fredag den 22. oktober 2010

At glædes


Forleden dag skrev jeg om loven om tiltrækning og om, hvordan man tiltrækker det, man tænker på og dermed føler. Men hvordan pokker for man vendt dårligt humør, skavanker og alt muligt andet, som gør en ked af det og træt, til noget positivt? Til noget, som man glædes over, så det bobler indvendigt, så man smiler og dermed tiltrækker mere "feel good". Eller får overskud til at visualisere det, man ønsker sig og drømmer om?
Jeg genså jo filmen "The Secret" og fik en masse aha-oplevelser. Jeg blev mindet om noget, jeg tidligere har lært og inderst inde godt ved. Ikke desto mindre synes jeg det er svært i disse dage. Jeg prøver, men synes at det bliver en lille kamp for at smide de triste tanker væk og få de gode, positive og glade tanker på banen. Og en kamp skal det da ikke være, vel? Jeg ved, at mit bækken og min manglende motion har stor indflydelse på mit humør. Jeg føler mig begrænset! Nu er der udsigt til vippebræt, motionscykel og forsigtig genoptræning, fortsat behandling hos kiropraktor og egentlig tænker jeg: Lene, det her er peanuts i forhold til det, mange andre må gå igennem. Men det hører Lenes følelser ikke rigtig på. Hun ved det godt, nikker, men bliver egentlig bare i endnu dårligere humør, fordi hun så får smidt et snert dårlig samvittighed oveni den i forvejen ikke så fede situation.
Jeg synes vi skal forsøge at forstå, hvorfor det er så svært for os at være positive og tænke gode tanker. For mig er det en vane. Det er jeg helt sikker på. Jeg ved, at det kræver træning og fokus, hvis jeg skal ændre min tankegang og dermed mine følelser. Jeg har øvet mig tidligere og jeg er blevet meget bedre til det. Tro mig, MEGET bedre! Men jeg er endnu ikke god nok til det. Det kan jeg godt mærke nu.
OK, tænker jeg så på denne fredag morgen i oktober. Hvad kan jeg så gøre? Hvad pokker kan jeg gøre for at vende "det her" til noget positivt? Og i det hele taget? Der er flere ting i mit liv lige nu, som ikke er helt, som jeg gerne så dem. Har jeg virkelig tiltrukket "det", som de medvirkende i "The Secret" påstår? Jeg ryster måske på hovedet, men jeg er tilbøjelig til at give dem ret. Vi vælger selv! Fra det øjeblik vi står op, vælger vi faktisk, om vi vil være i godt humør eller ej.
Jeg skal snart videre ud i morgenen, men jeg synes det her emne er så spændende og vigtigt, at jeg vil komme tilbage til det senere. Desuden har jeg besluttet mig for at skrive mig selv glad. Glad igen! Der er så meget, jeg kan være glad og taknemmelig over, så det vil jeg fokusere på. Også selvom jeg ikke kan løbe lange ture lige nu. Også selvom det er mørkt, koldt og jeg er lidt for træt af mit job til at synes, at sådan en morgen med udsigt til arbejde er et hit.
Men du er på vej videre, minder Oktober mig om og nikker bestemt. Du har en plan og du arbejder dig hen imod den. Hvis du tænker på dér, hvor du er på vej og visualiserer, hvordan det er, hvordan det føles, når du når dertil, så får du en god mavefornemmelse. Ikke sandt? Jeg nikker ivrigt. Forestil dig, at du allerede er dér, fortsætter hun. Du er lige dér, hvor du gerne vil være. Du er dig, din bedste og vigtigste rolle, og du gør det, du er bedst til og som elsker. Kan du mærke forskellen?
Og det kan jeg! Jeg kan mærke glæden ved tanken boble. Tanke, følelse ... jeg er med! Fokuserer på det, du bedst kan lide, på det du drømmer om, smil og tag et skridt af gangen. Ud i fredagen og spred glæde!

GOD FREDAG! :)

12 kommentarer:

  1. At du ikke får dine løbeture , er ikke godt.
    Manglende motion er ikke godt for krop og sind.
    Så godt du har fået fat i en motionscykel.
    At få dårlig samvittighed..Åh, hvor jeg kan genkende det ! Og hvor vanvittigt er det ikke lige !
    Der er så meget i dit indlæg , jeg kan genkende fra mig selv.
    Jeg er glad ved at vide, at Oktober fik sendt dig afsted, på en god måde og med et smil :-)

    SvarSlet
  2. Lene, ALT starter med en tanke.
    Glædelig fredag.
    Klem

    SvarSlet
  3. Godmorgen Megan,

    Jeg glæder mig til at læse mere om "Loven", det er meget spændende. Et langt stykke hen ad vejen, vil jeg også godt anerkende teorien.

    Men, jeg synes også livet af og til giver nogle knubs, som man ikke selv er herre over. Altså der kan ske noget, som virker helt urimeligt og uretfærdigt. Jeg synes, det kan være lidt farligt, hvis man så vender disse handlinger indad og får skyldfølelse over at man har tiltrukket noget forkert?

    Tilbage til det med din skade, så føler jeg meget med dig, for jeg har selv været der hvor du er nu. Jeg følte mig også skamfuld over at lade mig slå ud af det, når andre mennesker slås mod kræftsygdomme, fattigdom osv. Men det er helt sikkert noget, der præger ens psyke utrolig meget.

    Det der hjalp mig var styrketræning, for jeg kunne mærke det var godt for min krop. Det lyder måske lidt tåbeligt, men jeg har tænkt: Jeg er fanden galme en kriger og jeg vil ikke lade mig slå ud, jeg vil bekæmpe det her. De indre billeder, de tanker fremkaldte kunne godt få mig til at grine lidt....og så er man jo lidt på vej igen.
    Det bedste ved at være skadet - og komme over det, er den utrolig store glæde og taknemmelighed man får, når man igen kan løbe og være fri. Jeg værdsætter det så meget, at jeg vil sove med den medalje (som jeg normalt synes er lidt latterligt man får) jeg måske får til Skovmaren....

    Rigtig god træning og fredag

    Knus Karina

    SvarSlet
  4. Godmorgen, Lene, jeg håber, dagen vil vise sig at blive fyldt med glæde. En af mine dejlige venner siger altid til mig: 'Og hvad kan du lære af det'? Det er en sjov og anderledes måde at gribe tingene an på, men jeg synes, han har fat i noget vigtigt. Jeg har selv været gennem meget store omvæltninger i mit liv i de sidste 10 måneder - alt er vendt på hovedet, men nu bagefter er det som om, at det har vist sig at være en gave.
    Klem og en god dag til dig :-)

    SvarSlet
  5. Kære Lene
    Det er sku da noget værre lort:-)
    Når det er sagt, så giver fysiske begrænsninger nye muligheder. Da jeg fik nye hofter med få måneders mellemrum, var jeg rimelig fysisk begrænset. Men det gav mig mulighed for at læse, være kreativ i det hele taget. Nu får du muligheden for at skrive meget mere, end du gør.
    Jeg ønsker for dig, at du får en dejlig fredag.

    SvarSlet
  6. God morgen Lene,
    Hvorfor må man ikke have ondt af sig selv, når der opstår en akut situation som påvirker en, bare fordi der findes mennesker der har det værre en én selv?
    Det er jo ikke en tilstand der vare ved.

    Jeg håber at du kommer hurtigt gennem genoptræningen med bækkenet, så du igen kan se lyst og positivt på livet.
    Husk det er fredag og en weekend venter forude og så er du jo godt på vej, med Oktobers ord i ryggen.
    Hav en dejlig fredag!

    SvarSlet
  7. Lene, du fokuserer for meget på fraværet af at kunne løbe, det sværeste ved at praktisere Loven om Tiltrækning er at man tit hænger fast i fraværet af ens ønske, i stedet for at fokusere/visualisere på helbredelsen af din hofte, i dette tilfælde her, og så tiltrækker du mere af fraværet, det samme med økonomi, alle ønsker sig flere penge, og sekunder efter at ønsket er afsendt, er tankerne tilbage ved fraværet af pengene.
    En anden ting der er svært ved at praktisere Loven er at det ikke er ordene eller tankerne som forestår Tiltrækningen, men derimod følelserne, så du skal blive ved med at tænke tanker der bringer lettelse, for på den måde til sidst at få følelserne i spil.
    God dag, og varme klem fra Odense Lene.

    SvarSlet
  8. Tak for gode og søde svar! :)
    Jeg tror, at vi alle befinder os "her" engang i mellem. Og Septemberliv, jo, jeg synes egentlig godt, at man må have lidt ondt af sig selv i sådan en situation. Dårlig samvittighed og skyldfølelse (!) hjælper ikke tværtimod! Jeg tænker bare meget over, hvad der er bedst for mig og jeg kan mærke, at loven om tiltrækning er en realitet. Når det er sagt, så sker den slags ændringer ikke fra den ene dag til den anden. Heller ikke for lille mig! ;) Men som Kisser skriver starter det med en tanke. Jeg tror på, at man ikke skal forsøge at kontrollere de negative og tunge tanker, men simpelthen acceptere dem. Og så plante en god tanke i stedet for. Bare en lille en, som man kan dvæle ved, trøste sig med og så lade den spire og gro. Det vil jeg prøve i dag og ja, det er fredag, weekenden venter og jeg kan mærke, at der skal en god portion SELVFORKÆLELSE på tallerkenen!

    Knus til alle jer gæve kvinder :)

    SvarSlet
  9. Og tak Michael ... ja du har ret! Også knus til dig :)

    SvarSlet
  10. Heisann Lene
    Sender deg en kopi av noe som jeg fant på jobb... Gode ord som det er lurt å minne seg selv på. Og du? Kast ikke vekk verdifull tid på dårlig samvittighet! :)

    Vær obs på tankane !
    Tankane er viktig, for det er så mykje lettare å skape det livet vi ynskjer, og å hente hjelp frå den indre visdommen når vi er positive og lette til sinns.

    Når vi er glade tenkjer vi annleis, då er verda full av sjansar, oppmuntringar og mogelegheiter. På den andre sida verkar alt håplaust og tungt når vi tenkjer negativt.
    1. Begynn med å oppføre deg som om du allereie har det livet du ynskjer deg
    2. Prøv å ha den innstillinga og åtferda som du sjølv synest fortener kjærleik
    3. Husk at du skaper tankane dine
    4. Tankane dine skapar innstillinga di.
    5. Innstillinga di tiltrekkjer seg den rettleiing som skal til for å handle .
    6. Handlingane dine gir dei resultata du ynskjer å oppnå.

    Kva slags erfaring vil du tiltrekkje deg i livet? Tenk på det!
    Ver nøye med å gjødsle desse tankane, for dei tankane du har no, seier deg noko om ditt framtidige liv.
    Ved ein negativ tanke, so sei høgt- NESTE! Det vil vere ei påminning om at du er ferdig med gamle tenkjemåtar, og at du ikkje vil ha dei med i di verd vidare!


    Det står på nynorsk så er det noe du ikke forstår så spørr min venn:)

    ha en fin fredag med mye GLEDE!! :)

    God Lønnetunsklem

    SvarSlet
  11. Jeg har det svært godt - og nyter livet. Men det hender jeg har dager hvor jeg nesten våkner med dårlig humør... - heldigvis ikke så ofte. Men når sant skal sies - så er det faktisk litt godt med slike utblåsningsdager også!!! smiler!!
    Jeg syntes det hørtes helt flott ut med en forkjælingsdag! Selvfølgelig er den tunikaen nødvendig!!!!
    Jeg håper du og din kjære koser dere skikkelig i helga!
    Og om føttene dine ikke duger til løping akkurat nå - så la tankene dine løpe i stedet. Løp bortover stranda og la vinden ruske i håret ditt, og smak på de salte dråper fra havet som treffer ansiktet ditt....
    Eller kanskje jeg skal sende over noen snøfnugg - de faller ned akkurat nå. Og akkurat nå er jeg hjemme hos mine foreldre på høstferie - de bor sånn ca. midt i Norge!!!
    Ønsker deg en herlig helg!

    Deiligst av alle gleder
    er gleden for slett ingenting
    ikke for noe du kan eller vil,
    gleden for intet og gleden for alt,
    gleden fordi du er til

    Klem fra Lunalu

    SvarSlet
  12. Det er svært at bevare optimismen, når helbreddet driller! Min egen erfaring er, at det ikke er alt i livet, der kommer fordi vi tiltrækker det. Nogle ting kommer bare. Tilgengæld er det op til os, hvad vi gør med det, vi får. Og min erfaring siger mig, at for at jeg kan blive rigtig rolig og tilfreds i det, der er mit, så kan det være nødvedigt med en periode, hvor jeg ser, hvad det er, jeg er havnet i. Og måske tillader mig at være ked af det og vred. Når det er ude af systemet, er det lettere for mig at komme videre. Så bli'r det realistisk at være i....

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.