lørdag den 1. januar 2011

Vær velkommen


Da jeg vågnede i morges, havde jeg forårsfornemmelser. Solen skinner, udbrød jeg begejstret og blev endnu mere kåd i min trætte nytårskrop, da jeg så, at det ovenikøbet var plusgrader derude. Forår! Det var min første tanke og selvom jeg udmærket ved, at der er flere måneder til, at vi kan byde det egentlige forår velkommen, så føltes det som forår i mit univers. Og det gør det faktisk stadig, mens jeg sidder her og ser solen synke i horisonten. For det har været en smuk dag og det tegner godt for det nye år. Men sådan en start kan det ikke gå helt galt tænker jeg forventningsfuldt og stirrer på de blanke ark, som egentlig er ganske smukke som de er. Enkle. Rene. Hvide som sneen, der stadig ligger derude, selvom det har været tøvejr i dag. De synger om muligheder. Frister forsigtigt og byder op til dans. Kom nu, siger de med indsmigrende stemme, sæt dit præg på os. Det er helt op til dig!

Et helt nyt år venter. Jeg kniber mig i armen ved tanken om det, jeg nu skal. Kan det være rigtigt, at jeg ikke skal på arbejde på mandag? Altså på arbejde som i at stå op kl. 05:30 og køre afsted til et job gennem mørket, mens en stemme dybt i mig siger: Hvad laver jeg egentlig her? Jeg skal noget helt andet. Jeg skal gå af en vej, som jeg aldrig har gået på før og jeg kender ikke ruten. Der er ikke rutiner, som jeg kan falde tilbage på. Der er ikke en manual, som jeg kan læse i og lære udenad. Der er nemlig ingen, som har gået på den vej før! Jeg har lige været henne og kigge på det vejskilt, der står ved begyndelsen af vejen. Du ved, den der drejer til venstre og siden er skjult af en masse høje træer. Der står "Min vej". Hjælp, tænker jeg og går to skridt tilbage, skal jeg gå der ned helt alene? Og skal jeg tage pigsko på? Er der mon glat? Er der uhyrer nede i næste sving, som venter bag træerne og som vil kaste sig over mig i det øjeblik, jeg passerer dem? Eller er der engle, som synger og ledsager mig på min vej?

Spændende er det! På mandag tager jeg de allerførste skridt ned af den vej og jeg ser mig ikke tilbage. Men lige nu ser jeg tilbage på en dejlig første januar med det smukkeste solskinsvejr og en god tur i skoven med kæreste og hunde.

2011 - vær velkommen! :)





11 kommentarer:

  1. Godt nytt år, Lene!!..og jeg er sikker på at det blir et godt år for deg; et spennende år med engler langs veien:)
    Nyt første helg av året og klemmer fra meg;)

    SvarSlet
  2. Her også har det vært en fantastisk dag med tøvær og varmegrader. Sola har sendt sine stråler fra klar himmel - en deilig start på det nye året.

    Det må være litt underlig for deg å ikke trenge kjøre til arbeid på mandag, men det er noe med at når dører lukkes, så åpner det seg nye.

    Flott bilder fra turen deres i skogen.

    ha en fin kveld!

    SvarSlet
  3. Sikke dejlige billeder, Lene - vi har også været i skoven og nydt sol og plusgrader, de var længe savnet! Ja, man blev helt forårskåd, selv om det jo ikke er forår endnu. Man bare at se en plet med grønt græs gør mig helt høj. Og fuglene sang i dag! Klem og rigtig godt nytår til dig og hundepigerne!

    SvarSlet
  4. Spændende nyt år du skal tage fat på - er sikker på du nok skal finde vejen :-)

    SvarSlet
  5. Så flotte bilder fra en nydelig dag Lene:) Vårfornemmelse i januar..må ha vært en deilig følelse. Den har jeg ikke kjent i ruskeværet hos meg:)
    Satser på at 2011 blir mulighetens år for både deg og meg:))
    Nyt kvelden med kjæresten, klem fra meg:)

    SvarSlet
  6. En fantastisk morgen - næsten magisk lovende! Jeg er SÅ spændt på, hvor du skal hen - og håber vi får lov at følge med... At tage ansvar for sit liv er det største! Glædeligt nyt år til dig, du seje kvinde! ;o)

    SvarSlet
  7. 2011 bliver et magisk år.
    Jeg glæder mig til at følge dig på vejen.
    Godt og glædeligt nytår.
    Knus

    SvarSlet
  8. Ja det var rigtig smukt vejr men rigtig glat. jeg trippede et godt stykke bag mand og hund da vi var ude og gå i eftermiddags :P Skønt billede af Aimee. Hvordan tog hun det i aftes (eller er det Keeva der ikke er så vild med raketterne?) Knus og god aften.

    SvarSlet
  9. Kære Lene
    Rigtigt godt nytår, og glæder mig så meget på dine vegne for vejen med skiltet "Min vej", en vej du så længe har ventet på skulle betrædes. Ønsker dig en fantastisk rejse. Forår, ja sådan har jeg det osse, og følelsen af at 2011 blive ret fantastisk år har sat sig i mit hjerte.
    Må vi begge følge vores drømme, vores mål på livet rejse.
    Knus

    SvarSlet
  10. Jeg ønsker deg av hele mitt hjerte et godt nytt år, Lene! Tenk så spennende å ta de første skrittene på den veien skiltet peker - din vei, den bare du kan gå - og nødvendigvis alene - i alle fall i begynnelsen... Lykke til!

    SvarSlet
  11. Tusind tak for alle de dejlige nytårshilsener!

    Og Anette, både Keeva og Aimee tog det helt fint med nytårsfyrværkeriet i går. Det var Keeva som tidligere var meget utryg, men hun tog det flot i går! Skønt! :)

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.