søndag den 10. oktober 2010

Tåge og tilløb


Tågen har ligget over landskabet gennem morgenen og formiddagen. Den holder endnu ved derude. Alting er tungt, vådt og klamt. Jeg føler mig fanget i tåge og tanker. Der er ikke meget handling i min krop i dag og faktisk er det helt fint. Jeg har lyst til at dvæle, dvæle ved tankerne og blive i tilstanden af tåge. Vejret kunne ikke passe mig bedre! Jeg er vejret.
Faktisk er jeg ved at tage tilløb. Jeg har jo skrivedag i dag og opgaven ligger klar. Jeg har besluttet mig til at udskyde den til lige efter frokost. Efter frokost sætter jeg noget stille, klassisk og inspirende musik på. Tænder stearinlys og går i gang. Åbner døren til mit skriveunivers og lukker den forsigtigt efter mig. Jeg skal nok blive klar. Jeg har lært det nu. Det er en dør, som skal åbnes. Det er et brønddæksel, som skal lirkes af. Med varsomme skridt skal jeg kravle af stigen ned i dybet, helt ned i inspirationens mørke i tillid til, at der også er ord at fange i dag. Ord, som kan indkredse og løse min opgave. Ord som kan forløse og forbavse. Jeg har næsten sommerfugle i maven ved tanken ...
Lige nu tager jeg tilløb. Dvæler ved tanken om det, der skal komme. Det jeg skal gøre og det jeg skal lade ske.

Billedet er lånt på vuudhouse.dk og er taget af Jesper Videbæk. Ren inspiration!

8 kommentarer:

  1. For et skjønt bilde, og så passende til din tekst. Jeg liker så enormt godt å lese dine tekster, Lene; dvele ved det du skriver, ved betydningen, kjenne etter i meg selv på gjenklangen ordene dine får, og ikke minst gjenkjenne de stemninger, tanker og følelser du skriver om og beskriver så fintfølende, innsiktsrikt og ømt.

    Du er den fødte forfatter, Lene, du har alle muligheter til å utvikle dine evner til... ja, det DU vil!

    Takk for kommentaren din i går; jeg kjenner òg at det hadde vært fint å kunnet snkke med- og diskutere både det ene og det andre med deg, ansikt til ansikt, over et godt måltid, vin, musikk... Tror vi hadde "conected" bra!

    Vi må kanskje gjøre noe med det...:-)

    Stor klem.

    SvarSlet
  2. Du har planen klar ser jeg, så dette blir helt sikkert bra:)
    Lykke til :)
    Klem fra meg:)

    SvarSlet
  3. God skrivedag, Lene - det lyder rigtig dejligt!
    Her er solen kommet frem efter en formiddag hyllet ind i tåge.
    Klem og en god søndag til dig!

    SvarSlet
  4. Flott bilde :-) Er sikker på at du kommer i mål også denne gang :-D Det høres så herlig ut å ha en skrivestue :-))

    Ha en trivelig søndag og klem fra Siv

    SvarSlet
  5. For et nyyydelig bilde - det er jo helt til å drømme seg bort i!
    Har vært ute og ryddet i hagen i dag. Ryddet bort hagemøbler og krukker - ryddet bort siste spor etter en praktfull sommer. Rydda i garasjen også - og kasta masse søppel. Det er godt å rydde - en får rydda i tankene også!!!
    Håper du har fått skrevet mye i dag, og at du fylles med inspirasjon!
    Ha en flott søndag, kjære du!
    Klem fra Lunalu

    SvarSlet
  6. Nyyyydelig bilde da, og håper det ble noe produktivt utav dagen din ;)
    Iallefall fikk du jo en god latter inne hos meg idag da, haha

    Håper du får en fantastisk flott uke der ute! Klem fra meg

    SvarSlet
  7. Solen nåede frem her - varmede fantastisk - lige indtil den gik ned. Håber den skinnede på din opgave, og det der blev forløst... En dejlig proces... ;o)

    SvarSlet
  8. Det lyder som gode inspirationsforslag Lene, og jeg er sikker på at du nok skal finde ord der både kan forløse, og forbavse.
    God aften og klem herfra.

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.