fredag den 24. september 2010

Postkort fra Fredag

Ah, det var bedre! Jeg har sovet som en sten. Månen lod mig beholde min søvn, men hun har sikkert snuppet sin sædvanlige søvnration et andet sted. Jeg håber ikke, det var hos dig! Mig lod hun være og det gjorde godt at sove natten igennem. Ja faktisk har jeg sovet en time længere her til morgen, for jeg har nemlig hjemmearbejdsdag. Lykke! Og så på en fredag. Jeg skal skrive og oversætte og det har jeg jo ikke spor imod. Dagen ligger fløjlsblød foran mig, som et tæppe, jeg kan gå gennem med bare fødder. Mærke blødheden og synke lidt ned. Bare lidt! Jeg glæder mig til lidt fordybelse og ro, for min arbejdsplads er ofte en smule kaotisk og larmende og koncentration er en by i Rusland. Eller Brasilien. I dag glæder jeg mig til at være bare mig og mine opgaver. Hundene omkring mig og en god kande te. Lys gennem vinduet, måske endda sol, for himlen ser ganske lovende ud. Den ligner et postkort. Et af de hersens postkort med pastelfarvet himmel og bjerge i horisonten.
Postkort fra fredag. Jeg sender dig de bedste hilsener og September skriver også under. Wish you were here! Vi skåler i kaffe og glæder os til weekenden, selvom denne fredag faktisk er helt i orden. Vi klager ikke. Om lidt går jeg morgentur med hundene og tager hul på min dag. Senere bliver jeg ekstravagant og åbner en pakke med weekend. Den står dér og venter. Flot pakket ind med glitrende bånd.

Postkortet er fra Juli og fra vores tur til Sommaøya, Norge. Det føles allerede som længe siden. Men hvilke minder!

13 kommentarer:

  1. Tak for kortet. Det lyder som om I har det dejligt :-)
    Og Månen hentede sin søvnration hos mig...Men det er i orden- valgte at nyde det, ligge og læse midt om natten :-)

    SvarSlet
  2. Åh ja, det var bedre. Jeg sov også (i hvert fald næsten) som en sten. Og tusind tak for det smukke kort... ;-)

    SvarSlet
  3. Det var bra å høre at du har sovet godt i hele natt. Så er det fredag. .)Passer fint med hjemmearbeidsdag da.

    Her er det grått og trist i dag. Det er meldt regn i hele dag. Forkjølelsen er heldigvis på bedringens vei, så Kira og jeg kan ta våre sedvanlige turer.
    Håper også å få til en lengre fjelltur på søndag, da er det meldt sol.

    God week-end til dere!

    SvarSlet
  4. Hvor er det dejligt for dig, at du har mulighed for at arbejde hjemme! Du sparer transporten og kan selv bestemme over din arbejdsdag. Jeg gætter på, at vovserne er lykkelige :-)

    Ha' en rigtig god fredag, Megan, klem!

    SvarSlet
  5. Dejlig læsning af dine sidste indlæg. Månen gav mig ro i nat, men ellers har hun huseret rundt i krogene og oplyst dunkle steder.
    Det bliver en dejlig dag i dag:-)

    SvarSlet
  6. og motivet heter HÅJA ;)solnedgangen over Håja er fantastisk.. sol møter sjelden hav her i nord men akkurat der ute gjør den det:))

    Riktig god helg.. klem fra mæ:)

    SvarSlet
  7. Tak Bea, jeg havde faktisk glemt navnet! MEN synet var fantastisk ... og det må være helt specielt at opleve solnedgangen lige dér! Det har jeg til gode! :-)

    SvarSlet
  8. Nyd roen med hjemmearbejdet og ha en fin fredag.
    Klem

    SvarSlet
  9. Tak for postkortet:-) Her drikkes der sen morgenkaffe. Karlede sidder i køkkenet, og har lige berettet om hvor smukt en morgenstund vi har haft (de har pløjet siden kl 4).
    Håber du får en skøn dag hjemme.
    Knus B.

    SvarSlet
  10. Så bra at ingen røvet søvnen din i natt :-) Det er deilig å av og til kunne sove en times tid lengre - det har jeg også gjort i dag :-D
    Jeg har også fri i dag, og skal treffe noen gode venninner til lunsj :-) Du har ikke akkurat fri da, men en hjemmearbeidsdag er heller ikke å forakte :-)

    Ha en flott dag da, Lene :-)

    SvarSlet
  11. Tusen takk for postkortet Lene:) Det var godt å høre at månen ikke stjal søvnen fra deg i natt også:)
    Jeg har nattevaktshelg på sykehuset foran meg, så jeg har sovet veeeeeldig lenge i dag:) Nå nyter jeg stillheten før barna kommer fra skolen, men en deilig kopp kaffe:) Tenkte kanskje jeg skulle ut og fange noen vakre høstmotiv i kameraet mitt etterpå:)
    Ei vakker helg ønskes deg kjære venn,
    klem fra Nord-Norge:)

    SvarSlet
  12. Kære Megan,

    Så dejligt at arbejde hjemme og få lidt ro. Jeg håber, du havde en god aften igår med at give og modtage respons på den første skriveopgave. Det er meget spændende for dig, og det må være udviklende både mht skrivefærdigheder, men også i forhold til dig selv.
    Tak for din kommentar i dag. Johh måske skal jeg arbejde lidt med at strikke mit eget program sammen. Det er bare så nemt at følge et program og en sær tilfredsstillelse. Jeg har ikke tvivl om hvorvidt det er et rigtigt program, når jeg følger dette program. Men hvis jeg laver mit eget vil jeg nok tvivle og tænke - er det nu godt nok....
    Men jeg er faktisk også blevet en smule skeptisk overfor dette program, selvom Sam Murphy er noget nær min løbeguru. Min skepsis skyldes de mange rigtig lange ture man skal løbe.... måske lidt for mange over 30 km? Nå nå, nu ser vi.
    Jeg har desuden lavet kludder mht ugerne og er en uge for langt, så næste uge bliver en uge jeg selv strikker sammen.
    Nå du må være dødtræt af al denne program og træningssnak.... sidder her på job og kan ikke rigtigt få noget fra hånden.
    Håber du har haft en dejlig løbetur ud i den smukke sensommerdag.
    God weekend

    Knus Karina

    SvarSlet
  13. Høres ut som en perfekt fredag og en god start på helgen:)
    Nydelig bilde....
    Hjemmearbeidsdag setter nok hundene pris på også Lene:)
    Riktig god helg, klem fra meg:)

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.