lørdag den 6. november 2010

God morgen

November og jeg sidder over morgenkaffen. Udsigten er ikke just som den på billedet og dog. Min indre udsigt er sådan! Jeg er træt, eftersom vi kom forholdsvis sent hjem fra brormands fødselsdag i går. Og min søvn er ikke den allerbedste for tiden, MEN! Jeg kan se og mærke solopgangen. Det bliver en dejlig dag!
Vi hyggede os med god mad og godt selskab hos min bror i går. For første gang fik jeg fortalt et helt selskab om min drøm, eftersom jeg blev spurgt om mit arbejde. Der blev helt stille og jeg hørte mig selv tale og fortælle. Jeg hørte for første gang mig selv tale med stolthed og glæde over den drøm, jeg har og det, jeg gerne vil lave i fremtiden. Jeg blev stillet mange spørgsmål og vi fik en god samtale om at gøre det, man brænder for. Og min bror ville høre lidt om, hvad jeg mon har tænkt mig at skrive.
Da jeg vågnede i nat, var jeg på ingen måde desperat og fortvivlet over igen at vågne brat af min nattesøvn. Det her er så rigtigt! Skræmmende men rigtigt. Tænk at det kan være så grænseoverskridende at følge sit hjerte. Det vil jeg lave om på fremover. Det vil jeg blive rigtig god til! :)
November byder ikke på solopgang i dag, for solen har gemt bag skydækket. Det regner lidt, men dagen virker mild og blid. Kæresten har jagt på matriklen og jeg skal hjælpe svigermor med lidt af det praktiske. Vi er nødt til at holde jagtselskabet ovre i hendes spisestue, da vi ikke har plads her. Men næste år? Dér laver jeg mad til hele selskabet og byder velkommen i vores store hus på Bavnehøj.

Det bliver en dejlig dag! Ha' en god en - jer derude i det ganske land og udland! :)

14 kommentarer:

  1. Guten Morgen:-))))
    Ein herrlicher Sonnenaufgang!!!!Bei uns sieht es heute Morgen nicht so schön aus draußen:-((
    Ich schicke dir ganz liebe Grüße nach Dänemark rüber:-))
    ggglg Kiki

    SvarSlet
  2. Godmorgen Megan,
    Her sidder jeg med kaffe på sengen og den bærbare på skødet. Skal snart op og pakke de sidste ting og afsted med toget.
    Det ser ud som om vejret tegner sig smukt, det bliver skønt for jægerne og dig. Er du ikke jæger? Jeg har en veninde der er jæger og hun har også labradorhunde.
    Selv kunne jeg ikke tænke mig at skyde et dyr, men jeg ved det er godt at nogen gør det.
    Det er dejligt I snart kan flytte ind i det nye hus, sikke alle de gode ting du har i vente. Jeg sidder og tænker på hvad jeg selv skulle gøre, hvis jeg skulle følge mit hjerte og gøre noget andet....
    Rigtig god weekend
    Knus Karina

    SvarSlet
  3. Karina, nej, jeg er ikke jæger! Jeg ville aldrig kunne skyde et dyr. Jeg kan ikke slå ihjel. Jeg sætter edderkopper og insekter udenfor, hvis det er muligt ;)
    Keeva ville godt kunne gå med på jagt, men hun lystrer kun mig (eller min bror) og han har selv jagthund. Jeg kan ikke gå med i dag, det bliver for meget for mit bækken! Man går jo igennem græs, skov og ufremkommelige stier! ;) Jeg må også hellere hjælpe svigermor!

    God dag og god tur til Sjælland. Det er lidt ærgerligt, at vi ikke får set hinanden denne gang!

    Og så synes jeg da, at du skulle begynde at tænke meget mere over hvad du selv ville gøre, hvis du skulle følge dit hjerte. For det synes jeg faktisk du burde gøre for din egen skyld. Følge dit hjerte! :)

    Knus

    SvarSlet
  4. Godmorgen Megan
    Her er solen også begyndt at titte frem bag skyerne, og det tegner til en god dag. Vi skal ud og hjælpe min mor i hendes have, inden jeg skal hjem og lave mad til i morgen. Jeg vil tænkte på dig og sende dig et knus, nu hvor du ikke kan komme. For det var jo meningen, og det var vi skrevet sammen om. Men der bliver helt sikkert en anden gang. Jeg håber, at I får en god dag med jagten og den efterfølgende frokost.
    Mange knus til dig
    Katrine

    SvarSlet
  5. Godmorgen...
    Tak for flotte indlæg...det er meget livsbekræftende at læse med her. At turde følge sit hjerte..at turde er at miste fodfæste for en tid...ikke at turde er at miste sig selv....skrev en klog mand engang for mange år siden, men det gælder stadig:0)
    God lørdag til dig.

    Lene

    SvarSlet
  6. Godmorgen, Megan, det er så dejligt at læse, at du følger dit hjerte, og at følelserne er ved at følge med til at det nye, der skal ske.
    Rigtig god weekend til dig - nu har vi fået sol her :-) Klem!

    SvarSlet
  7. At følge sit hjerte, burde være det mest enkle og naturlige for os...Og dog volder det os så mange vanskeligheder.
    Men hvilken energi, der frigøres , når valget er truffet :-)

    SvarSlet
  8. Hvor er det dejlig læsning, Lene.
    Rigtig god lørdag til dig:-)

    SvarSlet
  9. Ja, jeg tenker det ble stille....ikke alle som tør følge hjertet sitt. Men de fikk nok full respekt for at du tør gjøre det Lene:) Nattesøvnen kommer når du finner din indre ro.
    Det blir deilig med stort hus...tenk, nå er det ikke lenge til:)
    Her buldrer havet utenfor stuavinduet idag..det er fasinerende å se....
    Nyt dagen Lene, klemmer fra meg:)

    SvarSlet
  10. God dag til deg;) Tenker det var mange som ble glad på dine vegne når de tok til seg det du fortalte.
    Her ligger snøen hvit på bakken, så da er ihvertfall lyset tilbake;)
    Kos deg hele dagen og klem fra meg;)

    SvarSlet
  11. Håper dagen ble riktig så deilig! Nå er det blitt ettermiddag/kveld her - og det begynner å bli mørkt. Ungene er ute og leker i snøen som falt i natt - og det er stor stas. Tenk, den kom så stille at ingen visste om den før den omfavnet oss og gav oss en rikit kald klem...
    Jeg hører lyden av snø som blir trødd ned av barneføtter - en kram og våt lyd. Oh... så deilig det er å sitte inne og kose seg med levende lys og varm drikke!
    Håper du får en herlig kveld også!
    Klem fra Lunalu

    SvarSlet
  12. Her har solen skinnet hele dagen! Dejligt, at læse om alt det der sker med dig lige nu... det er spændende hvordan du får skabt din fremtid!
    Dejlig lørdag aften!

    SvarSlet
  13. Det er formodentligt det vigtigste af det at sætte sig mål i livet Lene, at delagtiggøre andre i sine drømme og mål, så er der ligesom lukket op for posen, og så bliver det nemmere at arbejde målrettet, samtidig med at andre spørger ind til hvor langt man er nået i processen.
    Varme klem herfra Odense.

    SvarSlet
  14. Åh.. så bra at du fikk fortelle om dine planer! :) En drøm SKAL gå i oppfyllelse kjære venn! :)(Og jeg blir så varm i hjertet mitt når jeg tenker på at du får det til!:)

    God natt klem fr Lønnetunet

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.