lørdag den 4. december 2010

Lørdag morgen


Det var den dejligste dag i går. Ligesom en fødselsdag skal være. Vejret blev som jeg havde ønsket! Sol over sneen og det smukkeste vinterhvide landskab for mine fødselsdagsfødder. Efter morgenmaden gik jeg tur med hundene, hvor jeg bl.a. tog dette billede. Vejen består af is og sne og mine pigsko er geniale. Der er en vis glædelig sport i at stå fast på et ellers ujævnt og glat underlag. Og ikke mindst, når man som jeg har en bækkenskade. Men, det går fremad. Stille og roligt. Ligesom dagen i går. Med sol og sne og gode hilsener fra nær og fjern. Jeg glæder mig over hvert eneste ord og den gode tanke, der ligger bag. Jeg siger som Gnags med varme i hjertet: Det er godt at have venner! :) Mor ankom til stationen som planlagt, toget futtede afsted og overholdt næsten timeplanen. Og mor havde lækker laks med fra Fiskemanden på Frederiksberg. Det er efterhånden blevet en tradition at jeg laver en måltid af god norsk laks med grøntsager i ovn, kartofler og hollandaise sauce. En  frisk new zealandsk hvidvin og masser af stearinlyshygge. Det blev en stille fejring, eftersom min kære veninde Sidse, du ved, hende som maler engle, ikke ville vove sig videre ud i vintervejret og blev hjemme. Men jeg fik et hyggeligt telefonopkald og glæder mig til næste gang, vi ses. Vi har så meget at tale om! Planer, maling og ord. Næste gang! Snart.

I dag skal jeg såmænd fejres igen. I aften kommer min bror og svigerinde oppe nordfra og vi skal have mexikansk mad efter en helt speciel opskrift, som stammer fra en veninde på Frederiksberg. Gourmet-mutter er hun! Så opskriften er god og kræver timevis simren i den store støbejernsgryde. Vidunderligt tilbehør og fyldig rødvin.

Men endnu er dagen ny. Det drysser lidt derude, men jeg satser på, at sneen holder sig i skindet. Ikke mere lige nu tak! Jeg skal til frisør i Sorø og have købt ind til aftenens festmåltid. Gå tur i vinterlandskabet. Snakke med mor, høre musik og læse lidt måske. Sådan en lørdag morgen må man gerne hænge længe over kaffen og tænke på de gode ting, som skal komme. Og det der er. Lige nu og her på sådan en december lørdag morgen kaffe tid til alt dag.

Tusind tak for alle de dejlige fødselsdagshilsener i går! :)

5 kommentarer:

  1. Sikke en dejlig dag, du havde. Det er rigtig smart med de pigsko, du har, især når du skal passe på. Et par ski ville nok skade mere, end de ville gavne :/
    Du må have en dejlig lørdag - forhåbentlig med lige så smuk udsigt som på dit billede :)

    SvarSlet
  2. Masse grattis med dagen du hadde i går:) Herlig å lese at dagen ble vellykket og god:) Å ha bursdag er alltid gøy, helt enig med deg.
    Flott at du trives med piggskoene dine, jeg også gjør det.
    Lykke til med feiring i dag også, kos deg masse med mat og besøk:)
    Klem fra meg:)

    SvarSlet
  3. Gratulerer så mye med gårsdagen. Så bra at du hadde en hyggelig feiring, selv om den ble roligere enn du hadde tenkt.
    Håper du får en kjempe hyggelig feiring idag også :). Kos deg masse!
    Kjempe flott bilde! Det er vinter i Danmark også altså :)

    Bursdagklem fra Einy

    SvarSlet
  4. Vel overstått med god mat og hyggelig selskap. Sannelig har du vinter utenfor døren du også.
    Ha en flott dag idag også, maten hørtes nydelig ut, synes jeg kjenner duftene fra gryta;)
    Klem fra meg;)

    SvarSlet
  5. Først: Gratulerer så hjerteligst med gårsdagen! :-)
    Så: Glad for å se at du har skikkelig vinter hos deg, du òg. Å gå tur i et slikt vakkert vinterlandskap er bare vidunderlig, så jeg skjønner at du koser deg.

    Så herlig å bli feiret flere dager til enda. da, Lene, heldig er du! Kos deg resten av dagen, on nyt vinteren og godt selskap.

    Klem

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.