søndag den 17. oktober 2010

Garnheks

At spise to stykker hjemmebagt æblekage med masser af creme fraise var ikke det eneste, jeg blev presset til i går. Hvad synes du det her ligner? Strikketøj måske? Svaret er JA! Og det er mit strikketøj. Jeg er i gang med at strikke et meget langt og meget lækkert halstørklæde. På vej til skoven og efterårseventyret var vi lige forbi butikkerne og så sprang det hersens garn op i min indkøbskurv. Jeg købte det. Senere slog jeg masker op og så begyndte jeg at strikke. Og strikke. Faktisk meget hyggeligt. Det sjove var, at håndarbejdsveninden slet ikke lavede håndarbejde i går aftes. Rollerne var byttet om. Hun pressede vist ord. Eller drak vin. Jeg ved det ikke. Jeg strikkede. En vaskægte garnheks.

9 kommentarer:

  1. Det der garn kan have en sjov virkning på en ;0)

    God fornøjelse med strikningen på denne kolde søndag!

    SvarSlet
  2. Det er lige ved at være oppe over med halstørklæder, så garnet ramte dig lige præcis på rette tid.
    Nyd strikningen og hav en herlig søndag.
    Klem

    SvarSlet
  3. Fru GarnHeks- ikke det værste at være :-)
    At strikke, snakke, drike vin omkring en buldrende ild- ikke dårligt :-)
    God Sidse kunne hjælpe på holdet i nakken.

    SvarSlet
  4. Ha ha, ja det er de rene heksekunster i kvinder i kan med sådan to pinde, hvis jeg anstrenger mig meget kan jeg måske lige være heldig at finde en rytme ved at slå dem mod et eller andet.
    Får vi det færdige resultat at se her på bloggen Lene?
    Klem fra Odense.

    SvarSlet
  5. Jeg elsker at strikke - men det er meget i perioder jeg får det gjort. Et strikketøj kan ligge i flere år uden at jeg får det gjort færdigt men pludselig kommer det over mig at nu skal det gøres færdigt :P God fornøjelse med halstørklædet - det ser lækkert ud det garn ;) God søndag. Knus

    SvarSlet
  6. Hehe, morsomt skrevet :)
    Det er koselig å strikke da...jeg er spent på resultatet :). Du må vi se det frem når det er ferdig. Eplekake med krem hørtes veldig godt ut!!

    Ja, veldig hyggelig av sjefen å gi en sånn oppmuntring. Hun er veldig hyggelig og flink :)

    Ha en super søndag!
    Klem

    SvarSlet
  7. Du skal se det kommer strikkeoppskrifter og diverse fra din kant:D
    Garnet så deilig ut, og enkelte garnnøster er slik at de hopper opp i innkjøpskurven:D

    Kos deg med strikkinga og klem fra meg;)

    SvarSlet
  8. Så nydelig garn, da! Fikk jammen lyst til å strikke jeg, òg, og det er mange år siden!!!

    SvarSlet
  9. Jøss....du imponerer som Garnheks:) Strikkepinner og garn er ikke min beste venn...
    Lykke til, klem fra meg:)

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.