lørdag den 23. oktober 2010

En beslutning

Megans forunderlige rejse kommer nok til at tage en uventet drejning. Pludselig er der dukket en sidevej op på den vej, jeg havde tænkt mig at gå. Jeg er stoppet op og kan jeg mærke, hvordan jeg drages mod den lille vej, som svinger skarpt til venstre og tilsyneladende bliver mere ufremkommelig længere henne. Jeg kan ikke se så langt. Nogle store træer blokerer for mit udsyn. Jeg var begyndt at videre, min skridt var langsomme, tunge og hele min krop gjorde mig forsigtigt men bestemt opmærksom på, at jeg måske lige skulle tænke mig om en ekstra gang. Jeg gik to skridt tilbage og vendte mig så om, så jeg igen kunne se sidevejen. Ja, sidevej er måske så meget sagt, det er egentlig kun en sti. Men hvor den sti dog tiltaler mig! Når jeg tænker på at gå den vej, visuliserer mig selv gående ned af den ukendte vej med store træer, så får jeg en god mavefornemmelse. Når jeg begynder at tænke på alt det praktiske og alle de mange farer, der kan opstå derinde mellem træerne og ad den vej, jeg ikke kender endnu, og som jeg slet ikke aner hvor vil føre mig hen, så får jeg lidt ondt i maven. Men jeg ved egentlig godt, hvad jeg skal. Jeg kender signalerne fra min egen krop og jeg kan mærke, at jeg bliver nødt til at tage den beslutning. Jeg bliver nødt til at vende om, dreje ad vejen til venstre og begynde at gå.
Nu er du sikkert blevet nysgerrig eller? Hvad er det for en beslutning og en vej, jeg skriver om? Hvis du har læst med på min blog, så ved du måske, at jeg på ingen måde er glad for mit job. Slet ikke! Jeg troede, at jeg kunne se igennem fingre med det, troede, at jeg kunne skrive mig ud af det og bare drømme om "engang", men det kan jeg ikke! Sådan er jeg ikke skruet sammen. Jeg skal have hjertet med i det, jeg gør. Jeg skal være glad for min dag og mit liv og jeg kan ikke byde mig selv flere søvnløse nætter og triste tanker. Jeg har en drøm og den bliver realiseret uanset hvad. På min vej vil jeg møde nogle forhindringer, men dem vil jeg forcere. Måske går det endda lettere, end jeg havde drømt om? Hvordan det udvikler sig, vil jeg komme tilbage til. Lige nu skal jeg selv fordøje den beslutning, der kom til mig ved 5-tiden i morges. Og som jeg har snakket med kæresten om dér i mørket. Som han bakker op omkring og hvor jeg dog elsker ham for det. Hvor er jeg heldig! ;)
For lidt søvn, ja, men det var vist nødvendigt. Jeg er stoppet op og går tilbage, drejer til venstre og ... ? Et spændende eventyr kan tage sin begyndelse. Det bedste er, at jeg kan mærke en lille bitte glæde og tilfredshed i min mave, min sjæl begynder at synge og jeg kunne næsten tude af lykke over, at jeg tør. Tør endnu engang. Tør kaste mig ud over klippen i tiltro til, at tingene vil udvikle sig til min fordel.

Jeg ønsker jer alle en dejlig lørdag. Det har jeg tænkt mig at have. Vi skal til svigersfars fødselsdag og bare hygge. Jeg er heller ikke til så meget andet end bare at "være". Fordøje min beslutning. Fordøje lidt god mad. Og ja, jeg købte den tunika! Jeg skal have den på til fødselsdag i dag!

15 kommentarer:

  1. Godmorgen..
    Hvor skønt at læse dit indlæg. Og du har så evig ret i at man skal lytte til sine indre stemme, vågne og være glad for sin dag, sit liv. Uanset hvilke punkter det er i tilværelsen man ønsker at ændre, er det bare vigtigt at lytte og ikke mindst handle. Nogen gange skal vi for at finde vejen mod nye horisonter ad snørklende stier og bjerge, men en spændende rejse. Min rejse, der begyndte for snart en måned siden, er dejlig kan du tro, selv om det var svært at komme gennem stierne, så tog jeg valget om at leve alene. Og det var den rette beslutning. Så god rejse, og jeg vil følge dig tæt på din vej:-)
    God lørdag... Knus

    SvarSlet
  2. Det lyder til at du har valgt at lytte til din indre kilde Lene, intet kunne være mere rigtigt, du vil ikke komme til at fortryde at du valgte at lytte til dit eget indre, fremfor at lade dig tyranisere af egoet, det kan godt være at det første der byder sig ind, ikke er det helt rigtige, men du har tiden for dig og er det din egen mavefornemmelse, er der ikke noget alternativ.
    Jeg glæder mig til at læse mere.
    Klem fra Odense.

    SvarSlet
  3. Kære Lene
    Tillykke med din beslutning og dit mod.
    Jeg glæder mig til at følge din vej på stien med de store træer.
    Rigtig god lørdag til dig og din kæreste:-)

    SvarSlet
  4. Hej Lene :)

    Jeg kan ikke lade være med at tænke på, at din tristhed har betydet at du har taget en beslutning og nu kan begynde på dit nye liv.
    Når man ser det lidt udefra, så har du været heldig med det svære tid, for den kommer til at medfører et valg og en masse spændende udfordringer til dig, som du kan glæde dig til.

    Det er måske konstruktivt, at vi ikke altid er positive....

    Jeg synes du er for sej og glæder mig over du har en kæreste der støtter dig.

    Rigtig god weekend

    Knus karina

    SvarSlet
  5. De andre siger det ,jeg også mener og føler, omkring dig og din beslutning, med fine ord.
    Jeg kan slet ikke finde , de kloge ord frem her til morgen, så jeg råber bare med glæde i stemme ; Flot gået !! :-)
    Og jeg er stolt af dig :-)

    SvarSlet
  6. Jeg kan kun tilslutte mig koret. Tillykke med dit mod og din beslutning. Jeg er spændt på at høre hvad du er nået frem til. God lørdag - håber i får en god fødselsdag hos din svigerfar. Knus

    SvarSlet
  7. Så herlig og positivt innlegg! Jeg synes du er modig og flott som tørr å velge den smale veien. Men jeg tror det kommer til å gjøre deg godt å stole på magefølelsen!!!
    Er så spent på å høre hva du har kommet fram til!!!
    Ønsker deg en fin feiring i dag - og så er jeg så glad for at du kjøpte den tunikaen!!!!
    Ha en herlig lørdag!
    Klem fra Lunalu

    SvarSlet
  8. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  9. Hvor lyder det dog dejligt, Lene - held og lykke med din beslutning. Nogle gange kommer en indsigt til en, når man mindst venter den.
    Klem og god fødselsdag i dag :-)

    SvarSlet
  10. Gratulerer Lene!! Du er modig men også meget klok som "hopper" av og tar steget!! Trivsel på jobb er veldig viktig, er ikke den der, blir man trist og utilpass! Jeg har selv valgt og si opp en jo "god" jobb en gang. Har aldri angret. Er spent på hva du skal gjøre men regner med det har noe med "skriveri" å gjøre. At kjæresten støtter deg er et must:) Men han ser vel at det er tiden for å gjøre et valg. Jeg jobber som sekretær men er ikke sikker på at det er det jeg skal være resten av min tid på jobb!
    Jeg sender mine beste lykkeønskninger til deg, dette blir bra Lene:))
    Klemmer:)

    SvarSlet
  11. Tillykke med din beslutning! Det lyder godt - og til at blive glad af. Det fik mig til at tænke på et citat, som jeg ikke husker, hvor jeg har fundet: "Don't ask what the world needs, but what makes your heart sing. Because what the world needs is people whose heart sing."

    SvarSlet
  12. Så spennende Lene, og du er modig som tar skrittet mot venstre, men dette tror jeg blir et godt valg! Har selv hatt perioder med mistrivsel på jobb, og det er ikke bra verken for kropp eller sjel.
    Ønsker deg virkelig lykke til!! Nyt dagen i din nye tunika og klem fra meg;)

    SvarSlet
  13. Sikke en spændende "tur" du skal ud på, det ukendte kan godt give ondt i maven ja - men når hjertet er med, lykkedes tingene som regel:-) Skønt med en dejlig kæreste der bakker dig op i din beslutning. Ønsker jer en dejlig dag, Betina.

    SvarSlet
  14. Stå på, min venn! Du skal gjøre det du føler mest for, og en helt ny verden kan åpenbare seg. Det kan da bare bli bedre!!!
    Knus fra meg på en lørdag.

    SvarSlet
  15. Der er ingen klogere, end ens mavefornemmelse, som du så åbenbart er god til at lytte til. Jeg glæder mig til at læse mere om den ny sti :)

    God lørdag

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.