søndag den 15. august 2010

Velkommen i regnskoven


Efter morgenmaden besluttede vi os for at tage en tur i skoven og gå med hundene. Vejret var jo på ingen måde til høst, så kæresten var frisk på lidt adspredelse. Vi tog ud til Avnstrup, hvor man kan gå en rute på ca. 8 kilometer. En fin tur med stigninger og varieret terræn. Også en yndet rute for både løbere og især mountain-bikere, vi mødte en del. Alle hilser på hinanden! Vi er alle i skoven for at motionere på hver vores måde. Løb, cykling, vandretur eller på hesteryg.
Hold da op en varm tur! Skoven var våd og fugtig, luften tung og vi følte os hensat til regnskoven. Jungle! Vi gik og gik og fortrød både vores tøjvalg og at vi ikke havde taget vand med. Hundene drak lidt af vandpytterne og Keeva badede i hver eneste pyt og småsø. Men vi tørstede og synes at de 8 kilometer føltes som et marathon. Sådan næsten da! Tørstige og svedige var vi i hvertfald.
Nu sover hundene. Eftermiddagen har lagt sig for vores fødder. Fødder, som ikke skal gå mere tur i dag. Derimod tager vi en tur i biografen. Har fået anbefalet den nye "Karate Kid" som en både sød og ret fantastisk film. Utrolig flotte naturscener fra Kina.
Nedenstående billeder er dog ikke fra Kina! De er vores regnskovtur :-)





5 kommentarer:

  1. Sikke nogle skønne billeder fra jeres tur i skoven. De ser godt tilfredse ud dine hunde :) Og til forveksling så ligner det lidt mit indlæg :P Eller omvendt :P Vi har også været i hundeskoven for lidt siden http://www.kenja.dk/wordpress/?p=11060 Kenzo NØD det og det er der vist ikke noget at sige til :P God søndag til jer. Knus

    SvarSlet
  2. Hesteryg? Okay, dem er jeg glade for, jeg ikke møder på min løbetur, for det ville virkelig gøre mig bange.

    Hunde er rigeligt. De fleste hunde er ikke noget problem, men det er umuligt at vide, hvilken hund der sætter efter/springer op af mig (både når jeg løber og cykler).


    Når jeg løber, så hilser jeg på alle der løber. Lige meget om jeg overhaler dem eller løber imod dem. Og det er lige meget, hvor langsomt eller hurtigt de løber.

    Jeg hilser også på de cykellister der ligner, at de er der for motionens skyld.

    Almindelige gående og folk med vandrestaver hilser jeg ikke på i løb, der er for mange til det. (I øvrigt hilser de aldrig).

    Når jeg cykler MTB på stier, så hilser jeg gerne på alle, da er jeg mindre anstrengt, så jeg har lidt mere overskud.

    SvarSlet
  3. Det var noget af en vandretur I har været på, og så uden vand!!
    Herlige billeder.
    Det er så skønt med glade mennesker, der hilser.
    God biftur.
    Klem

    SvarSlet
  4. Den hund er skør! :)
    Ej det ser rigtig dejligt ud.
    Det kan også være hårdt at gå/vandrer - man er jo længe undervejs.
    Jeg har cyklet langt i dag - nu tror jeg mere på at jeg kan klare de 103 km. Dejlig søndag
    Knus Karina

    SvarSlet
  5. Flott søndagstur!
    Vi har også angret på at vi ikke tok med vann en del ganger når vi er på tur...men vi begynner å lære :).
    Flotte bilder av dine nydelige hunder! Det er jo ekstra moro å gå på kino når hundene har fått en så bra tur først :). Da kan man kose seg og la dem være alene hjemme noen timer med god samvittighet :).

    Klem

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.