tirsdag den 26. oktober 2010

Kys fra Oktober

Du ser træt ud, min ven. Oktober betragter mig med en lille smule forundring. Har du ikke sovet godt og trygt ovenpå din dag i går? Dagen, hvor du gjorde det. Sagde fra. Tog skridet?
Jeg nikker bare. Jeg har sovet godt, men jeg vågnede midt i nat og tankerne stjal en time af min nattesøvn. Der var ikke noget at gøre! Tror det var egoet, som vækkede mig, for at fortælle mig om alle de mange farer, jeg kan støde på, når nu jeg går den anden vej. Den mere usikre, mere ufremkommelige, men også mere spændende og den, som mit hjerte slår for.
Tanketyve! Oktober nikker. Kender dem kun altfor godt. De kan stjæle nattesøvnen og forvirre dig noget så grumsomt. Ved du hvad, fortsætter hun og er pludselig i sit kloge hjørne. Engang i mellem skal man rydde op på øverste etage. Der skal simpelthen smides nogle tanker ud. Ud med dem! Det er ligesom når du rydder op i dit hjem. Giver plads og gør plads til noget nyt og bedre. Tankernes feng shui!
Den kan jeg godt lide. Tankernes feng shui! Og det har hun helt ret i, min gode ven Oktober. Jeg kan mærke, at det tager lidt tid, til jeg finder roen helt. Men jeg har det vældig godt med min beslutning og det skridt, jeg tog i går. Selvom det også er skræmmende. Jeg forbavser nogle gange mig selv. Når jeg lader hjertet og mavefornemmelsen tage roret, så gør de forunderlige ting sammen. Ting, som jeg, den anden side af mig selv, næsten ikke engang tør drømme om. De er vældig modige, mit hjerte og mavefornemmelsen. Sammen er de stærke. Kreative. Går efter drømmen og har viljen til at gøre det umulige muligt. Nu lader jeg dem køre bilen. Slipper kontrollen. Men der går vist lige lidt, inden jeg helt tør give slip.
Oktober smiler varmt til mig. Du har gjort det godt og fordi du tør, så bliver du belønnet! Nu kommer der til at ske gode ting. Også selvom tanketyvene kan dukke op på de mærkeligste tidspunkter og prøve at fortælle dig noget andet! Lyt ikke til dem og tro ikke på dem. Mærk efter og hør dit hjerte slå. Spørg din mavefornemmelse, så bliver du aldrig nogensinde i tvivl igen!
Jeg smiler taknemmeligt til min gæst på pensionatet. Snart skal også hun afsted. Tiden går sin gang og alting forandres.
Husk det! Oktober fortsætter med at hælde gode ord ud. De risler ud i bægeret som vand fra en kilde. Husk det, også når jeg om ikke så længe tager afsted. Så kommer November og hun kan finde på hvad som helst! Tror jeg nok. Oktober ler og ryster på hovedet. Sandheden er, jeg ikke kender hende særligt godt. Hun er jo skorpion og de er ikke nemme at blive kloge på.
Tak Oktober, jeg skal nok huske det! Og tak til alle jer, som har opmuntret mig og fulgt med herinde. Det gik godt. Samtalen. Nu skal vi have fundet ud af alt det praktiske. Det bliver ikke en brat afslutning, men en afvikling. Jeg skal også have fundet mine nye ben og planlagt min vej videre. Så meget der nu kan planlægges. Jeg blev mødt med respekt af min chef og vi havde en god snak. Selvfølgelig blev han forbavset, men han sagde også noget, som jeg var glad for: Du er et meget kreativt menneske og jeg tror faktisk heller ikke, at firmaet her kan opfylde dine ønsker og dine evner. Nej!
Så jeg er træt men glad. Og Oktober smiler, mens mørket stadig hersker og frosten  har lagt sølvis under måneskinnet. Hun kysser mig på panden og sender mig ud i dagen. Det bliver en god en. Dag altså!

15 kommentarer:

  1. Godt gået Lene, og en fin omtale fra din chef om dig, noget du rigtigt kan bygge videre på, jeg glæder mig til at læse mere om din fremtid.
    God dag og klem fra Odense.

    SvarSlet
  2. Å rydde i toppetasjen er ikke alltid det enkleste, men jeg synes du er godt igang:)
    Ha en super dag, den tror jeg blir god;) Klem fra meg;)

    SvarSlet
  3. Hej Megan

    Glæder mig at høre din chef bakkede dig op og var god at tale med. Det må være en lettelse at have forståelse fra den kant af, når du skal være på dit job et stykke tid endnu.

    Tillykke med dit valg og dit første skridt ud i et "nyt" liv.

    Knus Karina

    SvarSlet
  4. Godmorgen Lene.
    Fantastisk at du fik gjort beslutningen endelig. Det var pænt af din chef at forstå din beslutning - men chefer er ikke altid helt dumme :o)
    Smukt billede af en kold oktobermorgen.
    Klem Betina.

    SvarSlet
  5. Du har foretatt et fornuftig valg og god opprydding er igang:) Herlig Lene:) Men plutselig kan det dukke opp tanker som kan vippe èn litt av pinnen....men så lenge magefølelsen er god og du har god tro på dette, vil det gå bra:)
    Nyt dagen, klem fra meg:)

    SvarSlet
  6. Jeg blir rett igjennom glad når jegf leser om ditt valg! :) Gratulerer nok en gang, Lene! Jeg gleder meg til å følge med på din vei! ;)

    Ha en nydelig dag.. Jeg varmer meg på peisen, og har varm melk med honning i, og massser av halsdrops innen rekkevidde... Så blir nok dagen i morgen bedre! :)

    Klem

    SvarSlet
  7. Det trenger slett ikke være så dumt å si ifra, og gå over til å gjøre noe helt annet :-) Det har jeg gjort ganske nylig, og jeg har ikke angret et sekund. ALT har snudd seg til det bedre for meg - det eneste jeg har angret på, er at jeg ikke gjorde det tidligere.

    Bra jobbet,Lene - klem Siv

    SvarSlet
  8. Glæder mig til at høre hvad der videre skal ske. Godt du havde en god snak med chefen. Knus

    SvarSlet
  9. Godt å høre at du er fornøyd med din store beslutning. Det er jo som du sier et stort skritt, men noen ganger underveis på livsreisen kommer man til et slikt punkt at viktige beslutninger må tas, beslutninger som noen ganger kan virke nesten uoverkommelig skremmende, men som når de er tatt, medfører lettelse og glede, spenning og forventning til det som måtte følge...

    Lykke til; jeg er også spent på fortsettelsen.
    Klem

    SvarSlet
  10. jeg har skrevet mange gode ord - men kan ikke se de! Hvorfor?

    SvarSlet
  11. Hei, din fantstiske "formulator"

    Du skriver fantastisk bra, du formulerer setninger som ingen andre jeg har lest... Du er flink og du har mye å bidra med. Men du må utvikle deg litt. jeg leser bloggen din så vet jeg hva som kommer, både av setninger og "ordspill

    SvarSlet
  12. Hva er ditt neste stg...?? spør du meg, så er det bare MOR
    O
    o - det er opp til deg

    you go!!


    -gitl

    SvarSlet
  13. Hehe, ikke bli skremt av kommentaren min. Jeg kommenterte av min fulle hals, men - na har noen kommet meg i forkjpet ??!!

    SvarSlet
  14. Tillykke med beslutningen, Lene - glæder mig til at følge dig på din vej hen ad den lille sti. Kan mærke at din udvikling rører noget i mig - drømmer også om anden grund under fødderne, måske jeg selv øjner en lille sti om næste hjørne...og beslutter mig for at følge den.

    Kh. LisbethK

    SvarSlet
  15. Jeg har vist misset noget i ferien?! Men jeg får helt sug i maven af spænding - for hvad finder du på? Det gode vi sender ud i Universet, kommer godt tilbage til alle - lige nu sender du mod og selvrespekt ud. Og vi modtager...TAK! ;o)

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.