tirsdag den 18. januar 2011

Ankommet


Jeg er ankommet. Sidder nu et helt andet sted i stearinlysets skær, mens skumringstimen nærmer sig og freden sænker sig over landsbyen. Jeg er ankommet til et sted, hvor jeg skal være de næste par dage. Hvor jeg skal skrive i ro og mag, mens jeg betragter det stille liv udenfor vinduerne.

Jeg er flyttet ind og mine ting er så småt ved at brede sig ud i rummet, som de har det for vane. De har det ligesom mig. Hjem er hvor hjertet er og lige nu er mit her. Jeg føler mig hjemme midt i skumringen, mens jeg venter på at hende her skal komme hjem. Hun bor her nemlig også! ;)

Det er godt at komme lidt ud. Prøve om vingerne kan bære et andet sted. Jeg kan mærke, at mine er stærke og dristige efter at prøve skrivekræfter ved et andet vindue. Historien er såmænd den samme, men hvem ved, hvad der sker i morgen? Jeg gør ikke, men jeg glæder mig til at finde ud af det.

Og jeg glæder mig også til i aften, hvor vi skal lave et dronningemåltid af gode grøntsager og åbne en flaske rødvin. For det skal vel fejres at det er tirsdag og at jeg er ankommet!

9 kommentarer:

  1. Det er vakkert i skumringen, ja.
    I blåtimen.

    Kos deg i øyeblikket.
    - I hvert eneste øyeblikk,
    og ha fine, kreative og inspirerende dager der.

    SvarSlet
  2. Høres ut som om det er duket for en trivelig kveld :-) Jeg er sikker på at dine vinger bærer mange steder jeg :-D Kreativiteten din er inni deg, og da er det vel ikke så viktig med omkringliggende - selv om enkelte steder nok er ekstra inspirerende.

    Ha det godt - klem Siv

    SvarSlet
  3. Kos dere og vær kreative sammen:) Nyt hverandres selskap, klem fra meg:)

    SvarSlet
  4. God fornøjelse både med besøget og skriverierne :) Knus

    SvarSlet
  5. Stilhed ude, stilhed inde.
    Nyd opholdet og selskabet.

    SvarSlet
  6. Nyd det gode selskab og de friske omgivelser... ;-)

    SvarSlet
  7. Nyd det dejlige selskab :-))

    SvarSlet
  8. Det lyder vel nok hyggeligt, Lene! Jeg håber, I får et par dejlige dage sammen.
    Klem og god onsdag til jer begge!

    SvarSlet
  9. Det lyder MEGA-hyggeligt! Og spændende, hvor vingerne bærer dig hen? ;o)

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.