onsdag den 1. september 2010

September!

Så sandelig om September ikke er flyttet ind på pensionatet! Jeg sov ved midnatstid, da hun byttede plads med August. Der ligger en seddel fra August på køkkenbordet: Tak for denne gang. Jeg beklager regnen. Men har haft det godt hos dig! Kærlig hilsen August.
Sødt! September kaster et blik på sedlen og ser så på mig: Hej min ven! Er du frisk?
Er du frisk? September for pokker, det er tidligt om morgenen. Det er dårligt blevet lyst endnu. En smule koldt synes jeg faktisk også det er. September ler. Det handler om tanken, siger hun bare. Hvordan du tænker på det! Og det ved du da alt om! Bortset fra det, siger hun og skænker kaffe op, så skal jeg nok få dig i omdrejninger! Jeg har taget træningstøjet med. Hun slår ud med armen og jeg får øje på en stor sportstaske på gulvet. Løbeskoene stikker ud for oven. Så kommer jeg i tanke om det. September er en sporty måned. Hun elsker at motionere og være aktiv. Sætter en ære i at træne og gøre det godt. Og nu vil hun have mig med!
Sommeren er ved at være forbi, min ven. Jeg har sprøde, friske morgener med til dig. Dage med solskin, ja, men solen forsvinder ganske tidligt om aftenen og så bliver det køligt igen. Mosekonen og elverfolket har kronede dage. Måske skulle du lære dem bedre at kende? Hun blinker til mig. De kan noget med magi!
Jeg nikker og drikker min kaffe. Jeg kan mærke en sitrende forventning i kroppen. Magi! Den er jeg helt med på! Der er ikke noget som magi i hverdagen. Og den findes jo alle vegne ... hvis man er helt stille. Hvis man lytter.
Jeg er frisk, siger jeg til September! Jeg er klar! Jeg er spændt på, hvad du kan lære mig.
Og hvad du kan lære dig selv ikke mindst, ler hun. Jeg ved jo, at du skal på skolebænken i de kommende måneder. Et slags skrivekursus, så vidt jeg er informeret. Hvor hun har sin information fra, ved jeg ikke, men det er korrekt. Jeg skal på kursus! Jeg har tænkt mig at gøre det eneste, som gør mester. Øvelse. Træning. Og det ser ud til at jeg har fået mig en dedikeret coach i September! Pludselig synes jeg det hele virker meget lysere. Måske er det fordi solen er ved at stå op derude på september himlen? Der er ikke en vind, der rører sig. Den første morgen i september folder sig forsigtig ud. Træd varsomt. Senere kan vi danse!
Vi løber en tur i eftermiddag, siger jeg. Men først skal jeg en tur i marken. Og det er ikke den mark, hvor landmanden nu igen høster. Nej, jeg skal såmænd til Jylland og lave et interview med en bager! Men jeg er tilbage igen sidst på eftermiddagen. Så er jeg for alvor klar til at tage hul på Septembers veltilrettelagte træningsprogram, som indeholder både det ene og det andet. Jeg glæder mig!

10 kommentarer:

  1. Kære Megan,

    Rigtig god tur til Jylland i dag.
    Wau, du har mange spændende ting på programmet i den kommende tid! Du er vist i gang med at leve nogle drømme ud.....
    Jeg glæder mig rigtig meget til at læse mere om det på er tidspunkt.

    September, det er en god måned!

    Hav en dejlig dag - jeg skal på studietur til Struer i dag!

    Knus Karina

    SvarSlet
  2. Du går en spændende måned i møde :-)
    Og endnu engang bliver jeg helt ordløs fordi jeg er vild med dine dialoger med August og nu September. Du skriver SÅ godt :-)

    SvarSlet
  3. Hallo Megan:-))
    Danke für deine lieben Kommentare bei mir:-))
    Ich freu ich immer sehr wenn ich etwas aus Dänemark höre !!
    God dag til dig...ganz ganz liebe Grüße Kiki

    SvarSlet
  4. Takk for fine ord om min mnd, September! jeg har nemlig fødselsdag i denne mnd, og høsten er vel min favorittårstid! Da kommer de nydeligste farger frem og gjør meg glad og kreativ.
    Så flott å høre at du skal gå på skrivekursus. Sikkert noe du har drømt om lenge......
    Og så flotte hunder du har.

    SvarSlet
  5. Jeg holder meget af september og også oktober, hvis hun/han ikke er for voldsom. Lad os håbe på, at ingen af dem bliver alt for regnfulde... ;-)

    SvarSlet
  6. September er en skøn måned. Vi må håbe at vejret bliver godt - jeg har mange planer for denne måned, ferie, en rund fødselsdag lige om hjørnet og spændende ting på jobbet. Rigtig god september til dig :) Knus

    SvarSlet
  7. Selvfølgelig var det en hun;) Jeg ble så glad når du skriver at September er en sportig måned, for jeg trenger virkelig hjelp av henne;) Hun har gitt oss en fin dag idag med sol..bare noe regn, men det var vel tårene etter at August dro, tenker jeg;)
    Skal du på skrivekurs? Da skal vel du være læreren så godt som du skriver!
    Ha en flott kveld og klem;)

    SvarSlet
  8. Jeg ønsker september velkommen! Hun har gitt meg en god start med mye sol....gir hun meg i tillegg sport, får jeg ta det som en bonus:)
    Nyt den første kvelden i september Lene, masse knus fra meg:)

    SvarSlet
  9. September... ja, velkommen er hun, men det regnet hun bragte med seg her hos oss kan vi godt være foruten!!!

    Du går virkelig en spennende tid i møte høres det ut som; lykke til, gleder meg til å lese mer...

    Klem
    Janna

    SvarSlet
  10. Hei Lene,
    først må jeg GRATULERE deg og deilige Aimee med 1. plass på utstillingen. Ikke rart dere er stolt..
    Velkommen til kjære September her også. Hun har vist seg fra sin aller beste side i dag her i vakre Bergen. Siden solen var på besøk fikk jeg lyst til å rydde og pynte litt ute i haven. Nye planter ble kjøpt inn, men blir plantet i morgen.
    Godt å lese at du og September er blitt riktig så gode venner....hi hi

    Tusen takk for gode ord ang. min kjære Ginni. Det varmer...
    Nei jeg har ikke fått ny hund og vet ikke om det blir heller...

    Klem fra meg:-)

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.