lørdag den 2. oktober 2010

Kunst og kloge kvinder

Jeg har sovet 9 timer. Morgenen er stået op og lyset har indtaget dagen. Solen skinner og dagen er så klar, som den kan blive. Nu er det bare mig, som skal blive klar. Jeg føler mig helt klart friskere i dag. Tvang mig selv til at stå op, for 9 timers søvn er alt rigeligt. Det må have gjort godt. Aftenen var stille med rødvin (ja, to glas Miri!), en god wokret med masser af hvidløg og grønt og så bare sofa og fjernsyn. Tidligt i seng. Jeg trængte vist.
Oktober nikker og ser indtagende på mig. Du ser faktisk også friskere ud i dag, min ven. Stadig lidt træt måske, men helt klart friskere. Du er frisk nok til at tage til fernisering og blogtræf! Og jeg skal med. Hun smiler ved tanken om eftermiddagens planer. Fernisering hos Sidse og mødet med nogle af de kloge kvinder, der færdes i blogverdenen ligesom mig.
Er du spændt, spørger Oktober. Og selvfølgelig er jeg spændt. Det er jo altid sjovt at se de mennesker, man har skrevet med, læst om, læst med ... Igen har jeg en god mavefornemmelse, så jeg er ikke nervøs. Slet ikke. Jeg prøvede det jo med Eirin tilbage i maj måned. Hun kom rejsende helt fra Nordnorge og selvom vi begge havde sommerfugle i maven ved den lejlighed, så vidste vi instinktivt, at det her blev godt! Og det blev det. Sådan har jeg det også nu.
Jeg er spændt på at se, hvilke kunster, de har fundet på, siger Oktober og drikker forsigtigt af den varme kaffe. Håber, det er noget med festlige farver. Jeg er lige i humør til noget med knald på. Du ved jo, tilføjer hun og smiler sødt, jeg er ret vild med varme, farvestrålende motiver. Rød, orange og gul i alle mulige nuancer. Og du, siger hun og ser på mig. Du kan godt lide det grønne, blå og lilla.
Faktisk kan jeg lide de fleste farver! Men det er rigtigt, at jeg ofte har en præferance for det blå, lilla ... der er noget ved de farver. Den blå himmel og det blågrønne hav. Men vi må se, hvad de har fundet på i galleri Sidsephos og ligegyldigt hvad, så ved jeg, at det bliver flot og godt. Guf for sanserne.
Ah, det gør godt med weekend. Lige her kunne jeg sidde i al evighed, bare drikke kaffe og tænke tanker. Skrive ord. Men Havfruen har ret! Det gør godt med frisk luft, bare man er klædt ordentlig på, så om ikke så længe traver jeg en morgentur med hundene. Så bad, lidt praktisk og efter middag henter jeg Miri på stationen. Turen går til Galleri Sidsephos. Og hold da op, hvor vi glæder os, Oktober og jeg! Glæder os til en lørdag med kunst og kloge kvinder.

Billedet er malet af Sidse (går jeg ud fra) og lånt på galleriet :-)

7 kommentarer:

  1. Rigtig god dag til dig. Den lyder spændende og dejlig:-)

    SvarSlet
  2. Hvor er det dejligt , at du har det bedre !
    Jeg glæder mig tl kunst og kloge kvinder :-)
    (Må dog indrømme jeg er en anelse nervøs, det er jeg altid når jeg skal møde nye mennesker..Er genert:-))

    SvarSlet
  3. Rigtig god fornøjelse til jer I kloge kvinder :-)
    Er sikker på, at du og Oktober får en farvestrålende dag :)

    Klem.

    SvarSlet
  4. Kære hvor er det godt, du har det bedre. Galleriet havde ikke klaret det uden dig. (C:
    Og Vi Travler Og Glæder.

    SvarSlet
  5. Oktober er skøn med sine varme farver Lene, kan i nu have et rigtigt godt træf.

    SvarSlet
  6. Dårlig vær finnes ikke, bare dårlige klær:)

    Magefølelsen forteller oss mye, jeg lytter ofte til den. Og den har alltid rett!! Du får nok en flott dag med kloke bloggdamer:) Nyt den.
    Oktober er mild av seg så langt, du må godsnakke med oktober over morgenkaffen i dagene som kommer. Håper humøret blir stabilt:))
    Ha en topp dag, klem fra meg:)

    SvarSlet
  7. Kære Megan, tusind tak for i dag :-)

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.