lørdag den 9. oktober 2010

En kop kaffe


Disse to er blandt mine yndlingskrus. Jeg elsker dem! Jeg fandt dem på et lille keramikerværksted i Sverige. Faktisk i forbindelse med et besøg på Höganäs, som også laver keramik efter min smag. Disse hersens kunne jeg ikke stå for. Farverne, fornemmelsen, faconen og den prikkede hest ... eller giraf? Nu bor de to krus hos mig og byder mig kaffe (eller te), når jeg har lyst til det. Faktisk er det blevet sådan, jeg at bruger netop disse krus i helt specielle pausestunder. Som lige nu, hvor jeg sidder med min kaffe og holder lidt fri midt i lørdagsrengøring og andre små gøremål. Kaffe med mælk mens efterårsstormen raser og Oktober danser tango med tiden.

Der er noget symbolsk over dem, som om de rummer inspiration, visdom og en vidunderlig velgørende velvære. Kaffen smager altid godt af disse krus. Når jeg sætter mig på min lille skrivestue, ledsaget af mine to norske figurer Skytsenglen og Filosoffen, som bakker mig op og min lille orkide, som jeg fik af veninde, netop til mit skrivebord, så skal dette krus ligesom også være der. Kaffe eller te. Det hører med.

9 kommentarer:

  1. Åh, hvor er de fantastiske, Skytsenglen og Filosoffen! De passer godt på dig, der i skrivestuen, for ordene flyder fra dig, dejligt og "soothing" (dette ord har en skøn klang og fornemmelse, som jeg ikke lige har fundet et dansk ord for... måske kan du?). Kærligst ;o)

    SvarSlet
  2. Nydelige krus :-) Jeg tror det er sjiraffer ;-) Det er så artig med krus som er helt sine egne :-D

    God lørdag og klem fra Siv

    SvarSlet
  3. Dejlige krus Lene, lige til en god latte, det er skønt at bringe smukke og praktiske ting med hjem fra forskellige udlandsrejser.
    Klem til dig.

    SvarSlet
  4. Rina, jeg ved lige, hvad du mener med "soothing" og jeg har slet ikke lyst til at oversætte det! Der er noget ved lyden, de to "o" ved siden af hinanden ... ;) Så vi kalder det bare soothing og ja, det er det!

    Siv, jeg tror du har ret, det er giraffer! :)

    SvarSlet
  5. Aldeles skjønne krus! Slike kunne jeg også gjerne drukket morgenteen - eller ettermiddagsteen min av!

    Ha en strålende lørdag,
    klem,

    SvarSlet
  6. De var nydelige Lene:) Jeg har også favorittkopper til kaffen:)
    Snart middag nå...Gubben sin tur til å lage..har jeg bestemt:)
    Nyt dagen din, klemmer:)

    SvarSlet
  7. Åh.. så fine!
    Kaffeen smaker best i "kjærlighet ved førsteblikk-KRUS :) Her er dagen fin og vi har brukt den til uteliv. Støv og skitt får vente til en annen dag;)

    God lørdagsklem til deg!

    SvarSlet
  8. skjønner godt dette er yndlingskrus, så flotte!!
    takk froroz hilsen, klem fra magny¨¨'

    SvarSlet
  9. En god kaffe fortjener et smukt krus.
    Rigtig god søndag Lene:-)

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.