fredag den 6. august 2010

Snart weekend


Det holder hårdt! August måtte ruske i mig adskillige gange for at få mig ud af drømmeland. Jeg hang fast. Svømmede dybt i søvnens favntag. Drømme omgav mig, forvandlede virkeligheden og fastholdt mig i en rus af søvn og oplevelser. Jeg var langt væk, da August proklamerede, at det var tid til at stå op. Jeg har virkelig været træt de sidste par dage. Som om min krop fortryder de nye rutiner og vil vende tilbage til feriemode. Tilbage til Norge og være B-menneske på Senja.
Men nu er jeg oppe. Sidder over kaffen og forsøger at gøre mig klar til arbejdsdagen. Morgenen er mørkere end den har været længe. Som om efteråret forsigtigt kigger ind over skyerne og skal se, om der er ved at blive gjort plads. Dets skygge kaster en lang silhouet over markerne. Men det er ikke efterår! August har ikke rigtig haft held med at tiltrække solen i længere tid af gangen, ikke endnu. Regnen har forsøgt sig og Thor har givet den gas med sin hammer. Elementerne danser omkring hinanden uden rigtig at finde rytmen. Syn's jeg. Men måske er det bare fordi jeg selv har svært ved at finde rytmen.
Heldigvis er det fredag. August og jeg har lagt gode planer. Når jeg kommer fra arbejde, pakker jeg bil og hunde og så kører jeg direkte i sommerhuset. Op til Nordsjælland et sted, tæt på vandet. Nyde weekenden fra første time. Være B-menneske for et par dage ... sådan en light version i hvert fald. Det kan jo ikke nytte noget, at jeg helt vender bøtten igen.
Dagen er i gang og weekenden venter om nogle timer. Kalder med kærlig stemme og er klar til at favne mig. En stort knus og velkommen! Jeg er klar.

God weekend!

11 kommentarer:

  1. Kære Megan,

    Tak for din kommentar! Det kunne være sjovt hvis det lykkes os at drikke en kop kaffe sammen :)

    Det ser ud til at være en smuk restaurant i besøgte i Tromsø. Jeg har også hørt meget godt om byen. Nordnorge vil jeg også gerne besøge engang. På Azorerne havde de også tørret fisk, men vi fik det ikke. Maden var lidt kedelig der.... underligt når de har alle de gode friske råvarer?!

    Dejligt du havde sådan en god tur til Norge. Fantastisk med jeres venskab og modigt.

    Håber du får en god weekend i sommerhuset. Vejrudsigten ser ikke for solrigt ud, men det er dejlig mildt. Godt løbevejr

    Rigtig god weekend og knus herfra
    Karina

    SvarSlet
  2. Godmorgen Lene.

    Her er morgenstunden også lidt grå - jeg har siddet og overvejet om ungerne skal have nye flyverdragter til vinter....! Helt ærlig, jeg er blevet enig med mig selv om at vente med at købe dem - det er for trist at gøre det allerede i starten af August:o)

    Nu vil vi have sol og sommer igen så vi kan få markerne høstet.

    God tur til sommerhuset.
    Klem Betina.

    SvarSlet
  3. Det lyder så hyggeligt, at du tager i sommerhus lidt senere! Her er himlen blygrå, og det øser ned, men der er noget hyggeligt ved det - fuglene synger, og klassisk musik strømmer ud af mine højtalere.
    Ha' en dejlig dag, Lene, og rigtig god tur nordpå! Klem :)

    SvarSlet
  4. Kos deg masse på sommerhuset Lene:) Vær B-menneske og nyt det:)
    Hos meg er august varm men vindfull i dag, det er helt ok:)
    God tur, kjør forsiktig. Klem fra meg:)

    SvarSlet
  5. Har det li'som dig, kære Lene! Det er umanerligt svært at komme tilbage til hverdagen og jeg er dødtræt, når jeg endelig kommer hjem fra arbejde. Tror jeg kunne sove i 20 timer. :-)

    I nat dundrede mit hoved med advarsel om at jeg kunne forvente en gang migræne, hvis jeg ikke fik nok søvn - ja, jeg ved det jo godt, så jeg blev lidt længere i sengen og arbejder hjemme i dag. Godt det snart er weekend.

    En god weekend til dig - lyder dejigt med sommerhus!

    SvarSlet
  6. Vi hadde også Tor på besøk i går, og han gikk ikke stille i dørene. Men august har vist seg fra sine feminine og milde sider, så ennå liker jeg henne godt;)
    Kos deg i sommerhuset, ligg lenge og nyt kveldene, klem fra meg;)

    SvarSlet
  7. God weekend Lene, selvfølgelig kommer det gode vejr igen, bare vent til 3 september, der bliver det årets varemeste dag, så lad venligst være med at pakke sommertøjet for langt væk.

    SvarSlet
  8. Kos deg i sommerhuset :).
    God helg!

    Klem

    SvarSlet
  9. God tur, Lene. Så deilig det må være med et somemrhus å kjøre til i helgene! Komme seg bort fra hjemmet og bare nyte fridagene, være lenge oppe om kveldene, sove lenge om morgenene... Det er hverdagsgleder som virkelig betyr noe...

    Her i nord har august måned virkelig vist seg fra sin beste side; i dag har det vært over 25 grader - sola har skint fra en skyfri himmel for en sjelden gangs skyld, og jeg har nydt varmen, og bare kost meg og slappa av.

    Håper du får en fin helg videre.

    Mvh
    Janna

    SvarSlet
  10. god morgen og tak for din kommentar..

    jo, takk, Rocky har det godt.. men han er bange for vi skal la ham være alene så han forfølger os konstant. Tror måske han fik en dårlig oplevelse den dag hos veterinæren:(

    håber du har en dejlig weeken! knus fra mig :)

    SvarSlet
  11. Hei Megan/Lene
    Nå har jeg sittet og lest om din ferie i Norge hos Eirin. Du har nok blitt en like stor fan av Norge, som jeg er av ditt land, Danmark!
    Tenk at denne bloggingen fører oss til nye steder, andre land, nye bekjentskaper og lykke!!! Slik ser jeg på det!

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.