mandag den 3. januar 2011

Fuglen


Jeg havde svært ved at falde i søvn i går aftes. Da jeg kom i seng, havde læst og slukket lyset, var jeg pludselig lysvågen midt i mørket. Tankerne kredsede om mit nye liv. Det liv, som starter i dag. Tro og tvivl bød op til dans dér i vinternatten. Hvad er det dog, jeg har gjort? Og hvad skal jeg gøre nu andet end at skrive løs? Det føles lidt som et frit fald på den gode måde. Hvordan kan jeg kringle det her, så jeg følger mit hjerte og lytter til min sjæl. Ikke bare nu, i dag, men hele vejen. Og vil det virkelig blive sådan, som jeg tror på det vil blive, når man går efter drømmen og tør give slip på det sikre?

Det er min allerførste rejsedag. En dag, som byder på lidt praktiske forberedelser og måske ikke bliver den mest spændende hvad skriveri og inspiration angår. Men man ved aldrig! De to sidste dage, hvor jeg har siddet her ved mit bord, har jeg hørt en forsigtig banken på mit vindue. Udenfor sad en lille fugl og kiggede ind. Den prikkede forsigtigt med næbbet mod vinduet som for at fange min opmærksomhed. Som om den ville sige mig noget. Jeg så på den og i et par sekunder fangede vores øjne hinanden. Blinkede den til mig? Var det mon et tegn? Måske er en fugl i hånden bedre end ti på taget, men jeg kan nu godt lide frie fugle. Måske spurgte min lille ven mig, om jeg ville med ud og flyve? Får jeg lejlighed til at svare den, så er svaret ja!

Ha' en dejlig dag og en god start på det nye arbejdsår, hvis du skal på arbejde. Må du komme flyvende fra start!

Billedet er lånt på coriander.dk

10 kommentarer:

  1. Du skal ikke tvivle; du skal bare skrive, skrive, skrive. Som Stephen King skrev i sin bog (hvis du ikke kender den, er den god at læse): Du skal skrive lidt hver dag; og du skal læse lidt hver dag. Det råd har jeg fulgt lige siden - og det virker... ;-)

    SvarSlet
  2. Den lille fugle er et smukt billede på dit nye liv! Jeg holder meget af se den slags små tegn.

    For et par år siden var jeg til en elsket onkels begravelse, og inde i kirken fløj en lille fugl rundt oppe under hvælvingen. Det var som om, min onkel talte til os, for han var en ivrig amatørornitolog. Præsten greb straks tegnet og flettede fuglen ind i sin tale - det var gribende :-)
    Klem og en dejlig dag til dig!

    SvarSlet
  3. Velkommen til den første dag i resten af dit liv!!

    Jeg tror du bare skal springe ud i det for du har så meget indeni der vil ud - så det vil komme helt af sig selv.
    Knus og godt nytår!

    SvarSlet
  4. Dejlig lille historie - som er meget sigende :)

    SvarSlet
  5. vi skulle alle hatt en liten fugl som tok oss med til flyveturer :)

    ha en hyggelig aften.. klem :)

    SvarSlet
  6. Om fuglen er et tegn ved jeg ikke, men jeg ved, at hvis der er noget, du virkelig ønsker dig, så slip det fri.....kommer det tilbage, er det dit :0)
    rigtig meget held og lykke til dig.

    Lene

    SvarSlet
  7. Jeg håber, at din første dag i dit nye (arbejds)liv har været god ved dig. Jeg har tiltro til, at du ganske langsomt finder dit eget tråd derhjemme med dine skriverier. Og spændende er det. Har der været nogen overspringshandlinger eller er du sprunget lige ud i det?
    Knus og tanker

    SvarSlet
  8. Det er så dejligt nu Lene, for der er ingen vej tilbage, og skulle der være det skulle du ikke benytte dig af den, det er bare fuld fart frem med skrivreiet.
    God aften.

    SvarSlet
  9. Er så fint med denne nye starten kvart år. Har mange tanker om det nye året. Dei flyg rundt i hodet enno. Klarer ikkje setja orda saman , men det kjem nok... Og du inspirerer alltid, med dei tankane du så flott setter ord på. Eit nytt år.....tenk så flott !!

    SvarSlet
  10. En fin historie. :)
    Den oppfordrer oss alle til å spre ut vingene og å fly... Ut på nye eventyr...

    Godt nytt år! :)

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.