fredag den 5. november 2010

Regn, rusk og en fødselsdag

Det stormer og regner for fuld skrue. Efteråret jages med vinteren i hælene. Det er et kapløb med tiden. Mørket bliver mørkere og dagene kortere. Men hvem bryder sig om det? Året går sin gang og vi er ankommet til novembers 5. dag. Ikke hvilken som helst dag, for i dag har min kære bror fødselsdag. Og jeg holder fri. Det havde været rart at sove lidt længere ja, men morgenen trak mig ud af fjererne trods mørket og egentlig mangel på søvn. Jeg er i en sjov fase. Op og ned som i en rutschebane. Og sådan kan livet jo også være. En rutschebane. Det gælder bare om at holde fast og holde ud. Nyde turen - og skrive om den bagefter!
Skrivekurset sluttede i går med en chataften. Det var utroligt hyggeligt og sjovt at møde de andre kursister online. Det stærke hold, som vores skrivelærer har kaldt os. Det har været en meget spændende og lærerig rejse og vi var enige om, at vi gerne vil fortsætte først i det nye år. Vi kom alle med ideer og indspark og fantasien løb løbsk, mens vi kastede om os med mere eller mindre skøre ideer. Det sprudlede bag skærmen! Personligt har jeg lært utrolig meget gennem de sidste par måneder. Fået nogle teknikker, som jeg kan bruge fremover og fået styrket min tillid og tro på, at jeg har alt det, jeg skal bruge. Og det fantastiske er, at man hele tiden kan lære mere. Træne. Overraske sig selv. Jeg er vild med det! :)
November er vild med vejret. Hun smiler og danser en stormdans. Til ære for din bror, siger hun. Og han har også fortjent et stort tillykke. Han er en dejlig bror! Vi er så forskellige - men vi har stor respekt for hinanden. Han stiller altid op! Siger aldrig nej. En mere hjælpsom lillebror skal man lede længe efter! Jeg glæder mig til at fejre ham i aften!

8 kommentarer:

  1. Godmorgen Megan

    Tillykke med din bror, som jo vist bor i nærheden af min (Værløse?)
    Min bror har også fødselsdag i november men først den 30.
    Jeg skal overnatte hos ham i morgen :)
    Håber I får en dejlig aften alle sammen.

    Skønt med dit kursus, og dejligt I holder ved. I har vist været heldige med hinanden. Spændt på at læse mere om det.

    Rigtig god weekend, hvis du bliver pludselig træt søndag ved middagstid, så ved du hvorfor ;)

    Knus Karina

    SvarSlet
  2. Tillykke med din lillebror, Lene. Han lyder til at være en dejlig bror.
    Hvor jeg nyder at læse om dine kvantespring. Jeg tror, at vi på mange måder er det samme sted i livet. Nye udfordringer og på dybt vand. Rigtig god dag til dig og november:-)

    SvarSlet
  3. Så bra at du har hatt god utbytte av kurset.
    Litt påfyll og ny lærdom er godt å ta med seg på veien videre. Det inspirerer.

    Vil få ønske deg en riktig god helg.
    Nyt fridagen din,
    og kos dere med bursdagsfeiring i kveld.

    KLEM.

    SvarSlet
  4. Gratulerer med dagen til din bror :-) Så fint at du har fått så bra kontakt med dine med-kursdeltakere, og at du sitter igjen med masse inspirasjon :-D Helt enig med deg - lev livet, og skriv så om det.

    Ha en flott dag og klem fra Siv

    SvarSlet
  5. Tillykke med din bror, Lene! Jeg håber, I får en rigtig dejlig aften sammen. Min bror har fødselsdag om få dage.
    Jeg tænker på, om det mon er Saxos skrivekursus, du har brugt? Husbond har meldt sig til, da han er vild med at skrive.
    Varme klem og god fredag til dig!

    SvarSlet
  6. Til lykke med din bror. Min venninne har også fødselsdag i dag. Jeg har en plan om å besøke henne på jobben med en bukett blomster. Jeg har også fri i dag, og skal hygge sammen med en venninne, hvor vi skal snakke, gå på cafe og ellers bare gå rundt omkring i butikker, og kanskje på en utstilling eller to......
    Ha en fin weekend. Knus

    SvarSlet
  7. Det er dejligt med et rigtigt godt søskendeforhold, tillykke med din lillebroder Lene, jeg bliver helt opstemt over din begejstring for hele tiden at lære nyt Lene, for er det i grunden ikke det det hele handler om, udvikling, frem for alt, jeg elsker det også.
    God fødselsdags sammenkomst i aften og klem herfra.

    SvarSlet
  8. Dejligt at læse, at du har været så begejstret for skrivekurset. Tillykke med din bror - håber i får en hyggelig aften sammen. Knus

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.