fredag den 26. november 2010

Vinterligt


Denne morgen er også kommet bag på mig. Faktisk kom den alt for tidligt! Og denne gang var det ikke den stakkels mand med fyringsolien, der satte mig ud af søvnen. Det var manden med sneploven! Klokken 3 i nat blev vi vækket til lyden af en høj telefon. Kæresten bandende. Jeg prøvede at ignorere larm og snak om ruter og numre, men forgæves. God sushi, dejlig vin og sent i seng gjorde det af med mig. Eller nærmere, snuppede en del af søvnen. Kæresten måtte ud med sneploven og jeg har sneglet mig af sted på arbejde. Jeg er ikke rigtig vågen. Ja, jeg er vist ikke rigtig mig! Så jeg lader mig transportere gennem formiddagen af kaffe og rigelige mængder med vand. Udenfor er vandet frosset til is og vinteren har for alvor bidt sig fast. Jeg bider mig fast i tanken om snarlig weekend og vender frygteligt tilbage. God fredag!

Billedet er lånt på bt.dk

7 kommentarer:

  1. Her er det kaldt, men det har ikke kommet snø på flere uker, takk og lov, så vinteren er stabil:) Jeg tar en hytte-weekend, og regner med å komme til et kaldt hus, men da er det bare å fyre opp på peisen og sette seg godt til rette med strikketøyet:D
    Nyt helga, Lene, og husk og tenn et lys!..klem fra meg;)

    SvarSlet
  2. Ja, nå er det skikkelig vinter med mange blå grader. Kira liker det. Hun ligger på bakken ute i hagen og biter på beinet hun fikk i går.
    Det gjør visst ingen ting at det er litt kaldt.
    Hva gjør vi? Jo, vi fyrer. Inne er det godt og varmt, og kanskje får jeg en hyggelig post i postkassen i dag.

    Ha en fin week-end!

    SvarSlet
  3. Hallo Megan:-))
    Bei uns schneit es auch:-)))
    Ich wünsche dir einen schönen Tag...liebe Grüße Kiki

    SvarSlet
  4. Ja det er ikke nemt når man bor på landet og er i risikozonen for at sne inde. Men det er nu godt nok barsk at skulle ud med sneplov midt om natten - stakkels kæreste! Du må "make it up to him" senere i dag!! God fredag også til dig - og pas på du ikke gaber kæberne af led.

    SvarSlet
  5. Her er det gnistrende herlig vintervær - ned mot 15 minusgrader og knallblå himmel :-) Det ligger litt snø, men det har heldigvis ikke snødd på lenge. Det er akkurat nok til at november ikke har vært fullt så mørk.

    Nå blir det godt med helg - klem Siv

    SvarSlet
  6. Det er godt at høre at rigelige mængder af kaffe og vand kan holde dig oppe Lene, jeg glæder mig til at du vender frygteligt tilbage.
    Klem herfra Odense.

    SvarSlet
  7. Dansk er et deiligt språk! Skal innrømme at jeg først leste "snep-loven" og lurte på hva slags mann det var som terroriserte folk om natten... ;)Flink og barsk kjæreste du har!
    Ha en god helg!

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.