tirsdag den 7. december 2010

Kære Kong Vinter


Jeg fik en ny løbejakke i fødselsdagsgave. Den er ceriserød og passer perfekt. Min gamle løbejakke har klaret skærene i 5 år, men nu er lynlåsen stået af. Den stod af på min sidste løbetur medio oktober. Min sidste løbetur inden bækkenskaden tvang mig til en pause. Det er nu snart 2 måneder siden min sidste løbetur. Jeg har taget det pænt. Jeg har valgt at se på det som en gave, noget Karina anbefalede mig at gøre. For jeg har i den forgangne periode genoptrænet og jeg i gang med at blive stærkere i ryg og bækken. Jeg laver små øvelser og jeg laver udstrækning flere gange om dagen. Står på vippebrættet og træner balance. Besøger min gode fysioterapeut én gang om ugen. Får massage og bliver rettet ud. For jeg var blevet skæv! Jeg havde fået et grimt træk i mit bækken og det havde trukket mig fuldstændig ud af proportioner. Måske har jeg set sjov ud? Jeg kunne ikke selv se det, men jeg kunne mærke det! Det gik ud over min balance og det gik ud over mit venstre lår og knæ, som er blevet overbelastet.

Nuvel, jeg er kommet langt. Jeg er næsten lige igen! Jeg er god på vippebrættet og for resten da, jeg sidder på en fysiobold i flere timer hver dag og træner de små bækkenmuskler, som ellers kan være svære at få fat i. Og nu, siger min fysioterapeut, kan jeg så småt begynde at løbe igen. Ja altså, jeg skal jo lige bygge det op. Gode gåture med fart og efterhånden kombineret med løb. Stille og roligt, så min krop kan følge med. Og mentalt er jeg så klar til at løbe! Nu! I min nye ceriserøde vinterløbejakke. Bare fornemmelsen af at have løbetøj og løbesko på. Ahh!

Men. Der er lige et lille men, som ikke er så lille endda. Vejret! Der ligger is og sne på vejen. Alene gåturene er lidt besværlige, for vejen er glat og ujævn. Jo da, mine geniale pigsko transporterer mig sikkert frem, men løbe i det føre? Nej, siger min fysioterapeut. Det er ikke sådan, du skal starte! Pas på. Ikke miste tålmodigheden nu her, hvor du er tæt på målet. Fortsæt med dine øvelser og tag så ellers i svømmehallen. Og ja, det gjorde jeg gerne, hvis jeg kunne få bassinet for mig selv. Eller i hvert fald næsten da. Jeg er allergisk overfor at svømme i kø og i øvrigt er jeg ikke vild med klor. Og nu brokker jeg mig lidt! Selvfølgelig ville det være godt. Genialt endda. Men det er løbeturene, jeg drømmer om. Løbeturene, jeg savner!

Så kære Kong Vinter. Jeg har et ønske. Jeg ønsker mig mildere vejr, hvor sneen smelter i en fart og forsvinder fra vejene. Så jeg kan iføre mig min ceriserøde løbejakke og sætte i gang. Forsigtigt og ydmygt, som en nybegynder. Hvad siger du til det, Kong Vinter? Måske har du endda lyst til at løbe med en tur? Bare dig og mig. Glem alt om sneen!

6 kommentarer:

  1. Jeg hepper med i koret om at sneen skal smelte. Hvor er det skønt du må løbe igen :) God aften til jer - knus

    SvarSlet
  2. Jeg ler litt....du er veldig utålmodig:)) Men jakken var knallfin!! Du kan bruke den på dine raske gåturer enn så lenge:)
    Svømming i kø er ikke noe for meg heller...derfor husker jeg ikke sist jeg var i klorvann og svømte. Misliker det veldig.
    Å starte en løpetur nå, på is og ruglete underlag er sikkert ikke lurt. Så smør deg med tålmodighet, kjære du.
    Vi hadde en deilig tur ikveld...0 gr, lite vind men is...piggskoene er et must.
    Ha en din kveld Lene, klem fra meg:)

    SvarSlet
  3. Nogle steder bliver der ryddet sne af vejen så man kan komme ud og lunte lidt. Selv i dette Herrens vejr ;-).
    Og tillykke med det lige bækken! Det er en skøn følelse når bevægeapparete falder på plads igen.

    SvarSlet
  4. Nå er det alvor:O) Tenker den flotte jakken trigget deg litt, men hør på din fysio og vent litt!!! Sola snur snart, og plutselig er våren her:) Imens har du styrket alle de riktige muskler og er virkelig "fit for fight":)
    Klem fra meg;)

    SvarSlet
  5. Kan vi så ikke bare aftale, at sneen smelter på din løberute, og bliver liggende lige så fint her hos mig ;o) Jeg har nemlig slet ikke behov for at løbe endnu, tror først den sans (den 7. sans, løbesansen ;o)) vågner til foråret for mit vedkommende...

    SvarSlet
  6. Godmorgen Megan,

    Fed løbejakke! Den ser god ud.
    Sejt at du tøjler din tålmodighed og får genoptrænet. Du kan være stolt af dig selv. Men det har da også været alvorligt....
    Hvor var det godt du fandt en god fys.

    Jeg synes også det kan være utrolig irriterende at gå i svømmehal, fordi der bare er nogen der fylder det hele, og måske bare står stille.
    Jeg gik faktisk til svømning - og det var godt, for der var plads og en træner... det var måske værd at overveje...

    Rigtig god dag

    Knus Karina

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.