mandag den 25. oktober 2010

Morgenstund

Morgenstund har guld i mund ... og guld betyder glæde.
Den salme kom til mig, idet jeg skulle starte mit indlæg. Måske fordi jeg bare vil kalde det morgenstund. For dette er en morgenstund. En lille halv time inden dagen tager sin begyndelse. Guld. Det er naturligvis krukken med guld for enden af regnbuen. Krukken som indeholder drømmene. Det, der gør livet værd at leve.
Og hvad er så det? Oktober stikker en finger i vejret, som hun var på skolebænken. Men det er hun jo på en måde også. Det er vi alle hver eneste dag! Hvad gør livet værd at leve?
Jeg ser på hende og smiler. Smiler uden at sige noget og i en lille øjeblik sidder vi bare og smiler til hinanden. Øjne, der ser og et blik, der forstår. Som et kigge sig selv i et spejl og opdage, at man ser vældig godt ud. Og hvis du spørger, hvorfor man ser godt ud, så er svaret det samme som på Oktobers spørgsmål.
Når man følger sit hjerte! Jeg kan ikke holde op med at smile, selvom jeg er træt. Nærmest udmattet. Det har været et par opslidende uger, de sidste par uger, men de har været det værd! Det, der gør livet værd at leve, og som giver mening og glæde det er, når man følger sit hjerte!
Oktober nikker. Det kan hun kun skrive under på. Ikke fordi hun skriver særligt meget, det lader hun mig om. Men hun deltager. På en måde er hun også min coach. Dem er der flere af. Også en, som i weekenden gav mig den opgave at tegne et tankekort. Mindmap. Det er jeg gået i gang med. Det har udviklet sig, men er ikke færdigt. Men beskeden er klar. Det er et glad kort. Et kort fuld af de drømme, jeg har, og fuld af det, som gør mig glad og tilfreds.
Er du nervøs? Oktober afbryder mine tanker og jeg skynder mig at tage en slurk af kaffen. Eller er du klar?
Jeg er både nervøs og klar, svarer jeg bare. For sådan er det! Jeg vågnede for tidligt i morges, ja faktisk mens natten og morgenen stille diskuterede, hvem der egentlig stod på scenen lige dér. Var det nat eller morgen? Måske ville jeg give natten ret, men det betyder ikke noget. Månen lyste fuldt og godt og så ved jeg jo, at det påvirker min søvn under alle omstændigheder. Men jeg vågnede ikke i desperation. Jeg vågnede ikke fortvivlet. Jeg vågnede med ro og god mavefornemmelse. Jeg ved, at jeg følger mit hjerte. Jeg ved, at jeg gør det rigtige ved at vende om og følge vejen til venstre. Den, som tilsyneladende bliver smallere lidt henne af vejen og som har store træer og rummer en masse hemmeligheder. Hemmeligheder, som langsomt vil afsløre sig selv for mig, eftersom jeg stoler på dem. Det ved jeg!
Sikke en morgen! Oktober smiler. Har du lyst til at vende om? Flygte?
Jeg ryster bestemt på hovedet. Nej! Det har jeg bestemt ikke. Jeg har lyst til fortælle de andre om min beslutning. Jeg vil sige det med respekt og med kærlighed. Respekt for mig selv, kærlighed til mig selv. Men jeg vil også gøre mit bedste for at afslutte tingene på den gode måde. Jeg smækker ikke med dørene og jeg kaster ikke med mudder! Faktisk har jeg lidt ondt af alle dem, som har tænkt sig at blive på det skib, men måske har de det godt med det, når det kommer til stykket? Jeg går i land ved næste havn. Tager min rygsæk på og går den vej, der passer til mig. Følger mit hjerte.

8 kommentarer:

  1. Jeg tænker på dig, du dejlige kvinde :-)

    SvarSlet
  2. Lykke til Lene:)) Ta skrittet og nyt besluttningen av respekt for deg selv:)
    Klemmer:)

    SvarSlet
  3. Det er virkeligt godt gået Lene, der er stor respekt for din beslutning fra mig, og jeg glæder min helt vildt til at følge din nærmeste fremtid her på bloggen, jeg er sikker på at du i rygsækken har alle de værktøjer du vil få brug for, så det er som sagt bare med at tage det første skridt.
    Held og lykke, og klem fra Odense Lene.

    SvarSlet
  4. Det er svært at følge med på bloggen, når man har lidt for hverdagstravlt, men nu vil jeg lige sige GODT gået, Lene. Godt, at du tager en beslutning og hopper ud i det. Godt, at dit bagland bakker op. Jeg springer selv ud på det dybe en gang i mellem, og selv om det virker farligt og uoverskueligt, så er det det, der skal til. Livet bliver for kedeligt, hvis man IKKE gør det.

    Og dit indlæg om at danse følger jeg også op om. Det er så dejligt, så livsbekræftende at danse til dejlig musik. GO GO, girl... ;-)

    SvarSlet
  5. Hvor er det smukt at læse - det er så vigtigt at følge sit hjerte. En rigtig dejlig dag til dig :-)

    SvarSlet
  6. Gratulerer! :) Jeg blir så glad når jeg leser om dine bestemmelser...(samtidig så kjenner jeg at jeg også bør hoppe av ved neste havn... i en del av livet mitt...:) Kanskje tørr jeg når jeg har deg til inspirasjon? ;)
    Takk og takk iallefall ;)

    Gooood klem

    SvarSlet
  7. Nå er jeg spent på hvordan dagen din gikk på jobb! Har tenkt på deg i dag.....men tror alt gikk vel og at du føler deg lettet....
    Knus:)

    SvarSlet
  8. Håber det hele gik som det skulle.
    Sender dig mange tanker:-)

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.