tirsdag den 12. oktober 2010

Varm kakao og pebernødder


Min varme kakao ser ikke helt sådan ud. Kagerne er også lidt anderledes. Men ellers er den såmænd god nok. Jeg er kommet i julestemning i dag! Nej, så galt er det da ikke. Jamen, så efterårsferiestemning da! Jeg har lyst til at gå en lang tur i skoven. Lade håret flyve i vinden og mærke duften af efterår og tidlig forrådnelse i mine næsebor. Lyst til at tage små skridt blandet med dansetrin. Og lyst til at drikke varm kakao, spise pebernødder og små, kolde clementiner.

Når man har det sådan, så skal man gøre noget ved det! Og hvad gør man så, når man er på job? Jeg drikker varm kakao, spiser pebernødder og kigger ud på verden gennem mit vindue. Ser solen og oktoberfarverne og glæder mig til torsdag aften, når jeg kører hjem og har lang efterårsweekend! :)

10 kommentarer:

  1. Jeg er netop kommet hjem fra skoven- du fik sparket mig ud på en dejlig løbetur :-)
    Godt du drikker kakao og spiser pebernødder !!

    SvarSlet
  2. Skønt Miri! Vejret er også perfekt til det. Men ... jeg løb i går, så i dag står den på kakao og pebernødder! :)

    SvarSlet
  3. Hørtes deilig ut :-) Det blir nok tur i skogen når du skal ha langhelg :-)

    Ha det godt og klem fra Siv

    SvarSlet
  4. Lyder da skønt.. hm cacao... det kunne jeg godt lige drikke men venter lige lidt endnu med pebernødderne :P God aften til dig. Knus

    SvarSlet
  5. Jeg kan sagtens følge dig... Jeg elsker lidt varm kakao om aftenen, men pebernødderne har jeg endnu til gode. Rart at have noget at glæde sig til... ;-)

    SvarSlet
  6. Der var noget så skønt ude over engen i dag..
    Grågæssene er ved at smle sig og sidder i store kolonier..
    Men en kop kakao er nu heller ikke at foragte.

    SvarSlet
  7. Det høres herlig ut, Lene. Varm kakao er nydelig på høst- og vinterkalde dager.
    Det er som du skrev inne hos meg viktig "å gripe dagen og nyte hvert øyeblikk, for vi vet ikke hva livet har å by på".
    Livet må nytes, mens vi kan.

    SvarSlet
  8. Skulle gjerne gått i skogen sammen med deg, Major og jeg...nyta fargene og den friske luften:) Det er vel deilig.....kakao er nydelig..
    Ha en flott kveld, klem fra meg:)

    SvarSlet
  9. Høres ut som du har hatt det flott i dag:) Nyt morgendagen også:)
    Goklem fra Kate:)

    SvarSlet
  10. Det er lige årstiden til varm kakao.
    Ønsker dig en vidunderlig onsdag. Nu er der ikke længe til din weekend:-)

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.