mandag den 22. november 2010

Mandag igen


Alle veje fører til mandag. Og nu er den her igen. Mandag, mandag, mandag. En dejlig weekend ligger bag os og endnu en arbejdsuge venter. Jeg skal finde motivationen frem og jeg tror faktisk jeg klarer det. I modsætning til sidste uge, hvor ugen på arbejde føltes som en lang stejl bjergbestigning. Lyst til at vende om. Lyst til at springe endda. Men jeg gik videre og det er jeg glad for. Jeg har jo besluttet mig for at afslutte dette forløb på en god måde og sådan som tingene er blevet, bliver det vist slet ikke så svært. Jeg nyder at involvere mig uden at blive frustreret og endda fortvivlet. Jeg står allerede med et skridt nede af den vej, der fører til venstre. Den med de mange træer og hvor man ikke kan se ret langt. Men man kan drømme. Man kan tro og håbe og det gør jeg.
November skænker kaffe og gør morgenen hyggelig. Den halve time, hvor vi kan sidde her og skrive, drikke kaffe og tænke de tanker, der nu trænger sig på. For mit vedkommende nedfældes tankerne jo her. Morgentankerne. Jeg har spekuleret på, om jeg skulle lave denne rutine om, bare for at prøve noget andet, men nu er det lige før jeg citerer min kæreste: Hvorfor lave om på noget, som er godt? Det har han sagt utallige gange og jeg har leet. Jamen, hvad hvis det nu kan blive endnu bedre? Jeg kan godt lide det nye. Kan godt lide at gøre det på en anden måde. Bare for at prøve. Men han holder fast ved de ting, som fungerer og han kan lide. Dér er vi forskellige. Og det giver jo egentlig en meget god balance, hvis jeg skal være helt ærlig. Man skal ikke lave alting om hele tiden bare for at gøre det. Men ... det kan være godt med forandring. Åh så godt! Jeg har brug for den og den er dér. Hele tiden. Flyder som vand gennem fingre, dråber, der rammer bordet og forsigtigt ruller hen over bordpladen. Hvis man altså står i køkkenet og lader vandet rulle.
Jeg lader vist tankerne rulle og det må man godt sådan en mandag morgen. Jeg tænker på de gode ting, som skal rulles ud denne uge. Vi starter vores skrivegruppe op og forkvinden har udnævnt vores skriverier til en slags stafet. Vi har fået opgave for og vi skal gøre det godt. For der skal være en vinder. Hver uge. Det ved jeg egentlig ikke, hvad jeg synes om. For jeg kan mærke noget i mig som rejser sig , puster sig op og tænker: Så vil jeg vinde! Jeg ved det godt. Jeg har et lille konkurrencemenneske gemt i mig. Og lille er en af de underdrivelser, som jeg sjældent gør brug af. Det skulle jeg måske blive bedre til. Jeg vil jo gerne lære nyt hver dag! Nå, men altså skrivegruppen starter nu. En ny opgave hver uge. Og faktisk har vi aftalt, at vi finpudser og ændrer reglerne, mens vi arbejder. Ser hvordan det fungerer og justerer hen af vejen. Endnu engang kan jeg konstatere: Vejen bliver til, mens vi går.
Min vej fører ud i mandagen. Ud i vinteren og på job. Med en god nats søvn i bagagen trods fuldmånetilstande. En god weekend som brændstof og en uge, hvor jeg også har et par gode aftenaftaler. Sushi. Stjernekiggeri. Snevejr. Snevejr? Ja, det lover de faktisk. Det tænker jeg ikke på lige nu. En dag af gangen.

Jeg tror det bliver en god dag! Nyd den og din mandag :)

7 kommentarer:

  1. Husk nu Lene at en frisk konkurence ikke betyder noget, når du bare er bevidst om hvem du er, og hvad du indeholder som menneske, og husker at tanke op med kærlighed til dig selv hver dag, så har du din indre spirituelle tilstand på plads.
    Den anden verden hvor du tillader lidt konkurence er bare en parallel verden til dit sande jegs.
    Klem herfra.

    SvarSlet
  2. Godmorgen :-)
    Håber du får en god uge. Lidt gode ting og samvær ved siden af arbejdet er jo godt at se frem til. Energien kan og skal hentes mange steder fra. Lyder spændende med jeres skrivestafet. Hvad mon det vil bringe dig?
    Er hjemme med en hostende lillepige og med egen dårlig hals. Så der er dømt inde, te på kanden og tændt op i brændeovnen. Ikke helt hvad jeg havde regnet med, men det skal nok gå.
    Knus Katrine

    SvarSlet
  3. Skøn tekst om dit livs skiftespor, Lene, og dejligt at du har valgt at være en vinder.
    God mandag til dig - varme klem :-)

    SvarSlet
  4. God mandag og en dejlige uge til dig Lene. Livets veje føre os mange steder hen og du er på vej mod nye horisonter. Spændende med jeres skrivegruppe. Og skønt at læse dine daglige indlæg om - livet:-)
    Knus

    SvarSlet
  5. Hej igen
    Inspireret af dig, din blog og dine fine betragtninger om livet, har jeg tænkt mig at ændre lidt på indholdet på Skriveblokken.Vil stadig lægge digte m.m ind, men kig forbi :-)
    Knus og fortsat god rejse :-)

    SvarSlet
  6. Rigtig god uge til dig. Spændende hvad din fremtid bringer :) Knus

    SvarSlet
  7. Fuldmånetilstande & Skrivegruppe ... Spændende kombination.

    Ja du vil vinde, men du er en god vinder. Deler altid rundhåndet ud af dine erfaringer om hvorfor det gik dig SÅ godt.

    Værdien af, at være en god vinder bliver desværre ofte skubbet væk til fordel for den dårlige taber.

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.