korsvej. Men mit hjerte synger en sang og den lytter jeg til. Når egoet brøler og kommer anmasende på de mest ubelejlige tidspunkter, så siger jeg højt og klart: Jeg følger mit hjerte. Denne gang følger jeg mit hjerte!

Den lille pige med skrivemaskinen er blevet en voksen kvinde. En kvinde, som ved, at hun vil noget andet og større, end det hun har gjort indtil nu. Fylde sit hjerte med gode gøremål, der kan gives videre og inspirere. Samarbejde med andre om at hjælpe andre. Inspiration. Poesi. Magi. For hun ved, at magien findes. Hvis man tror på den!

God søndag! Hold fast ved den du er og det du vil! Også selvom det stormer. ;)

Sometimes the fastest way to get there is to go slow, and sometimes if you wanna hold on you got to let go, synger Tina Dickow i en af sine gode sange. Paradoksalt som poesien på en søndag!

8 kommentarer:

  1. Det omkvæd sidder parat i mit sind, hver gang jeg prøver at forcere noget, der skal gøres i ro og fred. Og så lykkes ting bare bedre.
    Når vi ikke vil nøjes med mindre end det bedste, tror jeg, at det mindre gode også bliver værdsat som det bedste, fordi fokus er på det positive og gode.
    God søndag

    SvarSlet
  2. Kulda slipper ikke taket, så kos deg inne med det beste!
    Klem fra meg;)

    SvarSlet
  3. At følge vores hjerte er det allerbedste, vi kan gøre - rigtig god søndag til dig, kære Lene! Klem

    SvarSlet
  4. Count to ten mener jeg den hedder den sang med den tekst, fra albummet af samme navn, hun er virkelig dejlig Dickow.
    Jeg frydes når jeg læser dette indlæg Lene, for hvor er du på rette vej, det er ganske almindeligt at dit opmærksomheds krævende ego påkalder sig opmærksomhed indimellem, det er dets brændstof, du takler det på den helt rigtige måde ved at acceptere at det er der, det er ikke det samme som at følge dets vej/råd, men negative påvirkninger udefra er rigtigt belærende for al selvudvikling, det fortæller os jo på en belærende måde, hvor vi har nogle mangler i forhold til at tage det fulde ansvar over vores liv.
    I kærlige tanker, god Søndag.

    SvarSlet
  5. Tusen takk for at du er her inne og tak kfor påminnelsen om akkurat dette...

    ha en vakker dag, her skinner sola og den varmer!!!!!

    klm

    SvarSlet
  6. Møtet med Siv hørtes trivelig ut:) Ja, jeg regner med hun "pyntet" på språket, tror vi som bor i midte del av Norge må det, skal du forstå. Jeg har faktisk litt problemer med å forstå dansk tale:))
    Vi har kuling her, men sola skinner....
    Jeg spiste ALT for mye pizza.....
    Fortsatt fin søndag, klem fra meg:)

    SvarSlet
  7. Så skal du da komme til København og øve dig, Guri! :) Jeg vil gerne være din dansklærer! Man skal bare tale klart og tydeligt, så går det fint fint! ;)

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.