tirsdag den 5. oktober 2010

En hest


I lørdags var jeg som bekendt til fernisering på Galleri Sidsephos sammen med en masse gæve kvinder. Og jo, der var faktisk også mænd til stede ;-) Men vi havde jo blogtræf, så det var primært det, jeg hæftede mig ved og det, som jeg nød i fulde drag. For hvor var det bare hyggeligt at møde nogle af jer "in real life", få en god snak og kigge på kunst. :)
Billedet af hesten nøjedes jeg ikke med at kigge på. Det købte jeg. Da jeg så det, vidste jeg besked. Den hest skulle bo hos mig! Maleriet rummer  både eventyr og magi.  Det drager mig og taler til min fantasi og mit hjerte. Jeg bliver inspireret ved at kigge på det. Endnu hænger det i Galleri Sidsephos, for vi vil jo ikke tømme udstillingen før tid, men inden længe flytter den ind her. Hesten. Dog må den vente med at komme på væggen, til vi flytter ud i det nye hus. Huset har jeg ikke nævnt noget om længe. Det er der en vældig god grund til og den kommer jeg ikke ind på i dag. Men der er planer. Planer om noget snarligt og hvis guderne vil ... så vil jeg også!

Og billedet er begået af Lene Christensen.

16 kommentarer:

  1. Det er også et smukt billede. Kan godt fors¨å du glæder dig til at hænge det på væggen i dit nye hus :-)

    SvarSlet
  2. Det kan man vist få mange timer til at gå med at se på , tillykke med et smukt billede :-)

    SvarSlet
  3. Det er et rigtig drømmebillede. Det bliver stort at finde en god plads til det. Måske skal du kunne se det derfra hvor du skriver? Eller så får du måske aldrig skrevet noget :)?
    Hav en god dag
    Knus Karina

    SvarSlet
  4. Hvor er det dog et dejligt billede! Jeg bliver altid så forvirret og vægelsindet, når jeg ser mange, smukke billeder.

    Og så lyder det spændende med jeres planer - glæder mig til at læse mere ;-)
    Klem og en rigtig god dag til dig!

    SvarSlet
  5. Meget fint billede. Gode farver og en drømmende hest. Du må glæde dig til at få det op på den nye væg. Har undret mig lidt - og tænkt - over, at vi ikke har hørt nyt til huset i rum tid...
    Håber alt vel i den retning.
    Knus og god tirsdag
    Katrine

    SvarSlet
  6. Sikke et smukt billede i smukke farver.
    Glæder mig til at høre mere om huset :)

    SvarSlet
  7. Nydelig bilde :-)Gleder meg til å høre om huset deres :-D

    Ha en fin dag og klem fra Siv

    SvarSlet
  8. Så spennende med huset - gleder meg til å høre mer;)
    Flott bilde i lekre farger!
    Ha en fin dag og klem fra meg;)

    SvarSlet
  9. :) Skjønn hest i flotte duse farger.. en drøm! :) Skjønner godt at du ikke nøyde deg med å kikke på dette! :)

    SvarSlet
  10. Hei Megan! Jeg skjønner godt at du falt for dette bildet... det var utrolig vakkert, og sa også meg mye. Spennende å høre hva som skjer med det nye huset deres.. Skjønner jo at "nye dører" er i ferd med å åpne seg hos deg også! Bruk dagen! - og takk igjen for gode ord hos meg! Klem!

    SvarSlet
  11. Jeg kan godt forstå du faldt for det billede. det er rigtig flot! Jeg er spændt på at høre om huset - håber i snart kan flytte ind! Knus

    SvarSlet
  12. Dejligt billede Lene, og godt at høre at du lytter til din mavefornemmelse, det lød ihvertfald til at du var meget afklaret med at den skulle bo ved dig, jeg er sikker på at guderne vil, så jeg glæder mig til at høre nyt om planerne.
    Et stort knus herfra.

    SvarSlet
  13. For et fantastisk bilde!!! gratulerer med det, og ditt nye hus. Så spennende!!! Håper du forteller om hva som skjer om litt!
    Nå skal jeg i stallen.....så hest er noe vi er vant til her i huset.
    Ha en hyggelig aften.

    SvarSlet
  14. Jeg lagde mærke til at hesten træder frem på en anden måde, når man ser den fra (venstre ) side... Et ret fantastisk billede! Jeg drømmer enhjørning... ;o)

    SvarSlet
  15. Flot billede. Altid specielt at kunne indkøbe kunst til eget hjem. Det kan jeg også godt lide. :)
    Tak for kommentar til Hurtigruten. Ja, jeg har lovet Visit Norway, at skrive omkring turen. Tænker jeg simpelthen copy/paster forsk. blogindlæg igennem turen, over til "Folks Reisetips". Så må det jo være en win win situation, ikke sandt? ;)
    God aften til dig også.

    SvarSlet
  16. Det bildet var kjempefint! Det ser ut som en hest som forventningsfullt står og ser, og venter på vennen sin...
    Og siden det minner meg litt om et dikt jeg skrev en gang, så skal du få det her.. ;)

    Mule mot mule

    som to hestar ute i regnet

    smeltande stille
    mellom tunge fjell

    tek vi imot
    strie straumar

    og eg druknar ikkje
    mot din våte flanke

    om himmelen skulle falle ned

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.