tirsdag den 16. november 2010

Glæden ved en gåtur


Jeg kunne snildt løbe en 5 kilometer, men det kan mit bækken ikke. Ikke lige nu. Men det går fremad. Stille og roligt. Her for lidt siden kom jeg hjem fra en frisk gåtur i det smukke vintervejr. Lav sol over markerne. Klart vejr. Og jeg gik. Og gik. For første gang længe mærkede jeg friheden ved bevægelse komme tilbage. For første gang længe kunne jeg mærke ømheden forsvinde, mens jeg gik og glæden begynde at brede sig i sener og muskler. Og jeg mærkede, hvor jeg har savnet den form for bevægelse. Det føltes næsten som en løbetur. Jeg blev glad i låget. Dæmonerne fik baghjul og jeg fik energi. Det var en elsketur!

Og om lidt skal jeg til fysioterapeut! Jubiiiii :)

5 kommentarer:

  1. :-) høres bra flott ut. Gleder meg med deg!
    Klem

    SvarSlet
  2. Skønt at læse Lene, det er dejligt at der er fremskridt, så er det bare at væbne sig med tålmodighed og så skal det nok komme af sig selv.
    Klem herfra Odense

    SvarSlet
  3. Ja, å gå er deilig....trampe i vei:) Det skal jeg nå...med piggsko:)
    Lykke til hos fysioterapeuten:)
    Klem fra meg:)

    SvarSlet
  4. Det er veldig godt å gå - det er den formen for trim jeg liker aller best :-) Før gikk jeg 6,5 km til jobb hver dag (begynte ikke før kl 10), og det var en helt fantastisk måte å starte dagen på.

    Takk for hyggelig kommentar inne hos meg i dag - klem Siv

    SvarSlet
  5. En god gå tur, sætter tankerne på plads, og jeg går og meditere lidt..
    Jeg elsker mine gåture 3x daglig..
    Men det ski være svært at komme ud af røret en gang imellem..
    Knus fra sydhavs øen..

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.