fredag den 1. oktober 2010

Ellers tak!


Weekenden er kommet og alt ånder fred på pensionatet. Hundene sover efter deres eftermiddagstur, og jeg drikker grøn te, mens vinden hyler udenfor. Det er koldt i dag. Blæsten bider i kinder og hænder. Sendte en kærlig tanker til mine handsker, da jeg gik tur. De skal vist snart findes frem!

Fredagen kom lige tilpas. Jeg trænger! Jeg er øm i kroppen, fryser, lettere skrantende efter at have holdt skansen hele ugen, mens kollegerne faldt som fluer. Først den ene, så den anden. Influenza, forkølelse, mavehalløj. NEJ TAK siger jeg og prøver af alle kræfter mit mind-over-matter matra. Håber, at en stille fredag aften og et godt måltid mad med masser af SUNDE grøntsager og et ENKELT glas RØDVIN vil gøre mig godt. En god nats søvn og så ... Jeg vil ikke være syg nu. Ellers tak!

Fernisering i morgen. Det skal jeg. Det vil jeg! Glæder mig til mødet med de kloge kvinder, med kunsten i den lille idylliske landsby og til solen, som danser i efterårets gyldne farvelade. Nu vil jeg hengive mig til fredagen og bare være. Så går dårligdommen væk og jeg er frisk som en havørn i morgen. Klar til at indtage det veltilrettelagte program. Indtil da ...

Ha' en dejlig fredag aften!

7 kommentarer:

  1. Varmt fodbad, mindst 2 glas vin og hygge. En god nats søvn. Håber virkelig ikke du bliver syg. Glæder mig sådan til i morgen :-)
    Nyd din Fredag.

    SvarSlet
  2. Tak Miri. Skal nok være klar til i morgen! Tror på mind over matter, rødvinen, varmen og hygge i sofaen. Er nok bare TRÆT ovenpå en hektisk uge med syge kolleger og lidt for meget om ørerne.
    Vi ses i morgen. Jeg glæder mig en masse! :-)

    SvarSlet
  3. Håper du holder deg frisk! :) Typisk at man blir syk rett etter at man har snakket om at man absolutt ikke vil/må bli det!! Det er mye forkjølelse og magesyke ute og går her også...håper det ikke biter på meg!

    Etter at jeg las ditt innlegg om grønn te for en stund siden koser jeg meg også med en kopp av det på jobb hver dag :)

    God helg!
    Klem

    SvarSlet
  4. Nei, å bli syk nå passer dårlig!!! Vi får passe på Lene. Masse frisk luft hjelper, bare man kler seg fornuftig. Her var det 15 gr på ettermiddagsturen men jeg hadde på ullunder og vindtett!
    Grønn te og vin hjelper på alt, til og med humøret, hehe:)
    Nyt kvelden min venn, ny dag imorgen med morgentur og mye vær....klem:)

    SvarSlet
  5. hmmm, herlig bilde!!

    innom og ønsker deg en riktig god helg, måtte ørnen komme riktig godt frem i deg ;)

    SvarSlet
  6. Håber, at dine tanker og stærke overbevisning jager al begyndende sygdom på flugt. Det kan lade sig gøre - jeg ved det, for jeg bruger samme teknik (ofte med held, vil jeg tilføje... ;-) )

    Rigtig god weekend, Lene.

    SvarSlet
  7. Håper ditt mantra hjelper, og at du holder deg frisk.
    Ønsker deg god tur i morgen, og en riktig god helg :)

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.