onsdag den 15. september 2010

Forsinket

Jeg sov egentlig ikke for længe, men sengen holdt mig tilbage. Dynen var tung, varm og godtgørende. Søvnen mild og god. Mere! Hele min krop skreg på mere, men fornuften fik mig som altid op af fjerene.
Langsomheden varede ved. Morgenturen med hundene. Morgenmaden. Morgentankerne, skriblerierne. Badet ikke mindst! Det varme vand, følelsen af velvære, jeg kunne have stået dér for evigt. Jeg sank ned i et tæppe af langsomhed og måtte virkelig tage mig sammen for at komme ud af døren i nogenlunde tid.
Turen på arbejde. De forankørende var langsomme. Holdt ikke farten og der var overhaling forbudt. Fuldt optrukkede striber. Kør langsomt. Kør forsigtigt. Min tålmodighed kom på prøve, men så faldt det mig ind, at det måtte være et tegn. Denne dag er skabt til forsinkelse. Skabt til eftertanke og til ro. Ingen grund til at skynde sig. Der er masser af tid. Og det er helt i orden at være forsinket, for forsinkelse er som så mange andre ting i livet relativt.

7 kommentarer:

  1. 'Lev livet langsom' er der en bog, der hedder - og jeg tror, vi har godt af at efterleve det i stedet for at ræse af sted. Lad os få et maksimum af ydning og langsomhed ind i vore hverdage :-)
    Klem og en dejlig, langsom dag til dig!

    SvarSlet
  2. Nydning skulle der have stået :-) Ikke ydning ...

    SvarSlet
  3. Helt enig med deg Lene, det å måtte roe ned kan være en prøvelse, men når man tar seg tid til å kjenne etter, for eksempel i en bilkø der man bare MÅ ta seg tid, kan langsomheten være en velsignelse, som til og med kan gi en det lille ekstra pusterommet en trenger i en hektisk hverdag. For som du sier; det er masser av tid... og jeg tilføyer: det finnes en tid for alt, og høsten er til for ettertanke og ro.

    Ha en fin, langsom, ettertenksom dag.
    Janna

    SvarSlet
  4. Ja, tid er det nok av. Ta en langsom dag:) Du skal se det blir en deilig dag:)
    Klem fra meg:)

    SvarSlet
  5. Hej - godt at høre fra dig i dag,
    savnede jo helt dine ord i morges, de er blevet en del af min morgen.
    Hav en dejlig forsinket og langsom sensommerdag
    knus karina

    SvarSlet
  6. Enkelte dager er langsomme, og det er jo godt når man omsider finner seg i det;)
    Koooos deg videre og klem fra meg;)

    SvarSlet
  7. Å skyde seg langsomt...
    Det bør man gjøre innimellom, ja.
    Vi trenger det. Det gjør godt!

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.