torsdag den 25. november 2010

Engle, snevejr og sushi


Morgenen kom bag på mig. Spørg ikke hvordan og hvorfor. Måske var det snevejret? Vinteren? Eller en mand med fyringsolie, som bankede på døren klokken alt for sent i aftes. Kæresten var ikke hjemme og svigermor var i telefonen. Luk ham ikke ind! Han må køre igen. Det er for sent. Det er for mystisk. Men jeg var ikke bange! Modig og fattet – og træt, for jeg havde sovet på sofaen – åbnede jeg døren. Vinteren væltede ind. Kulde og sne. Dér stod jeg på strømpesokker og talte med en stakkels fyringsoliemand, som var faret vild i fartplaner. Håret strittede og forvirringen var stor på begge sider af hoveddøren. Samtidig pippede svigermor i mobilen. Jeg blev vågen! Og kold.

Og hvad har det så med i dag at gøre? Min aften blev underlig og søvnen kom senere. Den iskolde oliemand fik fyret op under tanker, som jeg havde parkeret. Hengemt og glemt. Men pludselig var jeg lysvågen i nogle timer, hvor jeg ellers gerne ville have sovet. Men sådan er det! Det var jo ikke dårlige tanker. De var bare insisterende. Jeg prøvede det gode trick med at lade dem komme og gå. Nogle af dem fik et ”tak” men ”nej tak”. Andre blev overført til drømmene, som slet ikke gav nogen mening og som jeg på ingen måde kan huske nu.

Nu har dagen taget over og arbejdstimerne tikker. Sneen daler og der er lyst og vinterligt derude. Træt er jeg ja. Men på den gode måde. Tror jeg nok. En god samtale med en kreativ og kær veninde, som maler engle gav mig et kickstart. Et skud latter direkte ind i blodårene. Nu er jeg vågen. Sådan da. Senere, meget senere, står der sushi på programmet. Jeg skal ud og spise sammen med to skønne damer, som også er mine kolleger lidt endnu. Glæder mig. Glæder mig i det hele taget.

14 kommentarer:

  1. Hej Lene,

    Uhm dejligt med sushi i aften :)

    Har tænkt på det måske er godt du ikke løber pt. For dine tanker er på en maratonrejse. Måske er der en mening med det? At man kun har en vis portion energi, og den du har skal du bruge et andet sted?

    Jeg tror, du ville have nyt det foredrag jeg var til!

    Rigtig god dag

    Knus Karina

    SvarSlet
  2. Lyder skønt med sushi i aften - god fornøjelse og god dag. Her sner det (stadig) Vi skal i biografen i eftermiddag - glæder mig :) Knus

    SvarSlet
  3. Kos deg på sushikveld sammen med gode venner...

    Nyyyydelig engel forresten:)

    Klem

    SvarSlet
  4. Der er også nok at glæde sig over :-).

    Stakkels fyringsoliemand - godt han heldigvis ikke mødte kulde både ude og inde ;-).

    SvarSlet
  5. Det er godt med en positiv kickstart :-) Veldig fint bilde venninna di har laga :-D

    Ha en fin dag og klem fra Siv

    SvarSlet
  6. Sender dig bare tanker midt i snevejret, hvor jeg er gået i ét med sofaen. ;-)
    Knus og god aften - med sushi og hygge...

    SvarSlet
  7. Vet du hva, Lene; jeg elsker vinteren!!! Selv med dens kulde og snøvær!Det er en herlig årstid, både for sysler utet og inne, og den tiden vi nå går inn i , er jo bare deilig: Glede, forventnig... lys, mat, drikke ...

    Jeg gleder meg forøvrig med deg i dag og ønsker deg en god aften med god mat og godt selskap!

    SvarSlet
  8. Ønsker dig en dejlig aften, elsker vinteren og nu ligger sneen dejligt over Nyborg:-)
    Skønt indlæg endnu engang.
    Tak og Knus

    SvarSlet
  9. Så det er derfor det ikke var en oppdatering fra deg imorrest:) Er alltid innom å leser hos deg før jeg drar på jobb....men sjelden jeg har tid til å kommentere....
    Nyt kvelden med gode kolleager....de er sikkert veldig nysgjerrig på valget du har tatt:)
    Klem fra meg:)

    SvarSlet
  10. Hvor er det dog et smukt billede, du viser, Lene! Jeg håber, du får en dejlig aften med sushi og gode kolleger. Og så får jeg helt ondt af den stakkels fyringsoliemand :-)
    Klem!

    SvarSlet
  11. Hvor er det dejligt at høre at der både er inspiration og glæde Lene, så skal det hele nok gå op i en højere enhed.
    God aften og klem herfra.

    SvarSlet
  12. Ha en fin kveld med god mat sammen med kolleger.

    Her er vinteren også kommet med -8. Heldigvis er det ingen vind, og da er i grunnen bare hyggelig. Vi fyrer ekstra i ovnen og koser oss med god musikk.

    Ha en fin helg!

    SvarSlet
  13. At tale med tanker... og tale venligt... det kan hjælpe. "Hej, du - dig kender jeg godt, men jeg er al for træt til besøg, for du er jo en af dem, der overnatter...". Joh, dem kender vi... ;o)

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.