søndag den 28. november 2010

Inspireret!


Dagen går på hæld. Første søndag i advent og den første søndag, hvor jeg skulle aflevere opgave i vores skrivegruppe-stafet. Sneet inde (mentalt i hvert fald) og klar til at foretage alle de overspringshandlinger, jeg overhovedet kunne komme i tanke om! Jeg havde mange gøremål i formiddags, som udskød skrivning og aflevering af opgave til noget nær sidste øjeblik. Men måske er det fordi jeg kender legen nu? Eller også er det fordi jeg kender mig selv? Jeg ved det ikke. Måske er jeg bare sådan! Jeg oplevede igen en forunderlig modstand. Ikke mindst fordi stafetten er en slags konkurrence og det gider jeg ikke! Sådan sagde jeg til mig selv. Min kreativitet og mine skriverier skal ikke udsættes for konkurenceånd. Jeg vil være skabende af lyst og ikke fordi jeg vil vinde. Og vinde vil jeg jo! Hvis jeg spiller, så spiller jeg for at vinde! Jeg spiller, fordi jeg ved, at jeg har en chance og fordi jeg pirres af den dér konkurrence. Sådan er jeg! Men ikke når man skriver, vel?
Jeg gik tur alene i min pigsko. Jeg træner til at kunne løbe igen. Og pigskoene er den bedste investering, jeg nogensinde har gjort hvad vinterudstyr angår! Det er en fornøjelse at begive sig hen over is og glat sne uden at mærke usikkerhed. Man glider ikke! Man står fast og det er en fed fornemmelse. Faktisk gjorde jeg noget, som jeg følte var meget vovet og grænseoverskridende på nuværende tidspunkt. Jeg løb! Jeg løb flere meter og jeg kunne straks mærke, at løbestillingen ikke længere var ubehagelig. Og så med pigsko henover isen, juhhhuuuu! Bare en lille bitte mini tur. Men jeg gjorde det! Så gik jeg igen. God træning. Ikke mindst mentalt. Jeg bliver så høj af at bevæge mig. Tak tak til fys, Guder og genoptræning for, at jeg er igen er på rette spor.
Så skulle jeg lige have frokost. Og læse lidt Paulo Coelho. Og Gud hjælpe mig om han ikke igen dryssede om sig med visdomsord så gode og velgørende, at jeg måtte have notatbog og pen frem. Jeg gemmer jo guldet. Det er noget med inspiration. Noget med at få gode ideer og ikke mindst; at få tanket godgørende tanker. Han giver mig kuldegysning! Gang på gang.
Så skrev jeg endelig min opgave. Hørelsen! To delopgaver. Jeg havde på forhånd ingen ide om, hvad jeg ville skrive om, jeg måtte bare følge retningslinjerne og så gøre det. Og det gjorde jeg. Skrev! Hev inspiration og guld op af kreativitetens dybe brønd og jo sørme så; min opgave blev færdig. Trylle. Fortrylle? Vi må se.
Og nu skumringstime. Glæde over en dejlig søndag, som lægger sig tilrette som et fløjsblødt tæppe, varmer mine vintertanker og giver brændstof til en ny uge. 

Jeg er første-søndag-i-advent-taknemmelig! :)

6 kommentarer:

  1. Så flott dagen din har vært!! Så artig å høre at du kunne løpe litt, du skal se det går den rette vegen;)
    Nyt kvelden og klem fra meg;)

    SvarSlet
  2. Nogen gange kommer det bedste i sidste øjeblik..
    Det hjælp nok med en mini pigskoes løbetur, over is og sten.

    SvarSlet
  3. Skøn stemning du altid formår at skabe med dine dejlige ord Lene, jeg elsker at læse med, og at blive inspireret.
    God skumringssøndag.

    SvarSlet
  4. Vi er jo nogen, som arbejder bedst under pres! ;-) Eller du fandt helt fri, da du var ude i pigskoene. Og herligt for dig at du snart kan komme af sted på dine løbeture igen. Du har været tålmodig og til dem kommer de gode ting. ;-)
    God 1. sensøndagsadvent til dig
    Knus Katrine

    SvarSlet
  5. Vær nå forsiktig til tross for piggsko...men nyt den friske luften....og takk for gode ord hos meg:) Jeg er veldig stolt over meg selv...og skal ut å fly snart igjen:) ha gode skrivedager med inspirasjon!!
    Varm klem:)

    SvarSlet
  6. Jeg skulle behøve noen piggsko selv fordi det er glatt ute. Av og til kan en enkel investering gjøre deg lykke - som et par løpepiggsko ;-)

    Coelho er dyktig med ord, så absolutt. Han må bare passe seg så han ikke blir for svulstig. Hehe ..

    Kos deg med advent.

    Klem Marit

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.