fredag den 8. oktober 2010

Fredag aften


En sød fornemmelse breder sig i kroppen, træthed og velvære i skøn forening. Det er fredag aften. Der skal skænkes et par gode glas rødvin. Der skal spises lidt god mad og så skal der hygges ved stearinlysenes skær. Jeg ville gerne have skrevet foran pejsen, men desværre er denne fine pejs ikke min. Ikke rigtig i hvert fald. Den bor i et skønt hus oppe i Sverige i nærheden af Bottnaryd. Et hus, som vi lejede i oktober for to år siden og som jeg blev smaskforelsket i.

Jeg drømmer lidt, mens fredag aften lægger sig tilrette. Jeg vil lave lidt mad og skænke mig et glas vin.

Skål til dig, som læser dette.
Ha' en hyggelig fredag aften.
Lad hvilen falde over dig.
Lad din indre ild buldre stille og varmen give dig velbehag :)

13 kommentarer:

  1. Kære Lene,

    Jeg har netop sat mig til rette med et rigtig godt glas hvidvin (kæresten kan vist ikke tåle rødvin længere), her er gjort rent, der er gang i brændeovnen og ovnen vi laver mad i. Jeg har skrallet alle æblerne ude fra haven og i gang med at lave mos/grød.

    Så nu starter weekenden og roen kan sænke sig her, som den gør hos dig. Nyd det hele.

    Knus Karina

    SvarSlet
  2. Jeg leser og tenker så koselig :-) samme stemning har etablert seg her i heimen, men i glasset :-)))) Gammel Dansk faktisk, godt for en forkjøla hulder det.

    God helg til deg og takk for at du besøkte bloggen min.

    SvarSlet
  3. Det vil jeg gøre Lene, der er ikke noget skønnere end en Fredag aften i familiens skød, hvor man bare lader den indre varme brede sig, i takt med at starinlysene brænder ned.
    God weekend Lene-

    SvarSlet
  4. hei, god fredag aften, Lene.
    Jeg har nettopp kommet hjem fra en hyggelig tur sammen med en venninne, der dagen bestod i god snakk, kaffe og hyggelige ting, og litt shopping på tampen.
    I kveld er det kun te for meg, siden jeg må hente ungene senere i aften......men jeg hygger!

    SvarSlet
  5. Ja fredag aften skal der hygges. Jeg har jo sådan set fået rødvin med kollegaerne men måske skal der et enkelt glas til..vi må se. knus og god weekend.

    SvarSlet
  6. Ja her er det også lave skuldre, vin i glasset og jeg reflekterer over uka som gikk...godt!!
    Det var en flott peis men du får kanskje peis i huset, når dere flytter inn der?
    Nyt kvelden Lene...fredager er til nytelse...

    SvarSlet
  7. Der er en gammel kakkelovn, Guri. Meget flot. Jeg ved dog ikke, om der kan tændes ild i den. Men en pejs må vi få det til ... i hvert fald på sigt ;)

    SvarSlet
  8. Fredag aften er bare det bedste! Og jeg har i høj grad den indre ild lige nu, for middagen stod blandt andet på gulerodssuppe med chili og ingefær... ;-)

    Hyg dig nu - og rigtig god weekend... :-)

    SvarSlet
  9. Det så riktig så koselig ut - kanskje får du din egen peis en dag :-)

    Ha ei riktig god helg du også, og klem fra Siv

    SvarSlet
  10. javisst, en nydelig peis!!

    og varmen den holder jeg også, selv om jeg har en pils på bordet en katt og en liten pc på fanget, så ja jeg holder så absolutt på varmen ;)

    klem til deg og riktig god helg Megan!

    SvarSlet
  11. Der er tændt op i brændeovnen, alle er rolige og afslappede, grønsagsfadet er ryddet, vi venter på pizzarester fra ovnen, mor har rødvin i glasset og er også lidt i blogland, chipper er spist, perlepladen er strøget og nu er der dømt fredag aften....
    Knus og god aften til dig

    SvarSlet
  12. Sånne rolige fredagskvelder med hjemmekos er herlige!! Selv koser jeg meg med en cola zero og litt smågodt :)

    Ha en super helg!
    Klem

    SvarSlet
  13. Mmmm :) Så koselig med peis... Det ønsker jeg meg også;) Så kanskje får vi peisdrømmen oppfylt en vakker dag? (Det er iallefall lov å drømme;)

    Ha ein god helg kjære, Lene! :)

    Klem

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.