torsdag den 11. november 2010

Magikerens bog

Som tidligere nævnt er jeg blevet glad for notatbøger. De er efterhånden næsten uundværlige for mig. Den seneste notatbog er blevet en slags livsbekræftende notaters bog. Det er en bog, som altid er ved min side,når jeg læser. De sidste bøger jeg har læst, har jo været utrolig inspirerende og vigtige for min rejse. Næsten som om de handlede om mig. Jeg fik i hvert fald læst dem på rette tid og sted. Syncronicitet! Hverken mere eller mindre. Det er jeg sikker på. Den slags fryder mig. Jeg elsker magien i livet. Og den findes skam. Hvis du tror på den!
Men tilbage til notatbogen. Jeg kigger i den hver dag. Jeg skriver i den hver dag. Nogle gange skriver jeg det samme, som jeg har skrevet tidligere. Hvis det er noget godt og vigtigt, så gentager jeg det! Manifesterer vigtigheden af at huske netop dette notat, selvom bogen selvfølgelig gemmer det for mig. Men det er ligesom om det bliver en del af mig. Går ind i mine tanker og breder sig til mine følelser.Følger med blodbanerne rundt i kroppen og spreder glæde. Først lidt, så meget.
Når jeg sidder her og fortæller om min notatbog med den smukke indbinding, er det næsten som at beskrive en magisk bog. En bog fuld af trylleformularer. Sådan kan man også vælge at se på det. Det tror jeg faktisk jeg vil gøre! Jeg vil kalde den Magikerens Bog! Den er blevet en del af min rejse og det er som om, at det jeg skriver i den, får en helt speciel gyldighed. Min sandhed. Den rummer masser af glæde, smileys og grønne hjerter. Ja, man må skam også gerne tegne i den. Bogen kan rumme det hele. Bare det er positivt eller i hvert fald en rejse mod det positive og det, som  er vigtigt i livet og som gør glad.
Jeg tager bogen frem hver aften, inden jeg lægger mig til at sove. Så skriver jeg et par linjer i den. Hvis jeg ikke har et godt notat på tungen eller Paulo Coelho (jeg læser jo hans Brida lige nu) ikke lige har kastet ekstraordinært guld i min retning, så skriver jeg simpelthen bare, at jeg er taknemmelig. Eller jeg gentager et af de gode notater fra tidligere i bogen.
Bogen gør mig glad. Ja faktisk! For jeg skaber den selv, jeg bestemmer, hvad der skal stå og når jeg bladrer i den og ser, hvad jeg har skrevet og tegnet, så bliver jeg glad. Glad fordi jeg er stødt på netop de gode notater og at de er blevet en del af min bog. Ghandi. Sue Monk Kidd. Meister Eckhart. Churchill. Martin Luther King. Oprah Winfrey. De har alle bidraget med input. Sådan indirekte i hvert fald.
Har du også sådan en farvestrålende og glad notatbog? En bog om dine drømme? Hvis ikke, så kan jeg varmt anbefale, at du køber dig en. Eller laver en! Jeg har jo mange kreative læsere :)

November har også lavet sig en glad notatbog og lige nu sidder hun fordybet og skriver i den. Hun er jo så klog, så hun har meget godt at skrive. Senere vil vi udveksle gode notater, men nu vil vi drikke resten af kaffen og bevæge os ud i morgenen.

Ha' en magisk dejlig dag!

10 kommentarer:

  1. Du kan tro, jeg kender glæden ved at skrive. Jeg har altid skrevet i notesbøger, og på nuværende tidspunkt har jeg flre meter hyldeplads fyldt med mine bøger. Jeg startede i slutningen af 70-erne, så det er hele mit voksenliv:-)

    SvarSlet
  2. Jeg læser med glæde dit indlæg her Lene, at du lige "noterer" dig at du er glad og tilfreds inden du ligger dig til at sove, jeg minder også mig selv om dette flere gange om dagen.
    Jeg har ikke nogen notesbog, men jeg tager notater alligevel, i en a.5 blok, jeg læser hver middagsstund i bilen hvor jeg lige indtager min mad, og er der nogen guldkorn, noterer jeg dem ned, og så bliver det hele skrevet ind i et dokument på PCèn til brug til senere, til inspiration til et blog indlæg, måske.
    God dag og klem herfra.

    SvarSlet
  3. Lige i øjeblikket har jeg ikke en positivbog, som jeg kalder den, men aftalte med mig selv i mandags, at jeg skulle have en ny, så mit fokus kan holdes i den rigtige retning :)

    SvarSlet
  4. Det lyder helt skønt med din bog! Jeg har en bog, jeg vist bruger lidt mere bredt, end du gør - hvor jeg skriver lidt om dagens oplevelser, gemmer guldkorn og dvæler ved de positive oplevelser af enhver art.
    Klem og rigtig god dag til dig!

    SvarSlet
  5. Lyder lidt som min bog, har den med mig til noter, ideer og alt det du ved:-) Har faktisk 2 bøger, en dagbog som er mere en refleksion over rejsen i livet og så den der bruges til de mere kreative ideer fra hjertet. Det flyder i en lind strøm for tiden. En god følelse.
    God med disse magiske bøger.
    God og fantastisk dag..

    SvarSlet
  6. Hej Lene, jeg sidder her og læser dine indlæg fra oktober og november og hvor er det spændende at læse, om din vej og din sti!

    Jeg elsker notesbøger og det er som at trække vejret, at skrive i dem. Pt. er det lidt uorganiseret med mine notesbøger - de ligger i spredt orden, så jeg altid lige kan lange ud efter én, når tankerne vil ud. :O)

    Jeg har fødselsdag i december og ønsker mig en smuk notesbog, som den du viser: Dét skal være en notesbog hvor jeg skriver dagens glæder, krydret med lidt tegninger og bogstaver fra børnene.

    Dejlig dag til dig :-) Dejligt at opdage din blog :-)

    SvarSlet
  7. Jeg har også notatboken med meg overalt - skriver ned ideer, inspirerende tanker, setninger og ord :-) Og jeg elsker å kjøpe meg nye notatbøker, så jeg trenger ikke være redd for å gå tom i alle fall ;-) Det er rart hvordan enkelte ting treffer når man er i spesielle stadier av livet - noen ganger tror jeg det er skjebnen som bringer det til oss, noen ganger er man nok bare ekstra var overfor det som gjelder oss der og da :.-)

    Ha en fin dag og klem fra Siv

    SvarSlet
  8. Vet du, dette med en notisbok hvor du skriver ned ideer, anker og refleksjoner over smått og stort; jeg fikk lyst på en slik jeg òg! Jeg liker jo som du, å skrive, og har mange ganger tenkt at når jeg bli gammel!, skal jeg sitte på en finca i Spania og skrive, drikke Rioja, spise ost og skinke, male bilder og SKRIVE!

    Får ønske meg en riktig vakker notisbok til jul, en som bare med sin skjønnhet inspirerer til gode tanker...

    Ha en riktig så fin dag, Lene.
    Klem

    SvarSlet
  9. Hej Megan,
    Øv jeg kan ikke kommenterer på dine indlæg hjemme fra min egen komputer.
    Men her på jobbet intet problem.
    Jeg har det lige omvendt, jeg skriver mest når jeg er ked af det. Så min "dagbog" er ikke særlig lys :) - men den hjælper

    Hav en god dag
    Knus Karina

    SvarSlet
  10. Jeg har også en slik bok, men til strikkeideer eller malerier. Min bok er fra MARIMEKKO.
    Noen ganger streker jeg under ord og setninger i bøker jeg leser, og da skulle jeg gjerne hatt en slik bok som deg.
    I dag blogger jeg om bøkene mine, faktisk. Jeg har "noen" av dem, jeg også!!!

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.