fredag den 31. december 2010

Godt Nytår! :)


Dette er årets sidste indlæg. Og hvilket år! Jeg har haft den store fornøjelse at lægge pensionat til 12 måneders udfoldelser og fået mulighed for at lære dem rigtig godt at kende. Jeg ved nu, at hver eneste måned har sine helt unikke egenskaber. Ja, månederne har sågar personlighed og nogle mere påfaldende end andre. Nogle flirter med vejret og har affærer med vejrforhold, vi mennesker nok helst var foruden. Andre maler smukke billeder på loftskammeret og drømmer, mens dagen går sin gang og naturen forandrer sig. Men trods forskelligheder, har de én ting til fælles: De er fuld af visdom! Visdom, som de gerne deler ud af. Jeg har personligt fået mange gode ord med på vejen og det er med en smule vemod, at jeg nu lukker pensionatet. Men sådan må det være! Alting har sin tid og mit job som pensionatejer og værtinde for årets skønne måneder er ved at rinde ud. Det har været mig en udsøgt fornøjelse. En ære endda! Jeg er blevet rigere og godt rustet til at træde ind i et nyt år og starte forfra, gå videre eller tilbage, som jeg beskrev det i går. Nu kender jeg nemlig hver eneste måned og sætter pris på hver og en. Hver time, dag og uge har sin egen sang.

Jeg skulle hilse fra December. Hun har pakket sin kuffert og rumsterer lidt rundt. Leger med hundene og rydder op. Vi har haft et par dagens feng shui oprydning her i stuerne og det begynder at ligne noget helt andet, end det var før. Der er plads til det nye år! Der er plads til drømmene, troen og modet. Jeg er taknemmelig for den lektie, 2010 har givet mig. For de mennesker, jeg har mødt på min vej, for den inspiration og glæde, de har givet videre og jeg har frydet mig, når jeg kunne give noget tilbage. I 2010 har jeg lært, hvor meget jeg holder af mennesker. Og hvor synd jeg synes, det er, når hver enkelt ikke udnytter sit fulde potentiale og gør det, han og hun er bedst til. Det som gør glad. Vi har alle fortjent at være glade! Skrivning og en form for arbejde med mennesker bliver nok mit gennemgående tema for 2011. Mennesker, bøger eller begge dele. Jeg ser en stor buffet af muligheder foran mig og skal nu finde ud af, hvilke retter jeg bedst kan lide og hvordan jeg skal sammensætte min helt egen menu.

Apropos menu, så skal jeg snart i køkkenet og forberede nytårsmenuen. Vi får gæster og skal hygge os med god mad, vin og godt selskab. Musik og snak. Det bliver forholdsvist roligt og jeg håber, at der bliver stille udenfor uden for meget fyrværkeri, for det er nemlig sådan, at Keeva, min dejlige hund, ikke bryder sig om fyrværkeri. Jeg har forbudt bordbomber og den slags her! Det er ikke nytårsløjer, det er hærværk! som min farmor plejede at sige! Farmor, som jeg har sendt mange kærlige tanker til i 2010, for det var hende som for mange år siden så, hvem jeg rigtig var. Og som elskede mig for netop det!

Jeg vil slutte for i år med at ønske jer alle et dejligt, lykkebringende og magisk nytår. Lad magisk være nøgleordet! Jeg kommer til at tænke på nogle kloge ord, som jeg har læst et sted: If you can dream it, you can do it! Hvis du kan drømme det, kan du gøre det! Og min gode ven og inspirator Pablo Picasso har sagt: Everything you can imagine is real. Alt hvad du kan forestille dig, er virkeligt! Det findes. Det er derude og hvis du vil have det, så bed om det! Det kan blive dit. Ja, det er faktisk allerede dit. Du skal bare tage det i besiddelse! :)

Tak for nye venskaber, gode kommentarer og fordi I fulgte med mig på
min rejse i 2010. Godt nytår!



26 kommentarer:

  1. Jeg takker dig for de mange oplevelser du har givet mig i 2010. Jeg glæder mig til at følge dig og dit helt nye og anderledes magiske liv i 2011.
    Måske vi også mødes i virkeligheden igen ?!
    Knus :-)

    SvarSlet
  2. Miri, tusind tak og i lige måde. Jeg håber og tror, at vi skal mødes i virkeligheden igen! Det var jo en helt fantastisk dejlig dag vi havde dér i selskab med Oktober, kunst og kvinder! :) Knus til dig.

    SvarSlet
  3. Jeg er enorm glad for at have fundet din blog. Dine skriverier har virkelig beriget mig i den sidste halvdel af 2010, og nu vil jeg med glæde se frem til at læse om, hvad året 2011 må bringe dig.
    Ønsker dig og dine et godt og lykkeligt nytår.

    SvarSlet
  4. Tak for dine kloge og berigende ord herinde. Og dine kommentarer paa min blog. Du skal vide, at de varmer mig. og nogen gange gor mig glad i laaget.
    jeg onsker dig og dine et berigende og magisk nytaar. Tak for det gamle:-)

    SvarSlet
  5. Jeg vil også takke. Takke for at have lært din blog at kende, for at læse med på en blog med en helt anden struktur og ordsammensætning.
    Rigtig godt nytår og et lykkebringende 2011 til dig :0)

    SvarSlet
  6. Tak for et dejligt blog bekendskab. Spændende hvad 2011 bringer til os:)
    Godt nytår til dig og dine.

    SvarSlet
  7. Jeg vil glæde mig til at følge dig og dine skriverier i 2011. Det har været en stor fornøjelse at lære dig at kende i 2010 :) Rigtig godt nytår til jer. Knus

    SvarSlet
  8. Det har været rigtigt dejligt at træffe dig her i dette medie Lene, og jeg har fået megen inspiration i gennem den tid vi har konfereret her, jeg håber at der i 2011 vil blive mulighed for at mødes til et eller andet træf rundt i landet.
    Godt nytår til dig og dine, pas på hundene i den enfarnalske larm.

    SvarSlet
  9. Godt Nyttår til deg også.
    Kos dere i kveld med maten og gjestene. Håper også at hundene får oppleve en ikke altfor skremmende kveld med alt fyrverkeriet. Det blir første Nyttårsaften for Kira. Hun hørte noen raketter i skogen her om dagen, og lurte på hva dette var for noe. Satser på at det går bra. :)

    Riktig Godt Nytt År til deg deg og dine.

    SvarSlet
  10. dejlig inlæg :)

    Et rigtig Godt Nytår til dig:) jeg glæder mig til at lese med i 2011 :)

    Klem fra mig :)

    SvarSlet
  11. Kære søde Lene
    Og ønsker om glædesstunder og lykkebringende øjeblikke til dig, kæresten og hundene og andre i din nærhed. Jeg glæder mig til at følge dig videre i 2011. Nu har vi fulgtes ad - eller fulgt hinanden - i et år. Mon ikke vi skal håbe og arbejde på, at vi får set hinanden med hunde og måske løbesko eller vandresko i det nye år.
    Knus og de kærligste hilsener
    Katrine

    SvarSlet
  12. Jeg ønsker dig et rigtigt godt Nytår og glæder mig til at følge dig på din nye vej! Jeg håber at vi mødes i det nye år en gang og at du kan komme til at løbe igen. Ellers må vi bare drikke kaffe!
    Knus Kirsten

    SvarSlet
  13. Innom bare for å ønske deg et riktig godt nytt år!! Kos deg i kveld!
    Takk for alle herlige betraktninger og hils til Desember:)
    Klemmer fra meg som nå er klar for tur til havet:)

    SvarSlet
  14. Kjære Lene, det har vært en sann fornøyelse å finne deg i blogglandia. Du skriver helt utrolig godt:) Gleder meg til fortsettelsen i 2011. Er så enig med din farmor, det er herværk! Godt sagt!
    Ha en deilig feiring, kos dere:)
    Riktig godt nytt år og takk for det gamle:)
    Klem fra meg:)

    SvarSlet
  15. Black sender mange trøstende tanker til Keeva - han kan jo godt være "på den grønne gren", for han er jo uddanet ved siden af et jagtgevær, og tager nytårsskyderiet med ophøjet ro.
    Han sender mange vuf til alle hundepigerne.
    Jeg ønsker dig og familien godt nytår med hjertelig tak for dialogen via kommentarer.
    Ønsker dig et helt fantastisk godt 2011 og glæder mig til at følge dig.
    Nytårsknus

    SvarSlet
  16. Også rigtig godt nytår til dig Megan - kan godt lide det magiske :))

    SvarSlet
  17. Tak for dine dejlige kommentarer året igennem og Godt Nytår :-)
    Nå ja, tak for et spændende bekendtskab.

    SvarSlet
  18. Glædelig nytår til dig! Jeg ønsker dig et dejligt 2011. Tak for alle dine gode indlæg og dine søde hilsener hos mig i år.
    Klem fra
    mette

    SvarSlet
  19. Ja, lad os satse på et magisk år med masser af inspiration og idéudveksling. Jeg er glad for at have fundet din blog (eller var det dig, der fandt mig?) - og jeg ønsker alt muligt godt for dig på den nye vej. Det er helt sikkert den RIGTIGE vej... Knus fra Mia

    SvarSlet
  20. Tusen takk for året som har gått :-) Gleder meg veldig til å følge deg også i det neste :-D Er sikker på at det nye året blir en magisk opplevelse for deg også :-)

    Har fått ønske om å blogge utdrag fra bokhylla mi neste år, så det er mulig det kommer et fast innslag - noe for deg det vet du :-D

    Ha et riktig godt nyttår og stor klem fra Siv

    SvarSlet
  21. Takk for gamleåret kjære Lene! Du inspirerer!! :)
    Ønsker deg et fantastisk 2011! Må alle dine drømmer bli virkelighet! :)

    God nyttårsklem fra meg!

    SvarSlet
  22. Og godt nytår år til dig, kære Megan! Det var smukt at læse om, at vi kan, hvad vi forestiller os. Og så nød jeg din farmors ord om fyrværkeri: 'Det er ikke nytårsløjer, det er hærværk!'
    Varme klem :-)

    SvarSlet
  23. ♪♫•*¨*•.¸¸❤¸¸.•*¨*•♪♫•*¨*•.¸¸❤¸¸.•*¨*•♫ ♥♥♥♥ Godt nytt år til deg og Megan!!!! Takk for vakre tanker, tekst og fine bilder ;) GundaKlem
    ♪♫•*¨*•.¸¸❤¸¸.•*¨*•♫♪♪♫•*¨*•.¸¸❤¸¸.•*¨*•♪♫•*¨

    SvarSlet
  24. Takk for mange fine ord og tanker i året som har gått. Gleder meg til å følge din reise videre i det nye året :)
    Ønsker det et lykkelig, fremgangsrikt og magisk år 2011!
    Klem

    SvarSlet
  25. Heisan, og godt nytt år!
    Endelig er jeg på nett igjen, etter oppussing, flytting og julefeiring (og jobb) Alt skjedde på en gang føles det som, men nå kan det nye året begynne, i ny bolig, med nye muligheter.
    ....og så må jeg sette av en time (minst) til å lese alle dine innlegg som jeg ikke har fått lest til nå. Det må bli en annen dag, for nå går jeg i seng!Vi sees!
    Knus

    SvarSlet
  26. Et rigtig godt nytår til dig og dine Megan! Hvor har det været dejligt at følge med her i årets løb og glæder mig til 2011 med dig♥ KNUS

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.