mandag den 8. november 2010

Eventyrland


Hvilket eventyr er du? Jeg tog en af de mange bare-for-sjov tests på Facebook og mit svar blev: Du er Alice i Eventyrland. Ja tænkte jeg, det er næsten rigtigt. Jeg er Lene i Eventyrland!
November ryster leende på hovedet. Hun har sat sig godt tilrette i sofaen med brillerne på næsen. Hun har sin bog i skødet, men hun læser ikke lige nu. Kigger mig over skulderen og ser, hvad jeg skriver. Så nikker hun og ser en smule alvorligt på mig.
Tja, du har godt nok taget hul på et eventyr! Hun hentyder selvfølgelig til det, jeg har kastet mig ud i. I dag stod det nemlig klart, at min arbejdsgiver og jeg ikke kan blive enige om at lave en egentlig afviklingsaftale. Jeg stopper som juleferien begynder; 22. december er min sidste arbejdsdag. Eventyret kan begynde! Jeg vælger at se på det som et eventyr. Jeg leger kluddermor og reder de praktiske, økonomiske og lidt mere kedelige tråde ud, og ser jeg frem til at begynde min nye karriere som forfatter!
Hvornår er man forfatter? November ser interesseret på mig. Er det egentlig ikke først, hvis man har fået en bog udgivet? Nej November, svarer jeg, sådan er det ikke! Man er forfatter, hvis man skriver og vil noget med sine skriverier. Og hvis man er en heldig - og forhåbentlig god - forfatter, så man får sin bog udgivet. Sådan en vil jeg være! Jeg kan næsten ikke vente med at tage hul på fantasierne. Dedikere dage, uger og måneder til det, jeg allerhelst vil bruge mit liv på. At skrive. Og hvem ved? Måske bliver det også et slags eventyr. Historien altså. Måske går det hele op i en højere enhed?

Som Alice i Eventyrland kedede sig på skovturen med sin søster, har jeg længe kedet mig med mit nuværende arbejde. Nu satser jeg på at møde en talende kanin. Så vil jeg følge den ned i dens hul, lade mig falde og havne i et mystisk og spændende land, hvor alt kan ske. Og det er ganske vist ... ;)

Ha' en eventyrlig aften!

8 kommentarer:

  1. Jeg er sikker på der venter dig et spændende eventyr lige om hjørnet. Det er jo lige straks du kan tage hul på det :) Det bliver spændende :) Knus

    SvarSlet
  2. Åh.. så spennende, Lene! :) Jeg har stor glede av din skriving allerede... og gleder meg til å få lese enda mer.. Er så glad på dine vegne at ditt fantasieventyr er i ferd med å bli virkeleghet! ;)

    God kveld til deg!

    Klem

    SvarSlet
  3. Du har spennende tider i møte!
    Jeg skal iallefall kjøpe boken din når den blir utgitt :). Jeg tror du blir en super flink forfatter!

    Hehe...ja, det hadde vært moro å ha hundene som brudepiker :) Men vi får se om det lar seg gjøre!

    Klem

    SvarSlet
  4. Er sikker på at livet ditt fremover blir like spennende som Alice sitt :-) Enn at du skal bli forfatter på heltid da - SÅ spennende :-)) Mannen min trøsta meg med at en forfatter her i Norge først slo gjennom etter at hun hadde utgitt bok nr 6 - så det er bare å stå på og ikke miste motet :-D I dag har jeg vært på biblioteket og lånt meg BRIDA - fikk så lyst til å lese den etter at du skrev om den :-)

    Ha en fin kveld og klem fra Siv

    SvarSlet
  5. Enig med deg:) Du er en forfatter når du starter og skive!! Jeg er nok også litt som Alice...men venter enda. Håper da inderlig at arbeidsgiver og du ble enige om datoen før jul??
    Nyt natten, sov godt! Godnattklem fra meg:)

    SvarSlet
  6. Du er en forfatter i mine øyne. Jeg nyter alt du skriver, Megan.

    Og du, huset dere har kjøpt er jo HELT FANTASTISK!! Hvilken perle av et hus. Jeg håper du vil trives her. Oppussingen er godt i gang ser jeg og det blir bare lekkert!

    Klem Marit

    SvarSlet
  7. Du har helt ret, Megan. Man er forfatter, når man skriver noget, som andre har lyst til at læse. Og man bliver så glad, når man får at vide, at andre glædes ved det, man frembringer. Det er egentlig lidt utroligt!

    Det bliver meget spændende til jul, når det hele begynder sådan for alvor.... :-)

    SvarSlet
  8. Det bliver meget spændende Lene, jeg kan godt forstå at du glæder dig, og ikke kan vente med at komme igang, glæder mig til at læse mere om mødet med kaninen.
    God dag og klem herfra.

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.