fredag den 5. november 2010

Bøger, drømme og planer

Jeg har afsluttet den fantastiske bog "Traveling with Pomegranates" af Sue Monk Kidd og Ann Kidd Taylor. Den bog var i høj grad en rejse med masser af åbenbaringer forstået på den måde, at jeg kunne genkende mig selv i mange aspekter. Jeg har fået en masse visdomsord, symboler og en forståelse af den rejse, jeg selv har begivet mig ud på. Den vigtigste rejse i mit liv. Det er jeg ikke et sekund i tvivl om! ;)
Nu rejser jeg videre med Paulo Coelho og hans fantastiske fortælling om den irske pige Brida. Jeg er lige begyndt, men jeg er allerede fanget af historien. Det tegner godt. Og jeg elsker jo den magiske, forunderlige og visdomsfyldte verden, som Paulo Coelho tager sine læsere med ind i. Han er en stor inspiration!
Jeg læser og jeg tager notater. Jeg har aldrig været så dedikeret til notater før. Jeg ser ord og vendinger alle vegne, nogle printer sig fast, jeg forsøger at huske dem og nedfælder alt muligt i min notatbog. Jeg kan mærke, at alt dette vil danne grundlag for min egen historie. Den historie, som en dag bliver til min første roman og som selvfølgelig bliver udgivet! Jeg har allerede mine første læsere. Skriveholdet! I går lovede vi hinanden at "gøre det", skrive vores fantatiske historier, få dem udgivet og læse, hvad hinanden har skrevet. Måske endda hjælpe hinanden undervejs!
Jeg tænker meget på, hvordan jeg skal gøre det her. Synes næsten der er for mange praktiske detaljer. Jeg har bare lyst til at være lige her i min "skrivestue", læse, tage notater og begynde at arbejde. Skrive. Men kommer tid, kommer råd!
Lige nu forestiller jeg mig nogle måneder, som jeg dedikerer til at skrive. Arbejde på min bog. Ikke andet. Gøre plads til det, jeg drømmer om. Og og og ... så sandelig om det ikke ser ud til, at jeg kommer til at sidde på et helt nyt arbejdsværelse i vores nye hus med en fantastisk udsigt! Hvorfor pokker er jeg så på sådan en rutschebanetur? Jeg har selv en ide om hvorfor, men den  psykologiske spidsfindighed vil jeg gemme til mine kommende skriverier!

God fredag, søde læsere! And may the Joy be with you!

7 kommentarer:

  1. Jeg er lige gået i gang med Havfruestolen af Sue Monk Kidd Lene, jeg glæder mig til at få bedre tid så jeg kan læse mere.
    God weekend.

    SvarSlet
  2. Kjære Lene
    Jeg VET at du kommer til å gi ut en bok en dag, og vet du hva; den dagen skal jeg være til stede og lykkeønske deg og få din autograf skrevet ned personlig i romanen? - skrevet av Lene Fransen.

    Åhhh, hvor jeg gleder meg...

    PS: Paulo Coelho er også en av mine favoritter, hans visdom er dyp, men hans filosofi lett tilgjengelig, for han skriver om allmenngyldige og essensielle emner, om spørsmål vi alle stiller oss før eller senere i livet, og språket er enkelt og lettfattelig, så det er alltid en fryd og å lese ham Ds

    God lesning, Lene, og kos deg i helga.
    Klem

    SvarSlet
  3. Tusind tak, Janna! :0) Jeg skal sørge for, at du får en personlig invitation og der er ikke noget, som ville glæde mig mere, end at se dig dér!
    Helt enig i hvad du skriver om Paulo Coelho. Synes hans skriverier er så vigtige! ;)

    God weekend til dig også, klem :)

    SvarSlet
  4. Er det noe jeg er sikker på, så er det at du utgir en flott og fengende bok!
    Jeg er ikke den store leseren lenger; leste, noterte og tolket i vilden sky under studier i engelsk og fransk, og etter det har det vært alt for lite.
    Ha en flott bursdagsfeiring med din bror og klem fra meg som egentlig kunne tenkt meg å bli hjemme:D

    SvarSlet
  5. Jeg går også med en lapp i lomma i dag - måtte rable ned en setning i full fart som jeg hørte på en lydbok :-) Artig å se at det er flere som samler på ord og setninger :-D Jeg er overbevist om at du får utgitt boka di. Mitt prosjekt står litt i stampe nå - jeg fikk masse tilbakemeldinger etter at leseringen leste den, men klarer liksom ikke helt å gripe fatt i det. Tror heller ikke jeg har nok tid akkurat nå :-/ Takk for boktips - jeg liker godt Paulo Coelho, og jeg liker det irske :-D

    Ha ei kjempefin helg og klem fra Siv

    SvarSlet
  6. At du utgir en bok, er det vel ingen tvil om Lene:) Ønsker deg lykke til på ferden!!

    Blir det innflytting snart? Så herlig det skal bli da...det gleder meg!! Du har ventet lenge:)
    Jeg fyrer på peisen...vært ute i hagl og regn..
    Nyt helga, klem fra meg:)

    SvarSlet
  7. Hej
    Tak for inspiration til ny læsning har fluks bestilt bøger på biblioteket med Paulo Coelho, bla. Alkymisten og et par stykker andre.
    Glæder mig til stadighed over af følge din vidunderlige rejse.
    Knus Tina

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.