mandag den 11. oktober 2010

Løbedans


Endelig kom jeg afsted igen. Jeg har måtte holde en uges ufrivillige pause på grund af en lurende forkølelse og ikke mindst en irriterende hoste, som bare ikke ville med på løbetur. I dag kunne jeg ikke holde mig fra løbetøj og sko længere. Jeg skyndte mig hjem fra arbejde, kørte gennem oktobersolskinnet fuldstændig målrettet mod min kommende løbetur. Ikke noget med at stoppe ved butikkerne på vej hjem. Heller ikke selvom vi mangler kaffe!
Det blev en fin tur. Jeg fik løbet 5,5 kilometer. Godt nok med to hunde på skift og Josie på 11 år løber ikke så hurtigt mere, men hun løber. Hun er så sej, min gule sol. Udholdende og glad for turen. Så selvfølgelig tager jeg hensyn og nyder bare, at hun stadigvæk kan være med og gider det. Jeg ser på det som en slags opvarmning. For når jeg først får Keeva i den anden ende af snoren, så går det altså stærkt! Ligeså stærkt som jeg tør løbe. Jeg må indrømme, at jeg har fået en del respekt efter uheldet i forsommeren og min bækkenskade, så jeg holder nok lidt igen. Dirigerer hende med stemme og snor. Hvis jeg er fokuseret på min dirigering, løber hun fint og gør, hvad jeg siger. Så der er ikke noget med IPod og med at synke ind i egne tanker eller mangel på samme! Det er Keeva og jeg sammen. Hele tiden. Og vi gjorde det godt i dag!
Jeg havde en god samtale med min kiropraktor efter behandlingen i dag. Klinikken er faktisk kombineret behandlings- og løbeklinik, så der er masser af gode råd at hente. Man kan såmænd også købe specielle løbesokker og andet godt. Jeg "aftalte" med min kiropraktor, at jeg i den kommende tid skal bruge is, når jeg har løbet. Simpelthen forebyggende. Jeg kan mærke, at det hjælper, så nu gør jeg det til en vane. Han siger, at jeg skal blive ved med at løbe. Det er godt for mig! Og det ved jeg godt. Jeg elsker det jo. Og jeg elsker også at høre, at jeg har en god løbekrop, gode ben og gode knæ. Jeg er ikke en decideret hurtig løber, men jeg kan spurte, hvis det gælder. Så kan jeg virkelig få fart på! Udholdende? Hvis du spørger, om jeg drømmer om at løbe marathon, så er svaret nej. Min løbetræning er noget helt andet for mig, men jeg stiler fortsat mod 10 kilometer én gang om ugen. Jeg var jo så tæt på og jeg kan mærke, at jeg har meget mere at give end 5-6 kilometer.
Noget andet, jeg har besluttet mig for er at danse! Ja, jeg har faktisk tænkt mig at danse 1-2 danse efter jeg har løbet. Det bliver en del af min træning fremover. Jeg elsker at danse, så det vil være en sand fornøjelse. Og så vil det løsne min lænd, min bækken, min nakke og skuldre og ... jeg vil blive ekstra glad i øverste etage. Løbedans! En ny disciplin, som kun kan udvikle sig og blive et hit! ;)

Billedet er lånt på catalyst-art.com

6 kommentarer:

  1. Løpedans tror jeg er en herlig sport;) Jeg løp flere gateløp for ca 20 år siden, elsket å løpe og skulle gjerne fortsatt, men rygg og knær har stoppet min lille karriere:D Jeg hadde også hund den gangen;) Viktig å ta hensyn og lytte til kroppen.
    Nyt dine løpeturer og dine løpekamerater og klem fra meg;)

    SvarSlet
  2. Skulle ønske jeg delte din løpeglede....jeg elsker å gå...langt med hurtig tempo!! Men skulle gjerne ha løpt litt også. Men det er hard belastninge for føtter og rygg, så man må passe på.
    Jeg har satt vekkerklokkem på 05:35 nå, Major er vel i sjokk:)) Men da er vi ute på tur, det er utrolig deilig. Da er man klar for dagen etterpå!!
    Løpedans høres helt supert ut, jeg danser gjerne:) Lek, dans og gøy:) Det burde vi gjort mere av:)
    Ha en flott kveld, klem fra meg...som finner sengen snart...i kuling og regn...

    SvarSlet
  3. Løbedans lyder herligt!
    Jeg kender godt den målrettethed og store glæde ved løbeturen.
    Jeg løber aldrig med musik, men nyder lyden af åndedræt, fodtrin, fugle, regn, vind...

    og har investeret i et par kompressionsstrømper, som jeg er blevet SÅ glad for.

    Kram

    SvarSlet
  4. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  5. Lyder herligt med løbedans! Og vejret var da helt fantastisk lækkert i eftermiddag - jeg nød det også, selvom der ikke stod løb på mit skema. Brombær-plukning var nu ikke nogen dårlig alternativ beskæftigelse. :-)

    Knus fra LisbethK

    PS. slettede det foregående indlæg grundet for mange slåfejl

    SvarSlet
  6. Løbedans....det lyder morsomt!
    Jeg er ingen sej dame når det gjelder å sporte, men jeg elsker å gå, i hurtig tempo, og jeg rir 1 time minst en dag i uken. da rir jeg til jeg er helt våt av svette. Det er godt å kjenne at man har brukt krefter, og kroppen er varm. Ellers hygger jeg veldig med håndarbeidet mitt....det er balsam for sjelen.

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.