søndag den 12. september 2010

Søndagsplaner

Det banker på døren. Søndag ankommer med solskin, varm kaffe og tranebærboller ditto. Her sidder jeg og kigger frem mod min dag. Vejret kalder på udendørsaktiviteter, men jeg har også planer, som skal ordens indendørs. Mit skrivebord skal ryddes og ryddes op. Her skal gøres rent og gøres hyggeligt, så min skrivestue er klar til næste weekend, hvor jeg får min første opgave på kurset. Jeg skal dog også skrive i dag, for jeg har stadig min opgave i skrivegruppen og deadline nærmer sig. Jeg har skubbet det foran mig, men i dag skal det være. Faktisk kan jeg mærke en stor trang til at rydde op helt generelt. Jeg har lyst til at sortere, smide ud og skabe lidt mere luft omkring mig. Gøre plads til det nye, jeg fornemmer vil komme. Det begynder at fylde i hele min krop og breder sig nu til de fysiske rammer. De fysiske rammer, som jeg satser på bliver meget større og anderledes, når vi forhåbentlig - hvis alt går vel - flytter ud i vores store hus ved årsskiftet. Byggeplanerne har trukket ud. Deadlines blevet udskudt. Arbejdet har stået stille. Jeg har lagt låg på min frustration, men låget er hoppet af og forsvundet. Nu skal det være. Snart!

Søndag morgen med kaffe og juice. Tænker på min dag i går, shopping i København, mødet med min veninde og god frokost (og ja, frokost er lunch på dansk). En skøn dag, hvor timerne bare fløj afsted. Caffe latte på café Europa. Vi sad udenfor, for selvom vejret var gråt og regnfuldt, var temperaturen forholdsvis høj. Tilskuere til en by, der vågnede og slog dørene op. Bød velkommen til sine gæster, som strømmede til fra alle verdenshjørner. Godt at høre andre sprog igen. Svensk og norsk er efterhånden helt almindeligt i København, ja det har det altid været, men faktisk er en del ekspedienterne i butikker og stormagasiner nu svenske og endda norske. Så hyggeligt, synes jeg :-) Så tog vi hul på vores shoppingrunde og vi var effektive. Fandt det, vi havde sat os for, lidt til og meget mere. Jeg gav mig selv lov, for det skal man engang i mellem. Vi spiste god frokost i læ for regnen, snakkede og hyggede. Tiden fløj afsted og regnen forsvandt igen. Det var lunt, da vi gik tilbage af Strøget og om i de mindre gader, hvor priserne i forretningerne pludselig er meget højere. Dér nøjedes vi med at kigge. Tilbage til mainstream og ned til Café Kys og en god  latte til at slutte dagen af med. Sådan en venindedag er guld værd. Så kan man lidt igen!

September betragter mig, mens jeg skriver. Drikker sin kaffe og venter tålmodigt på, at jeg kigger op, så hun kan sige noget. Hun er en høflig måned og afbryder ikke. Hendes blik hviler på mig og jeg ved godt, hvad hun vil sige. Vi skal også løbe tur i dag. Min coach har talt! Planerne er mange og dagen er ny. Jeg sætter i gang.

8 kommentarer:

  1. Mange planer på denne Søndag :-)
    Byture med en veninde ER altså noget af det bedste- alle de indtryk, al den snak, nye oplevelser sammen.
    Denne Søndag virker som om den holder vejret og ikke ved om Solen eller regnen får lov til at bestemme.
    Min Søndag er lidt for travl..
    Nyd din :-)

    SvarSlet
  2. man trenger luft omkring seg.. noen ganger har man for meget som forstyrrer sinnet.

    For en herlig dag du hadde i går.. jeg kunne fornemme den :) men de små gater der prisene når himmelen fant jeg ikke på min tur:)) godt er det:)

    ha en dejlig søndag.. klem

    SvarSlet
  3. Skønne planer for en herlig søndag.
    Nyd den i fulde drag.
    Klem

    SvarSlet
  4. Høres ut som om dagen i går var en deilig dag :-) Det må være godt når September banker på med løfter om en solrik og fin dag :-D Det har hun slett ikke gjort her i dag :-( Men som du har jeg en del oppgaver innendørs i dag.... Jeg skal bl.a klippe og stripe håret :-)) Min frisørdatter er hjemme på besøk i helga ;-)

    Noen ganger kan det være godt å sitte inne og jobbe og se at det er fint ute - håper for din del at det blir din kilde til inspirasjon i dag :-)

    Ha en flott dag, og kos deg med rydding og skriverier ;-) Klem fra Siv

    SvarSlet
  5. Dagen i går hørtes helt perfekt ut:)
    Rydding må til for å gi plass til nye prosjekter Lene:)
    Så husprosjektet har stoppet opp? Da får du iallefall testet tålmodigheten din....
    Ha en flott søndag, klem fra meg:)

    SvarSlet
  6. Det lyder spændende med dit skrivekursus! Hyggeligt med sådan en veninde-shoppe-dag :) God søndag til dig. Kan godt forstå du er utålmodig efter snart at kunne flytte ind i huset. knus

    SvarSlet
  7. Det er så deilig komme inn hit og lese det du skriver, du skriver så godt og levende og jeg får lyst til å skrive slik selv men jeg kan ikke... Men jeg kan da komme og leke meg i din hage;)

    håper du klarer være produktiv denne vakre søndagen ;)

    Gundaklem

    SvarSlet
  8. Takk for de hyggelige kommentarene du la igjen inne på bloggen. :)

    Bloggen din var en GOD opplevelse. Jeg har kost meg med det du har skrevet, og det er du til gjengjeld veldig dyktig til. Det blir spennende med skrivekurset. Gleder meg til å høre mer om det.

    Ser ellers at vi har mange felles treffpunkter; løping, hunder (retrievere), litteratur og poesi, fotografi... for ikke å snakke om nærvær.

    Høres ut som om du har hatt en hyggelig venninnetur i København i går. Man trenger det i blant.

    Lykke til med løpingen i dag.

    Jeg har lagt deg til som følger.

    Ha en flott søndag!

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.