søndag den 19. september 2010

Hvor svært kan det være?


Så er det overstået. Hvad? Allerede? Jeg er faktisk lidt forundret over, at det gik så smertefrit at udføre den første lektion i skrivekurset. Jeg havde virkelig pisket en stemning op i mit indre. Tænkt, at jeg skulle sidde hele søndagen og svede over min opgave. Skrive, slette og skrive igen. En rigtig forfatter kæmper vel med sin tekst eller?
Nå, hvor om alting er, så var det altså netop det, vi ikke skulle! Vi skal nemlig lære at skrive os fri. Og opgaven, som på forhånd var defineret og handlede om sanser og begyndelser, måtte kun tage 5 minutter. Ja, man sætter et stopur til. Som at løbe på tid! Bortset fra det hverken gælder om at skrive hurtigst, mest eller længst muligt. Nej, 5 minutter og så kommer der det ud af, som der nu kommer. Ah, tænkte jeg, så kan jeg jo begynde at redigere og arbejde med teksten. Nu har jeg lavet første lektion, begge delopgaver, og så skal min kritiker i gang. Not! Det skal afleveres, som det nu står skrevet!
Så nu er jeg altså færdig for i dag. Nu kan jeg buldre ud i dagen sammen med vinden. Køre en tur og købe de gulerødder og andre småting, jeg mangler i husholdningen. Gå med hundene. Løbe. Løbe? Ja, måske. Jeg er lidt i tvivl, for vinden er bidende kold. Er det nu også klogt? Jeg skal nok gøre som da jeg skrev. Give det 5 minutter. Føles det godt, så bliver jeg ved. Gør det ikke, så stopper jeg bare.

Hvor svært kan det være?

Billedet er lånt på festdoktoren.dk

11 kommentarer:

  1. Så godt å lese.... ;-)
    Flinke du som endelig er på vei.
    God klem.

    SvarSlet
  2. Tja- det kan faktisk være svært.. Især hvis vi tænker for meget.
    Og det er koldt i dag !
    Og det var koldt at løbe, min lille tykke mave blev kold :-)

    SvarSlet
  3. Gratulerer med vel gjennomført:) Av og til tenker vi for mye og lager oppgaven større enn hva den er, det er bra sikkert:)
    Nyt søndagen, klem fra meg:)

    SvarSlet
  4. Det lyder spændende Lene, et skrivekursus, det glæder jeg mig til at høre mere om, det blæser meget til løb, men på den anden side, så er man blæst igennem.
    God Søndag.

    SvarSlet
  5. Ofte er det ikke så "ille" som man først ser for seg ;-) Du har vel fortjent en løpetur nå :-D

    Fortsatt god søndag

    SvarSlet
  6. Godt med alt som er gjort, og oppgaver som bare skal ta 5 min er jo herlige oppgaver for utålmodige sjeler som meg;)
    Nyt kvelden og klem fra meg;)

    SvarSlet
  7. Det er vel nok spændende med dit skrivekursus - også at kunne læse med hos andre og at give feedback.

    Vi har haft gæster siden middag, men nu venter en tur ud i regn og blæst :-)
    Klem og ha' en rigtig god aften!

    SvarSlet
  8. Tja - hvor svært kan det være!!! Du gjorde det, sejt! Vinden er kold idag ja, håber den bliver lidt mildere imorgen.
    Klem Betina.

    SvarSlet
  9. Skrivekurs høres utrolig spennende ut:)
    Ha en riktig fin kveld,
    klem fra Kate.

    SvarSlet
  10. Gratulerer med vel gjennomført arbeide, Lene.
    Hørtes ut som en interessant oppgave. Jeg har tro på det å kunne uttrykke seg på relativt kort tid.

    Ha en fin kveld!

    SvarSlet
  11. så deilig da ;)

    tenker du sitter emd en go`følelse der i sofaen men den kalde vinden utenfor;)

    ha ei fin ny uek Megan .

    klem fra meg

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.