onsdag den 15. december 2010

Sat ud af spillet


Pludselig har ugen taget en ny drejning. Noget, der vist godt kunne udvikle sig til pandehulebetændelse, hvis jeg ikke passer på. December har stoppet mig i døren og beordret mig tilbage i sofaen. Op med benene! Denne gang skal du lytte til mig. Du skal holde hovedet ... varmt! For en gangs skyld må jeg gerne holde hovedet varmt og også resten af kroppen. Den dér bidende kolde vind har sat sig. Næsen render. Den har lånt mine løbesko og er begyndt at træne til halvmaraton. Øjnene svier.
Du burde slet ikke sidde dér og glo ind i skærmen. December ser bestemt på mig. Og skulle du ikke drikke te istedet for kaffe?
Jeg kan drikke te senere, svarer jeg bare. Og selvom jeg er ikke er på toppen, så er det altså ingen undskyldning for ikke at nedfælde morgentanker. Du ved, når jeg har besluttet mig for noget ...
Disciplin! December nikker. Men så har jeg sagt det. Hun griner lidt af sig selv og laver sjove grimasser, så jeg også må trække på smilebåndet. Der er ikke noget som at starte morgenen med et godt grin eller et dejligt smil. Mærke hvordan kroppen bader i velvære, når lattermusklerne motioneres. Og det er også godt mod begyndende pandehule-halløj. Det er jeg helt sikker på!
Jeg tror min krop er træt nu. Den trænger til juleferie. Den trænger til at fjerne sig fra tomrummet og bevæge sig videre mod det, der skal komme. Til at tage de første skridt og nu med et bækken i god bedring. Når vejret bliver mildere, tænker jeg, så begynder jeg så småt at løbe igen. Det er noget, jeg ser frem til. Det er en del af mig, som jeg har savnet. Som jeg har måtte ignorere. Nu kan jeg mærke, hvor meget jeg glæder mig også selvom min fysioterapeut mener, at det er en god ide at starte på et begynderprogram, hvor man skiftevis løber og går. Jeg er med på hvad som helst, når bare jeg kan snøre løbeskoene, iføre mig min nye løbejakke og igen føle mig som noget, jeg altid vil være. En løber!
Løber og forfatter! December smiler så kærligt til mig, at jeg har lyst til at give hende et kæmpe knus. Jeg får næsten tårer i øjnene ved lyden af de to små ord. To titler, som giver fuldstændig mening, selvom jeg normalt ikke går op i titler og prædikater. Det er indholdet, der tæller. Og det er jo lige netop det. Jeg glæder mig til at være den, jeg er!
Filosofisk og influenzaramt. December leger med ord og jeg genkender mig selv i hendes spil. Vi bytter lidt om på ordene og sætter et par adjektiver på. Jeg får helt lyst til at spille scrabble, udbryder jeg og glemmer, at jeg har det skidt. Glemmer at jeg faktisk er sat ud af spillet. Eller gæt og grimasser! December nikker ivrigt. Måske hvis du får det bedre senere på dagen? Ja, for ligegyldigt hvad, så bliver det en dag, hvor du ikke bevæger dig udenfor! Du holder dig varm og slapper af, så du kan blive helt frisk. Du skal jo til julefrokost på fredag!
Så i dag taler vi ikke om jul og julestemning. Vi lytter til stilheden og drikker varm te med masser af honning. Den dér fra Portugal!

December og jeg ønsker alle en dejlig onsdag fra sofa med plaid og masser af varme!

Billedet er lånt på sn.dk

8 kommentarer:

  1. Åh din stakkel - rigtig god bedring.
    Put dig godt ind i tæpperne og hold varmen.
    Ha en fin onsdag.
    Klem

    SvarSlet
  2. Rigtig god bedring - pas på dig selv :-).

    (Og den der julestemning som ikke vil komme .. prøv den med juleroserne :-)).

    SvarSlet
  3. Rigtig god bedring, Lene - øv, det var synd, at du er blevet syg. Vi havde en omgang her for nogle uger siden.
    Klem!

    SvarSlet
  4. God bedring til dig :-)
    Løber & Forfatter...uhmmm dejlige ord...:-)
    Knus

    SvarSlet
  5. Huff, dette hørtes ikke bra ut; hold deg under pleddet med tekoppen!!!
    God bedring og klem til deg;)

    SvarSlet
  6. Det høres slett ikke godt ut. Ta en rolig dag i dag, så håper jeg du blir fort frisk igjen.

    God bedring. :)

    SvarSlet
  7. Løber og forfatter, jeg syntes det lyder godt Lene, gode titler, og titler og interesser som du vil få stor gavn af, er jeg sikker på.
    God bedring og varme klem herfra.

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.