søndag den 24. oktober 2010

Bevægelse og glæde

Jeg er blevet inspireret i dag! Jeg er blevet bevæget og jeg har været og er i bevægelse. Det har været en forunderlig fin søndag indtil videre og den fortsætter. Forsætter med Paul Simon i højtaleren. Jeg har netop danset 3 danse til hans inspirerende, rytmiske, kloge og fantastiske sange. Hans musik hamrende intelligent, rytmen er fuld af livsglæde og visdom. Jeg kan li! Jeg havde faktisk glemt, hvor meget jeg kan lide ham og hans musik, men så satte jeg "One Trick Pony" på. Og så forførte rytmen mig. Jeg dansede og kunne mærke at det gjorde godt. Det gjorde ikke ondt i mit bækken. Jeg fik rystet hofter og lavet glædestrålende dansetrin. Jeg mærkede energien og glæde boble. Hvornår glemte jeg at danse? Jeg elsker det jo! Det skal tilføjes, at en kær ven mindede mig om dansens vigtighed her til formiddag. Satte det igang. Og nu flyder det bare og Paul Simon og jeg er næsten ikke til at stoppe igen! Måske kan jeg ikke løbe lige nu, nej, MEN JEG KAN DANSE!

Så har jeg været på vippebrættet. Hold da helt op, hvor er min balance dog dårlig! Det er et godt udgangspunkt. Nu kan jeg kun blive bedre, få bedre balance og genoptræne. Jeg læste også kære Miris indlæg om bevægelse og om at finde alternativer til den form for bevægelse, man synes bedst om, hvis man, som jeg, ikke kan udføre den i øjeblikket. Tak for god inspiration, kære Miri, på en måde satte du også dansen i gang! Og kondicyklen, hey, den er på vej ned fra loftet. Ligeså snart kæresten kommer hjem fra jagt og hjælper mig med det. Billedet er lånt på worlddance.dk.

Og er Paul Simon og Chevy Chase med "You can call me Al" ... and  please do! :)

3 kommentarer:

  1. Poul Simon er fantastisk Lene, en rigtig god komponist med masser af gode sange på samvittigheden og you can call me al er bestemt en af dem, dejligt at læse at du kan bevæge dig uden smerter nu.
    God Søndag, og klem fra Odense.

    SvarSlet
  2. Ah...Paul Simon er en flott musiker med herlig musikk!! Jeg kjente jeg ble glad av å lese innlegget ditt:) Sannelig skal jeg danse jeg også:))
    Balansen blir dårligere med årene....skulle helt klart hatt et slikt brett jeg også:)
    Keep up the good work:)
    Klemmer fra meg:)

    SvarSlet
  3. Å danse er kjempegøy! Og det er altfor sjelden jeg gjør det nå for tiden, -det skal bli mer! Lenge siden jeg hadde sett den videoen også, og den fikk meg til å smile slik som sist.

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.