søndag den 7. november 2010

Broen og søndagen

Den lille bro over vandfaldet bor i Skotland nærmere betegnet i Glengoyne. Billedet har kæresten taget, da han var på whisky-tasting-tur med drengene for en uges tid siden. Jeg lånte at par af hans billeder, for Skotland bor jo i mit hjerte, eftersom jeg boede der i 2 år for snart længe siden. Det er et smukt land med nogle dejlige, gæstfri mennesker. Men, det er nu ikke det, jeg vil skrive om her til morgen. Det er broen. Symbolikken i broen. Hvis man drømmer om en bro, betyder det ofte, at man er i en overgangsfase. Og det havde været helt passende, hvis jeg havde drømt om en bro i nat. Jeg har sovet næsten 10 timer og har drømt en masse. Lige da jeg vågnede, tænkte jeg på, at jeg skulle have fat i blok og pen, men så var det væk. Fordampet. Drømmesæbeboblen blev punkteret af en usynlig nål og eksploderede. Puff. Jeg kan kun huske små brudstykker af alt og ingenting. Mærke nogle stemninger fra en surrealistisk og dog så virkelig underverden. Drømme. Jeg vil blive bedre til at huske dem. Skrive ned. Jeg er helt sikker på, at de har noget vigtigt at fortælle!
Tilbage er broen. Overgangen. Tomrummet. Jeg må tage et skridt af gangen og det går nok ikke helt så hurtigt, som jeg egentlig gerne ville. Jeg kan næsten ikke vente med at komme igang med alt det nye. Skriverierne. Ideerne. Se, hvad det kan blive til. Men det kommer altsammen. Og ih, hvor jeg glæder mig! :)

Det er i øvrigt den smukkeste vintermorgen. Jeg har gået en lille tur med hundene i frostvejret. Aimee og jeg gik over marken, hun med sit blinkende halsbånd og helt synlig i isdisen. Et magisk morgenlandskab, hvor solen forsigtigt tittede frem i horisonten. Dagen tegner til at blive en af de flotte. Kæresten og jeg har afslapning på programmet. Fødselsdag og jagt er vel overstået og i dag skal vi planlægge lidt i forhold til huset. Bavnehøj. Det, som har varet så længe og trukket ud. Men nu tør jeg glæde mig igen! Tror vi må ud og kigge. Visualisere. Søndagen ligger langstrakt for vores fødder, åben og indbydende. Hvad vi vil fylde den med, er helt op til os. Jeg siger som Oprah Winfrey ... og husk - det er aldrig for sent.

The biggest adventure you can take is living the life of your dreams

11 kommentarer:

  1. Jeg har ikke fået læst alt, men kan forstå, at du er holdt op med at arbejde for at leve dine drømme ud som forfatter. Det lyder rigtig spændende :-)

    Jeg kan sagtens forestille mig jeres dejlige morgentur ud over markerne denne vintermorgen.
    Når jeg har været to dage her i byen, savner jeg landet.

    Det er ærgerligt, når drømme forsvinder med et puf, når man slå øjnene op. Det, selvom man, mens man er i drømmen tænker på, at man skal huske denne drøm, når man vågner.
    Hvorfor må man egentlig ikke huske dem?

    Det er et smukt billede, din kæreste har taget i Skotland :)

    Rigtig god søndag.

    SvarSlet
  2. God morgen Lone. Jeg arbejder skam stadig, men skal holde op indenfor de næste 3 mdr. Og så vil jeg dedikere en del tid til skriverierne og ja, være den forfatter, jeg egentlig altid har været! :) Og hvordan jeg så ellers skal tjene mine penge, er lidt af et puslespil, men jeg glæder mig til at lægge det og finde det "store billede" :) God dag til dig! :)

    SvarSlet
  3. Godmorgen :-)
    Tak for kommentar! Har også selv læst mange bøger omkring coaching, men der er altså lige en barriere som jeg nok må have proff. hjælp til og det er jo så det jeg får nu. Lucky me:-)
    Men det jeg får med det næste år i samarbejdet vil kunne bruges i alle livets retninger uden tvivl. Nogen gange får man en gave, det har jeg fået her da jeg ikke ville have haft penge til det forløb, men har fået tilbudet uden beregning. Eneste krav: At gennemføre jeg spartathlon 2011 - skal jeg skrive en artikel om forløbet og om selve løbet:-)
    Og det er jo også en gave i sig selv - at få lov at skrive.
    Synes det er en spændende rejse, både du og jeg er igang med.
    God søndag til dig.
    Knus

    SvarSlet
  4. Godmorgen Megan. Ja det er en skøn morgen. Her er lidt rim på græsset, solen skinner, der er -0,2 grader udenfor så det er blevet vinter :) Håber du får en rigtig skøn søndag. Er der noget nyt om hvornår i flytter i huset? Knus

    SvarSlet
  5. Jeg bliver så glad på dine vegne :-)

    SvarSlet
  6. Her er det også smukt med sol og rimfrost.
    Dagen skal nydes.
    Rigtig god søndag til dig og kæresten:-)

    SvarSlet
  7. Jeg elsker at læse dine indlæg Lene, du skriver altså godt, jeg kan godt forstå at du vil prøve det af, det lyder spændende med jeres nye boligplaner, glæder mig til at læse mere.
    God Søndag og varme klem fra Odense.

    SvarSlet
  8. TAK! for citatet! Og for at trække tempoet ned her, bare i 5 min. så jeg kan nå at læse dine ord. Der er magi alle vegne - jeg har iøvrigt også drømt meget mærkeligt de seneste nætter - måske der er noget i luften? ;o)

    SvarSlet
  9. Drømmer har stor betydning og forteller mye:) Så du må ha en notatblokk under puten din og skrive ned straks du våkner:)
    Søndagen høres deilig ut. Bra du endelig tør å glede deg over huset og flytting igjen.
    Nyt dagen, klem fra meg:)

    SvarSlet
  10. Dejligt når drømmene, både nattens og dagens, fylder - glæder mig på dine vegne :-).

    SvarSlet
  11. Enda et nydelig innlegg, Lene. Innsiktsfullt og klokt. Jeg er så spent på deres nye hus, og håper du snart deler med oss noen bilder...? Jeg er ikke mindre spent på hvordan det går med forfatterdrømmen - er ikke i tvil om at du får det til, og synes det er helt fantastiskt at du følger dine drømmer, og tar skrittet fullt ut. Du er en tøff og modig dame. Jeg beundrer deg!

    Takk for hyggelig kommentar hos meg i dag, trist å høre om din far - han ble vel heller ikke så gammel? Men som du føler også jeg at hun er "med meg", jeg har i alle fall henne med meg, hver dag, hele tiden, hun er min "skytsengel" og den som alltid har satt standarden for mange ting av det jeg gjør, hun var en fantastisk kvinne. Og jeg er som du, sikker på at hun vet hva jeg driver på med, og at jeg har det så godt som jeg aldri før har hatt det.

    Ha en deilig søndag, Lene.
    Klem

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.