mandag den 29. november 2010

I skrivende stund


I skrivende stund er min gode bil James fri for sne og sort igen. Kontrastfuld og mægtig står han der i alt det hvide. Jeg synes han er en prægtig bil. Startede så snart jeg drejede nøglen, selvom han har stået dér i snestorm, frost og fygning siden fredag aften. Nu har jeg gjort ham fin til morgendagen, men om sneen vil lade ham være i fred så længe, må Guderne vide. Jeg ved det ikke. Men jeg håber. For egentlig vil jeg gerne afsted i morgen, eftersom jeg har en god frisøraftale. Og både Guderne og jeg ved, at jeg trænger!

I skrivende stund kommer mørket snigende. Det kommer tidligt nu, pludselig er lyset mere dæmpet. Sneen gør sit for at lyse landskabet op, men mørket er ikke sådan at komme af med. Han er insisterende og lytter ikke til argumenter, hvor gode de end måtte være. Det er bedst bare at acceptere ham. Lade ham komme til og gøre det, han nu skal her sidst i november, hvor vinteren vælter frem og huer og vanter får deres rænaissance. Det er sgu koldt derude! Men jeg tænder lys og inden længe sætter jeg også julesange på! Noget må vi da gøre her i disse vintertider og det at tænde lys i mørket er sådan en smuk gestus. Så kan vi også bedre holde varmen!

I skrivende stund har jeg gået med hundene gennem sne og fygning. Drukket et stort glas varm hyldebærsaft og fuldtendt dagens opgave. Sådan da. Der skal jo også være noget til i morgen! Så nu vil jeg sætte mig lidt over i sofaen, tænde de dér hyggelige stearinlys og læse. For denne aften er skabt til stilhed og gode ord. Kan ord være stille? Ja, det kan de! I skrivende stund.

8 kommentarer:

  1. Dejligt hyggeligt:-) Fortsat god aften til dig.
    Knus

    SvarSlet
  2. Nyd stilheden .. og jeg krydser fingre for håraftalen :-)

    SvarSlet
  3. Jeg synes vi har fået sne nok nu for de næste mange år.
    Selvom det er flot...
    Nyd aftenen i stearinlysenes skær.
    Klem

    SvarSlet
  4. Kos deg i med lesningen, Lene.

    Her har det nå stoppet og snø, men vinden blåser enda kraftig. Ute er det svært kaldt til november å være. Mange synes vinteren allerede har vart en stund, og så er vi så vidt begynt. Det er i sannhet en kveld "skapt for stillhet og gode ord".

    Jeg drar på trening og gradering om en liten stund.

    Fortsatt god kveld!

    SvarSlet
  5. God bok
    og
    god aften! :)

    KLEM.

    SvarSlet
  6. Den klipning må vi se her på din blog Lene, ja, det er en ændring af ens døgnrytme i disse dage grundet vejret, men det er så bare endnu en dejlig udfordring.
    God aften til dig og dine.

    SvarSlet
  7. Ord, der er stille...og soothing! Med stearinlys - i nuet. Så er der plads til James-action imorgen ;o)

    SvarSlet
  8. Sender dig stillemorgenord og ønsker dig en velsignet tirsdag:-)

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.