lørdag den 16. oktober 2010

Hold i nakken ... men

Helt ærligt, siger Oktober og ser en smule formanende på mig. Du kan da ikke kalde dit lørdagsindlæg for "hold i nakken"! Hun ryster på hovedet og drikker sin kaffe, som hun tilsyneladende godt kan lide. Den smager også godt. Kæresten har netop brygget den til os, efter at vi i går hentede forsyninger i Sverige.
Jamen, jeg har hold i nakken! Jeg ser forpint på min gæst. Jeg kunne mærke det i går, men prøvede at sidde med is og massere det lidt. Som jeg nu selv kan gøre det. Men efter en god nats søvn vågnede jeg op med HOLD i nakken og hovedpine. Av av. Synes det er godt træls, for at bruge et velklingende og helt passende jysk udtryk.
Stakkels dig. Oktober sukker. Det er vist ikke rigtig din uge, hvad den slags skavanker angår. Og nu hold i nakken. Hun ryster igen på hovedet. Men så er det jo godt, at du har så gode planer i eftermiddag. Du skal jo besøge en fysioterapeut! Og en god en ovenikøbet. Hvor mange gange har hun ikke ikke hjulpet dig med skader og skavanker? Hun kan fjerne en hovedpine og lindre den slags hold. Ikke sandt?
Helt sandt Oktober. Det ser jeg også frem til! Jeg nikker, drikker kaffe og synes også, at den smager fortrinligt. Måske prøver jeg at løbe en lille tur ved middagstid for at "strække" mig selv ud. Motion skader ikke! Og så ser jeg frem til en lille behandling. Jeg har godt nok ikke booket tid, men ...
Også selvom du ikke fandt vævegarn i Sverige i går, siger Oktober. Der var ikke noget at se! Men Lund havde mange andre gode ting at byde på.
Sandt nok! Jeg gik amok i boghandelen. Eller rettere sagt, jeg kunne godt være gået amok. Jeg holdt mig dog til den engelske afdeling sammen med en masse unge studerende. Lund er jo en universitetsby. Jeg købte to bøger på engelsk af Paul Coelho og en af Murakami. Norwegian Wood har jeg længe gerne ville læse. Der var mange flere, men jeg holdt mig til de tre, som jeg ser frem til at læse. Ingen svenske bøger denne gang.
Det var i det hele taget en dejlig dag i Sverige. Lund, som vi har besøgt mange gange før og altid vender tilbage til. Frokost og hygge. Jeg var tilbage i en tøjforretning, som er ejet af en fransk kvinde, som selv importerer sit tøj. Hun har nogle fede ting! Jeg købte en trøje, som bare sidder og som jeg allerede elsker. Den fandtes i to andre farver og havde jeg haft lidt flere penge på lommen, så havde jeg sgu nok snuppet dem alle. Det er en fin butik! Godt at finde tøj, tørklæder og smykker, som ikke kan købes på hvert gadehjørne og i ethvert shoppingcenter med respekt for sig selv. Jeg er så træt af alle de mange kæder med ens ting!
Nu er det lørdag. Bortset fra hold i nakken, så føles det jo helt godt. Dagen er min og planerne gode. Lidt rengøring og tøjvask skal nok ordnes. Den slags, som man bare gør! God musik på anlægget og så i gang. Senere i eftermiddag, besøg hos fyssen, som jo hedder Sidse og har et galleri. Jeg skal hente min billeder, men det allervigtigste ... vi skal hygge med god mad, vin og buldrende ild i kaminen.

God lørdag til alle! :)

8 kommentarer:

  1. Var du i Lund !?!
    Den by har jeg kun besøgt een gang, men øj- hvor jeg følte mig hjemme dér.
    Bøger er man nød til at købe, når man er på den anden siden af Sundet :-) De er billigere!
    Stakkels dig, hold i nakken, var ikke med i miniferien planlægningen..
    Nyd timerne hos Sidse- og hvis I mærke godt efter, kan I nok mærke , at jeg også sidder der rundt om ilden :-)

    SvarSlet
  2. Miri, ja, vi var i Lund. Det er en skøn by. Der er en helt speciel stemning, masser af studenter, forskellige sprog ... og søde mennesker i det hele taget. Og bøgerne er billigere! ;)
    Vi mærker efter. Og så synes jeg da, at vi skulle gøre det "rigtigt" næste gang, altså din fysiske tilstedeværelse omkring ilden. Vi blev jo ikke færdig med vores snakke og i det hele taget! :)

    SvarSlet
  3. Godmorgen Megan

    Lyder dejligt med turen til Lund, bøgerne og den nye trøje. Det er lige et skud luksus og livskvalitet.
    Glæder mig til at høre hvad du synes om Murakami. Jeg har læst Norwegian Wood, og synes han skriver fantastisk.

    God bedring med nakken, godt du snart er i gode hænder ;)

    Knus Karina

    SvarSlet
  4. Så synd med nakken - håper den blir bedre utover dagen - og ikke minst etter et besøk hos fyssen (hi hi morsom forkortelse!!!).
    Det er jo enda lenge igjen av helgen - og maaange timer å kose seg på! Ha en fin dag!
    Klem fra Lunalu

    SvarSlet
  5. Ikke godt med en slik nakke, men godt du får hjelp i ettermiddag, slik at du kan nyte kvelden med god mat og vin og peisvarme;)

    Kos deg, god bedring og klem fra meg;)

    SvarSlet
  6. Av av av - god bedring med nakken, og god tur til Sidse:-)

    SvarSlet
  7. Det lyder vel nok dejligt med en tur til Lund! Rigtig god bedring med nakken - jeg håber, Sidse-fys kan hjælpe dig med holdet.
    Klem og en god lørdag til jer :)

    SvarSlet
  8. Det lyder hyggeligt, med buldrende ild i kaminen Lene, og det lader til at i havde en god tur til Sverige i går, det kan være at vi skal besøge Lund næste gang turen går til broderlandet, dejligt at høre at du også er rigtig glad for at læse, imponerende at du læser både Engelske og Svenske bøger.
    Klem fra Odense.

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.