torsdag den 9. september 2010

Kursusplan



Så kom min kursusplan. Nu er det ikke længere bare en tanke. Ikke bare en drøm. Om en uge starter mit online skrivekursus og workshoppen. Inden da skal jeg præsentere mig selv for mine medskribenter. Men vi skal ikke "kun" skrive egne tekster og opgaver. Vi dedikerer os også til at kommentere de andres tekster og har fået et sæt gode regler og råd. Det er grænseoverskridende at dele sine tekster med andre og få respons, skriver vores lærer. Ja, det kan jeg faktisk godt mærke allerede nu. Sommerfuglene begynder at flagre i maven. Uroen, den rastløse, forventningsfulde kriblen flytter ind i min krop og jeg får instinktivt lyst til at flygte. Nej nej, jeg kan ikke alligevel! Men det kan jeg, det skal jeg, det vil jeg og det gør jeg! Jeg glæder mig som et barn til sin første skoledag.

Der bliver travlt ved mit skrivebord. Jeg har besluttet mig for at rydde op og rydde ud og gøre det hyggeligt og dejligt at sidde lige her. Stearinlys og te. Små detaljer, som skaber en rolig helhed, tryghed og som giver inspiration. Her skal tænkes gode tanker. Her skal skrives gode ord. Mens efterårets vinde blæser, rusker op i træerne og bladene forlader deres trygge grene, forlader jeg min trygge hule. Nu skal jeg ud og prøve kræfter med det, jeg brænder allermest for. Rejsen kan begynde.

Billedet af malet af Finn Petersen og lånt på hotel-lolland.dk.

9 kommentarer:

  1. Hvor er du bare modig Megan.
    Det skal nok blive rigtig spændende og godt. Jeg håber, du vil skrive lidt om det her på bloggen.
    Det må være sårbart at vise sine tanker på skrift, men også meget lærerigt og udviklende. SEJT
    Jo vi hænger i sofaen endnu, men jeg tror snart vi giver op. Er faktisk lidt bange for om kæresten er ved at blive syg....
    Rigtig god aften til dig også
    Knus Karina

    SvarSlet
  2. en ting er å dele på bloggen en anden er når man skal bedømmes for det man skriver, skummelt :)) skjønner godt du har sommerfugler i maven :))

    riktig god tur til Kbh.. der behøver man riktig stor lommebok :))

    klem fra mæ

    SvarSlet
  3. Så spennende, Lene. Lykke til. Du kommer til å klare deg meget godt, tenker jeg, for er det noe du kan (mer vet ikke jeg), så er det å skrive. Dine tanker omkring hverdagens små og store vidervordigheter, ettertenksomheter og betraktninger vitner om et forfatterinstinkt og skriveevne som bare den som har nettopp øye for #det store i det små" - slik som du har vist at du har gjennom dine skriverier her på bloggen. Så igjen: Lykke til.

    Klem
    Janna

    SvarSlet
  4. Ah...lykke til på reisen Lene:) Dette klarer du meget godt, jeg er ikke i tvil:)
    God tur:) Vær deg selv...stor klem fra meg:)

    SvarSlet
  5. Det er spændende, super spændende. Det har været ventet i mange år... Husker også Langeland..(C; jeg støtter op.

    SvarSlet
  6. Uha du er sej kære Megan..
    Det bliver spændende og du har gode evner til at skrive..
    Jeg ønsker dig held og lykke.

    SvarSlet
  7. Tusind tak for jeres fine kommentarer og opmuntringer. Det betyder meget for mig! :-)

    Knus

    SvarSlet
  8. En rigtig god ide , at gøre skrivebordet indbydende. Dels skal du tilbringe meget tid der, men omsogen viser også du tager det seriøst og glæder dig :-)

    SvarSlet
  9. Umiddelbart syntes jeg ikke, du har behov for et skrivekursus, Megan. Men der er sikkert altid gode råd at hente.
    Det må også være spændende at blive bedømt af andre, som har kendskab til godt skrivesprog.

    Du ønskes rigtig god rejse fra mig :-)

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.