onsdag den 5. januar 2011

Der kom en pakke


Der kom en pakke i går. Pludselig bankede det på døren og udenfor stod postbudet med en pakke i hånden. En pakke til mig! Værsgo' sagde han, smilede og vendte sig om for at gå ud til sin postgule bil. Eller var den orange? Det er i øvrigt også helt ligegyldigt. For der stod jeg med en glædelig overraskelse. Da jeg så, hvem afsenderen var, var jeg jo godt klar over, hvad den spændende pakke nok indeholdt. Vi har jo talt om de her inspirationsengle. Skriveengle. Og jeg har set dem på afstand, på kunstnerens blog og i mit stille sind glædet mig til, at de fløj ind i mit hus og tog bolig i min sjæl. Inspirede til de skriverier, jeg nu har overgivet mig til.
Min kunstnerven! Ja, for det er hun. Jeg har altid synes, at hun lavede nogle fantastiske billeder og havde et spændende udtryk. Hendes udfoldelser på lærred har altid interesseret mig og tændt noget i mig. Nu ved jeg godt, hvad det er. Inspiration. Hendes billeder taler til mig. Og ja, hun har udviklet sig enormt siden første gang, jeg så på hendes malerier, og det er det bestemt ikke blevet dårligere af. Tværtimod. Spørger du mig, er hun et naturtalent og jeg ved, at det med at male er ligeså indgroet i hende og naturligt for hende, som skriverierne er det for mig. Det er en gave! Den gave, vi har fået fra barnsben og som vores sjæl synger om gennem hele livet. Hvis vi ignorerer den, vil vi kun høre en forkølet klagesang i vores indre. Mærke en gnavende utilfredshed og en klump af noget uforløst. En slags smerte, som er langt mere gennemgribende end den fysiske. Men pyt nu være med det, for både hun og jeg har jo besluttet os for at lade gaven komme til live. Og så forvandles smerten til glæde. Så danser den!

Nu fryder hendes gave mig. Gaven er givet videre. 3 små engle i fantastiske farver, penselstrøg fulde af fantasi og håb. Engle, som skal pryde væggene i mit kommende magiske arbejdsværelse i det dér hus, du ved nok. Men gaven betyder endnu mere end som så. Der stod nemlig noget på pakken, som jeg modtog. Ja, der stod selvfølgelig mit navn og adresse. Ellers var den jo nok aldrig nået frem, selvom man aldrig ved. Engle har det jo med at overraske! Men der stod også en titel. Forfatter.

Tak min kære ven. Dine engle fryder og dine små velvalgte ord i kortet glæder mig. Nu skal vi nemlig udfordre livet! Jeg slutter af for nu med et par kloge Paulo Coelho ord:

Happiness is something that multiplies when it is divided.

19 kommentarer:

  1. Sikke en dejlig gave til inspiration og glæde og til at dine vinger kan flyve, når du har behov for det.
    Kloge lykkeord, jeg vil tage til mig!

    Klem fra
    mette

    SvarSlet
  2. Jeg er varm tilhænger af kloge ord og inspirerende engle i alle udformninger. Jeg kan godt forstå, at dine engle taler til dig; de er varme og livagtige og utroligt charmerende... ;-)

    SvarSlet
  3. Så herlig å få en slik gave fra din kunstnervenn, og for en fin tittel: FORFATTER. Ta det til deg.
    Kloke ord fra Paulo Coelho.

    Ha en fin dag!

    SvarSlet
  4. Engle er Guds gave.
    Min datter siger at hun engang har hørt, at når man hører en kirkeklokke ringe, så får en engel sine vinger :-)
    Jeg har en engleklub - vi er 5 engle :-)
    FORFATTER - ja, selvfølgelig.
    Klem

    SvarSlet
  5. Så spennende Lene:) Skikkelig gøy å få en slik oppmerksomhet fra en kunstnervenn:)
    Nyt dagen, klem fra meg:)

    SvarSlet
  6. Heldige dig - det er nogle skønne engle!

    Og tak for citatet - det er jo så sandt så sandt. Jeg vil gemme det og huske det.

    Ha' en dejlig dag.

    Knus LisbethK

    SvarSlet
  7. Kjære Lene! Gratulerer med de nydelige englene! Og med forfattertitlen!! :) Det er velforkjent!:)
    Nydelige og sanne ord fra Choelo:)
    Ha en vakker dag!:)

    Klem

    SvarSlet
  8. for en nydelig gave !! og du fortjener den :))

    klæm fra mæ .. (dialekt);)

    SvarSlet
  9. En smuk og inspirerende udsmykning Lene, det bliver et dejligt arbejdsværelse.
    God aften.

    SvarSlet
  10. Forfatter, hmmm? Ja, selvfølgelig er du det! Bestemt, forutbestemt!

    Skjønne engler, for noen nydelige inspirasjonskilder!

    Ha en fin kveld, Lene.
    klem

    SvarSlet
  11. Hvor betænksomt af hende Sidse. :-) For smukke er de, dine engle. De skal nok pynte og forhåbentlig inspirere i dit arbejdsværelse.
    Knus og god aften :-)

    SvarSlet
  12. Så heldig du er!
    Bildene er riktig flotte.
    En omtenksom og vakker gave.
    Tittelen er også vel fortjent.

    Klem fra Ida i Norge,
    der postbilene er røde. ;)

    SvarSlet
  13. Der vil komme de mest utrolige ting til dig, sammen med dine engle og Filosoffen og Skytsenglen. Jeg er slet ikke i tvivl ;o)

    SvarSlet
  14. For en vakker gave, og englene er nydelige :)

    SvarSlet
  15. Flotte engler og la dei inspirere, gleder meg :))
    Har rydda vekk gammelt rot i dag og sett på mange arbeid "bilder " som eg har laga, det håper eg skal inspirere meg til å produsere meir. Skal rydde meg ein plass til å arbeide i fred.
    Ha eit fortsatt Godt Nytt År !

    SvarSlet
  16. Heldige du !! Nydlige engler !!

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.