torsdag den 18. november 2010

Hyldebærsaft!


Stormen raser. Det er gennemtrængende koldt derude. Vinden kommer fra nord og har isagtige tilstande med sig. Sådan føles det. Jeg gik en tur i min frokostpause. Det er en del af min genoptræning. Ud og gå! Så det gjorde jeg, trodsede regnen og rusken og kæmpede mig afsted, mens kulden forplantede sig i min krop. Det var faktisk ikke den store fornøjelse, skulle jeg hilse og sige. Ikke for Frøken Frossenpind! Men hendes bækken var glad for turen.
Frøken Frossenpind har nu fået ondt i halsen. En forkølelse har sneget sig ind på hendes enemærker. Kroppen føles slatten og kold og kæresten forbarmede sig og gik eftermiddagstur med hundene. Nu sidder hun her og blogger med et stort glas varm hyldebærsaft i glasset. For hyldebær er godt! Prøv bare at se farven. Den strutter af sundhed. Hyldebær er smukke. Men de er også godtgørende. Hyldebærsaft styrker nemlig immunforsvaret, fordi den øger blodcirkulationen. Så bliver kroppen bedre til at svede og det må den gerne - for tro mig - min er rigtig god til at fryse lige nu! Så sved kære krop og udskil alle affaldsstofferne! Hyldebærsaft er rig på C-vitaminer og styrker immunforsvarets hvide blodceller.  Og nogen mener sågar, at nogle af de aktive stoffer i hyldebærerne kan binde/fastholde virus, så den ikke får mulighed for at angribe de raske celler.

Heldigvis er jeg alias Frøken Frossenpind utrolig glad for hyldebærsaft. Så den skal drikkes varm og med velbehag! Og med et gavmildt stænk mind-over-matter! :)

6 kommentarer:

  1. Det er vist svært at undgå forkølelse og ondt i halsen pt. Synes mange render rundt og hoster og nyser. Rigtig god bedring. Håber hyldebærsaften hurtigt hjælper på det :) Knus

    SvarSlet
  2. Hyllebærsaft er kjempedeilig, spesielt den hjemmelagede som min venninne i Sverige lager. Åh, skulle gjerne ha hatt et glass nå av den nå...

    God bedring, Lene

    SvarSlet
  3. Øv bøv. Håber din hyldebærsaft kan hjælpe dig med hurtigt at blive frisk igen. God bedring til dig.

    SvarSlet
  4. Nå var jeg spent på hvordan november har oppført seg på pensjonatet, men har en følelse av at hun har vært litt slem med deg;)
    Ønsker deg riktig god bedring, så drikk din saft og tilsett en dråpe med rødvin, det troe jeg gjør susen:D
    Klem fra meg;)

    SvarSlet
  5. Hyllebær har eg stor tru på, elles er eg tilhenger av ull under, da tåler ein faktisk ein del kulde. KLE PÅ DEG JENTE når du er ute å går.
    Ønsker deg god bedring og rødvin er sikkert bra å mikse oppi.

    SvarSlet
  6. November er isende kald her også, og jeg tar på flere lag klær for ikke å fryse når jeg går tur med hunden.

    Så leit med forkjølelsen. Riktig god bedring, Lene! Hyllebær skal være bra, så håper det hjelper deg.

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.