tirsdag den 21. december 2010

Fortsættelsen


Smukt så det ud, da lyset kom. Min morgen blev anderledes end forventet, men da jeg først havde accepteret tingenes tilstand, var det egentlig meget hyggeligt. Jeg mener, hvad kan man gøre? James fik sin vilje. Han kom ikke ud og køre i dag. Han gad simpelthen ikke og sådan var det. Jeg fik derimod et lift af min søde svigermor og hendes volvo, så jeg kom på arbejde! Og blev hentet af kæresten og kørt til fysioterapeut. Jeg har måtte lade mig transportere og har egentlig nydt det. Jeg fik ryddet op på mit skrivebord på jobbet, sat de sidste ting i system og smidt det ud, som andre ikke kan bruge til noget. Jeg er klar! Klar til at slutte af og tage videre på min rejse. Det føles godt. Det føles rigtigt. Jeg er ikke et sekund i tvivl og glæder mig til at sige farvel. Nu er det tid! Nu er det endelig tid!

James har fået sin julegave i dag. Han insisterede og selvfølgelig føjede jeg ham. Han føjer jo mig til hverdag, kører mig fra A til B og på tur. Ud i det blå! Han svigter sjældent, så når han siger fra, så tager jeg det alvorligt. Han ønskede sig et nyt batteri og det har han fået. Nu spinder han som en kælen kat og siger, at han nok skal få mig afsted på arbejde i morgen tidlig. Min sidste arbejdsdag dér. Jeg vil gerne sige farvel til mine kollegaer. Helt officielt og så på juleferie. Så kan jeg lukke den dør.

Aftenen smyger sig om benene på os. Lægger landet i et isnende jerngreb. Lige nu er temperaturen minus 16 derude. Det er vinter. Det er midvinter og det er eventyrligt koldt. De lover meget mere sne og det bliver jul under alle omstændigheder. Hvor og hvordan må tiden vise. Jeg ser den an. Vejret er ingen herre over. Kun vejrguden og han siger ingenting. Tror han sover lige nu, for han får travlt de kommende dage.

6 kommentarer:

  1. James er en trofast bil...og batteri må han ha for å frakte deg rundt. Men skjønner det var godt å være passasjer en dag også:)
    Desember er kald hos deg også....men nå snur solen, er ikke det herlig?
    Masse lykke til imorgen, lukk døren og ønsk fortsettelsen velkommen.
    Ha en fin kveld Lene, varme klemmer sendes deg:)

    SvarSlet
  2. Vi kommenterte til hverandre samtidig, hehe:)

    SvarSlet
  3. Hvor dejligt at læse at du fik ryddet op så du nu kan tage hul på det "nye liv" Lene, det bliver spændende at følge med i, fint James fik et spark bagi så han kan bringe dig videre i dit liv.
    God aften til dig og dine.

    SvarSlet
  4. Godt at du fikk tak i nytt batteri til bilen.
    Ønsker deg lykke til på arbeid i morgen. Når dører lukkes, så åpnes noen andre. Vi er i gang med å pynte her hjemme. Litt pause her på bloggen, før juletreet tas inn i stua.

    Ha en fin kveld!

    SvarSlet
  5. Jeg ønsker dig en herlig sidste dag på arbejdet og inden din juleferie. Spændende er det. :-)
    Knus og sov godt

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.