søndag den 17. oktober 2010

Strandet ... tilbageblik

Det har været en dejlig weekend. En af dem man kan leve længe på. Et besøg hos Sidse sammen med Josie og flere ture ud i efteråret. Solen har skinnet og kastet det sprødeste, lækreste oktoberlys over landskabet. Vinteren kigger ind over hegnet og overvejer om det snart er tid til at tage over. VENT, råber jeg og skubber ham lidt tilbage. Ikke endnu! Oktober er så smuk med sine gyldne farver, vidunderlige dufte og rester fra sommeren. Hyben, brombær og overmodne æbler. Frosten har dog gjort sit indtog og der skal plukkes nu, inden det er for sent. Vi plukkede ikke. Vi bare gik og observerede. Lod kameraet fange lidt af herligheden.
Vi hyggede med god mad og vin, gode snakke og ja, jeg fik gang i et strikketøj. Det er ikke noget, jeg gør særlig tit og ofte bliver jeg ikke færdig, men denne gang ser det lovende ud. Et varmt halstørklæde vokser og bliver længere og jeg nyder faktisk processen. Jow jow!
Og jeg har fået mine billeder med hjem. Hesten og de to små, som på forunderlig vis beskriver min rejse og dér, hvor jeg befinder mig lige nu. På vej. Selvom jeg lige nu er strandet som båden på billedet. Trukket lidt på land i eftertænksomhedens spejlbillede. Sådan er det engang i mellem. Og sådan skal det nok være.

3 kommentarer:

  1. Helga hørtes deilig ut Lene...å at du nyter å strikke er imponerende:)
    Oktober kan ha flotte dager...selv om den omtrent regner bort her....
    Ha en fin ukestart, klem fra meg:)

    SvarSlet
  2. Sukk! Sier ikke mere, annet enn at: Så deilig avslappende - nesten sanselig - det høres ut!

    SvarSlet
  3. Høres ut som ei kjempefin helg :-) Så artig å høre at du har et strikketøy ;-)

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.