fredag den 27. august 2010

Tilbage i Tromsø

Morgenerne er temmelig mørke nu. Vi står op før solen og det kan mærkes. Mens vi gik morgentur, dukkede solen forsigtigt op som himlen. Hun tøver endnu lidt, men himlen er malet rød. Det er et smukt syn i horisonten. Solen i sin morgenkåbe. Jeg håber, at hun vil glæde os med endnu en solskins- og høstdag.
Jeg kan se frem til endnu et koldt brusebad. Alternativt, som flere af jer er inde på, bliver det en kedel varmt vand og etagevask. Men jeg foretrækker brusebadet. Hvordan skal jeg dog ellers blive rigtig vågen? Det hører sig ligesom til. Landmanden må have fat i fyrmanden igen, men jeg kan nok ikke tage tidligere fra arbejdet i dag også. Vi må have svigermor på banen!
Weekenden venter lige rundt om hjørnet. Uh, jeg har savnet den. Et par gode dage uden arbejde. Dovne morgener og hygge. Selvom søndag nok bliver rimelig hektisk, eftersom Aimee og jeg skal på udstilling i Hillerød. Nej, det bliver bestemt ikke en sove-længe- dag!
Jeg synes stadig jeg er påvirket af mine drømme. Er ikke rigtig landet endnu Jeg har såmænd været i Tromsø. Synes det har varet hele natten. Noget med, at jeg skulle rejse frem og tilbage. Lufthavne, fly jeg ikke nåede, venner, jeg skulle besøge i Danmark. Tromsø by og midnatssol. Drømmen var livagtig og jeg var virkelig tilbage i det nordnorske. Indtil Aimee gjorde opmærksom på, at hun skulle i haven og det skulle være nu! Brat opvågning. Fredag. God morgen! Og så var jeg pludselig i Danmark igen. Midt på Sjælland en tidlig fredag morgen.
August er ikke stået op endnu. Hun sover skønhedssøvn og det er godt. August kan være noget så skøn, hvis hun altså vil det. Sensommer i al sin pragt. Det har vi ikke set så meget af, men hun kan nå det endnu. Måske overrasker hun os her på falderebet, den gode frøken?

Tromsø - da det ikke bare var en drøm

13 kommentarer:

  1. Godmorgen,
    Det er skønt weekenden står for døren og spændende med hundeudstillingen. Håber det bliver hyggeligt at se jyske venner og mærke stemningen. Synes Aimee også det er sjovt?
    Har du lagt mærke til at lydene er anderledes nu end i sommers? Jeg tænkte på det i går, da jeg hængte tøj op. Sensommerlyde.
    Hav en god dag
    Knus Karina

    SvarSlet
  2. Velkommen hjem fra Tromsø og drømmeland - åh hvor jeg kender det :-) Jeg krydser fingre for sol og høstvejr og for en dejlig udstilling for dig og Aimee i morgen. Her er det iskoldt for første gang i flere måneder, kun 16 grader. Skal man virkelig til at have varme på?
    Klem og en dejlig fredag til dig!

    SvarSlet
  3. Hei igjen! :)

    Det er godt å ha gode minner (og drømmer) fra sommeren og feriereisen(e).
    Indre bilder og gleder som man bærer med seg.
    Det gir oss påfyll i hverdagen.

    Neste gang jeg skal til Nord-Norge,
    vil jeg besøk Lofoten.
    Der er det utrolig vakkert også.
    Det drømmer jeg om, enn så lenge...

    Legger meg til som følger her hos deg også,
    og kikker innom igjen, med glede.

    FIN fredag og god helg! :)

    SvarSlet
  4. Det ser ut til at Blogspot hikker i dag...
    Fikk ikke lagt meg til som følger.
    Kom ikke inn der,
    men ordner det senere når alt fungerer igjen.

    SvarSlet
  5. Den dejligste drømmeverden. Og du kom tilbage til virkeligheden med et brag, da jordnære ting skulle være nu!
    Hav en herlig fredag og week-end med Aimee og udstilling.
    Klem

    SvarSlet
  6. Det er koldt her til morgen i Karlebo. Og stadig her lidt op af formiddagen. Jeg tror, at efterårsvejret ligger på lur. Desværre.
    Det lyder spændende med hundeudstilling. Det er en helt ny og ukendt verden for dig, kan jeg forstå. Og nye skridt ind i en sådan er altid spændende; en ny kultur og nye mennesker med en interesse, som man måske selv kun har dyrket i det private. Rigtig god fornøjelse.
    Knus Katrine

    SvarSlet
  7. Høres ut som du har hatt en frisk start på dagen.
    Lykke til på utstilling med Aimee:) Vi må få høre hvordan det gikk.
    Ha en fin fredag, snart helg....
    Klem til degg:)

    SvarSlet
  8. Tromsø har virkelig satt seg fast hos deg, kanskje drømmen var en invitasjon??

    Ha en fin weekend.
    Klem fra meg:-)

    SvarSlet
  9. Dejligt at høre at du sådan drømmer dig helt væk Lene, det er skønt at drømme, specielt hvis drømmene er gode, men som du selv er inde på er hverdagen barskt tilbage, med kolde dushses osv. Håner at i får skik på fyret, nu når høsten også er ved at være i hus.
    God weekend og pøj pøj med Aimee på søndag, hun skal nok klare sig.

    SvarSlet
  10. God fornøjelse med udstillingen i morgen - det er da spændende. Ja det er sørme blevet koldt - lad os håbe vi får lidt varmere vejr igen :) Bare lige nogle uger endnu :) Knus

    SvarSlet
  11. Kos deg i helga og lykke til med utstilling;)...du er vel våken nå??
    Klem fra meg;)

    SvarSlet
  12. Tromsö. Ja det hade varit något!
    Trevlig helg! Krama om alla hundarna.

    /Mats

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.